Gå til innhold

Første og siste gang jeg kjøpte windows!

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk kjøpt windows xp. Gjorde det da det ble så mye mas om validering osv osv..

Jeg kjøpte windows xp ikke så lenge etter at det kom.....

Skjønner,,,, ikke.

Enkelte av de programmene jeg har brukt har sikkert hatt en dårlig avinstalleringsfunksjon som har etterlatt masse dll'er, registernøkler osv. så windows har ikke hele skylda.

Det vil ALLTID ligge grums igjen etter programmer, Windows trenger litt service iblant for å holde det trimmet.

Folk som kjøper en ny bil har den som oftes på service med jevne intervaller for å den skal går så smertefritt som mulig og være sikker.

Så går de hjem og skjønner ikke at Windowsen deres som ble innstallert for 4 år siden er treg.

[ironi]

å åja, det er mye bedre med en pirat version kontra orginal.

Bedre å ha problemer med noe man ikke har betalt for.

[/ironi]

Du er tilgitt :) Har en mistanke om at det var hovedkortbyttet mitt som sendte windows over stupet. Microsoft har tydligvis lagret en maskinvareprofil på alle lisensnøklene sentralt (eller noe i den duren) for etter at jeg byttet hovedkort har jeg måtte ringe microsoft ang. aktiveringsnøkkel hver gang jeg har installert windows.

Synes du sa det var produktnøkkelen du hadde problem med?

Endret av VillKusseSladden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At pirat skal være bedre er tull, dette har nok mer med uvitenhet å gjøre da jeg aldri har sett et skikkelig argument som gjør pirat noe mer positivt enn ekte.

Å? Her er et skikkelig argument. En "corporate"/"volumlisensiert" versjon krever ikke aktivering. Du kan installere og reinstallere så mye du vil uten at du må reaktivere eller ringe til Microsoft etter at du har installert på X antall systemer.

Lenke til kommentar
At pirat skal være bedre er tull, dette har nok mer med uvitenhet å gjøre da jeg aldri har sett et skikkelig argument som gjør pirat noe mer positivt enn ekte.

Å? Her er et skikkelig argument. En "corporate"/"volumlisensiert" versjon krever ikke aktivering. Du kan installere og reinstallere så mye du vil uten at du må reaktivere eller ringe til Microsoft etter at du har installert på X antall systemer.

6665142[/snapback]

En kamerat har "Corporate", greit nok han må ikke aktivere (de fleste pirat versjonene er vel fikset sånn) men han får heller ingen oppdateringer og det WGA tullet hele tiden..

Lenke til kommentar
En kamerat har "Corporate", greit nok han må ikke aktivere (de fleste pirat versjonene er vel fikset sånn) men han får heller ingen oppdateringer og det WGA tullet hele tiden..

Med mindre han har gjort et spesialtriks så ser jeg ikke hvorfor du ikke skal få oppdateringer. På alle systemene jeg har installert det på fungerer automatiske oppdateringer som smør på flaske. Og når det kommer til WGA så er det bare fordi han ikke har vært smart nok til å manuelt gå over oppdateringer og velge å ikke installere det. For å fjerne WGA trenger du bare å ta en liten tur inn i registeret og en liten boot i sikkerhetsmodus uansett.

Hvorfor ikke bruke Windows 2000? Det virker jo som den er mye mer driftsikker, og det finnes ikke begrensninger på antall installasjoner og oppdateringer.

Min grunn til at jeg gikk over til XP i fjor var at i W2k kan jeg ikke bruke HT på mine Xeon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...