arnizzz Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Noen andre enn meg som følte/føler det slik? Nettopp pakket det opp og ble temmelig skuffet over lyden. Synes det er lite bass (nesten ingenting), lite engasjerende mellomtone og diskanten er rotete. Ville nesten tro at et headsett i denne prisklassen ville levere sakene mye bedre. Høyttalerne mine koster 6000 og de har MYE bedre lyd. Og de er store og levere lydtrykk som ikke kan sammenlignes med et headsett. Trenger vel sikkert innspilling, men er litt skeptisk til at det skal bli SÅ mye bedre? Bortsett fra comforten så er det faen ikke verdt 800-1000 spenn mer enn mitt forrige headsett (avhengig av webshop). Lydkortet er jo ikke verdens beste men burde ikke være sånn kjempestor flaskehals. Creative Audigy 2 ZS. MP3ene er 320kbps. har dere noen tanker? Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Benytt deg av angrefristen hvis du er så skuffet da vel? Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Benytt deg av angrefristen hvis du er så skuffet da vel? 6657901[/snapback] Må høre om innspilling gjør mye for lyden først.. blir for dumt å avfeie det etter 1 time. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Nei, høres ikke ut som om det er noe bra kjøp nei. Mulig de må "spilles inn" men det høres rart ut... Ville brukt angrefristen og kjøpt meg noe annet hvis jeg var deg Lenke til kommentar
JensL Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din av HD595 som jeg har hørt ganske mye på. Det er en nøytral, balansert og generelt meget bra hodetelefon. Har du sjekket alt av lydinnstillinger på PC'en? Ofte kan diverse equalizer-settings o.l. ødelegge mye. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din av HD595 som jeg har hørt ganske mye på. Det er en nøytral, balansert og generelt meget bra hodetelefon. Har du sjekket alt av lydinnstillinger på PC'en? Ofte kan diverse equalizer-settings o.l. ødelegge mye. 6667577[/snapback] Har brukt headsettet intenst hele helga og hele lydsignaturen i mellomtone og diskant har endret seg veldig. Til det bedre:D Mitt eneste ankepunkt nå er at den mangler litt i bunn. Dette gjelder ikke alt av musikksjangre, men blir litt svak til bl.a rock. Alt i alt er jeg faktisk fornøyd nå. Altså hel-omvending på noen dager. Om det er jeg som har tilpasset meg lyden eller om den rett og slett er mye bedre kan jeg ikke si noe om. Men det spiller vel egentlig liten rolle. Nå er jeg litt fysen på en rumperister ala Tactile. Noen som har testet denne komboen? Headsett + Rumperister. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hvordan blir det hvis du plugger hodetelefonene i forsterkeren da? Kanskje lydkortet sliter litt med å drive de..? Lenke til kommentar
St-Cruz Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Har samme headsett og lydkort, du er avhengig av en forsterker og du må spille de inn i ca 60-100 timer før det blir noe liv... Ble meget skuffet over førsteinntrykket selv. Men nå er de herlige! Endret 14. august 2006 av St-Cruz Lenke til kommentar
master air Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Har samme headsett og lydkort, du er avhengig av en forsterker og du må spille de inn i ca 60-100 timer før det blir noe liv... Ble meget skuffet over førsteinntrykket selv. Men nå er de herlige! 6672214[/snapback] Gjelder det alle hodetelefoner? At de må spilles inn.. edit: mente Sennheiser sine hodetelefoner Endret 14. august 2006 av master air Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Gjelder det alle hodetelefoner? At de må spilles inn.. edit: mente Sennheiser sine hodetelefoner 6672951[/snapback] alle høyttalere og hodetelefoner vil bli bedre etterhvert som de blir innspillt. Men noen har en mer radikal forrandring enn andre. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Har samme headsett og lydkort, du er avhengig av en forsterker og du må spille de inn i ca 60-100 timer før det blir noe liv... Ble meget skuffet over førsteinntrykket selv. Men nå er de herlige! 6672214[/snapback] Hvilken hodetelefonforsterker har du da? Lenke til kommentar
Wolfsbane68 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din av HD595 som jeg har hørt ganske mye på. Det er en nøytral, balansert og generelt meget bra hodetelefon. Har du sjekket alt av lydinnstillinger på PC'en? Ofte kan diverse equalizer-settings o.l. ødelegge mye. 6667577[/snapback] Har brukt headsettet intenst hele helga og hele lydsignaturen i mellomtone og diskant har endret seg veldig. Til det bedre:D Mitt eneste ankepunkt nå er at den mangler litt i bunn. Dette gjelder ikke alt av musikksjangre, men blir litt svak til bl.a rock. Alt i alt er jeg faktisk fornøyd nå. Altså hel-omvending på noen dager. Om det er jeg som har tilpasset meg lyden eller om den rett og slett er mye bedre kan jeg ikke si noe om. Men det spiller vel egentlig liten rolle. Nå er jeg litt fysen på en rumperister ala Tactile. Noen som har testet denne komboen? Headsett + Rumperister. 6669179[/snapback] Team "Burn-in effect is real after all" got a new member :!: Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Hehehe.. Ja kan vel si det slik. Men oppdaga en ting som jeg absolutt burde ha oppdaget før:P Lyden ble mye mer kontrollert og definert ved lavt volum. Noe som får meg til å mistenke at lydkortet rett og slett mister kontrollen over elementene. I og med at Ohmen er ganske lav så vil det vel være lettere å få klokkene til å spille høyt, men vanskelig å beholde kontrollen? Det er slik jeg har forstått det fra hjemmekino-erfaringen hvertfall. Så noen som tror jeg vil kunne dra med meg godlyden litt høyere opp i volum med en forsterker ala Rega Ear? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå