ripper329 Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hei. Jeg skulle koble min pc i en hub sammens med xboxen min. Jeg koblet en TP kabel fra pc til hub og den lyste i porten, men når jeg skulle koble kabel modemet fra upc inn i huben så fikk jeg ikke lys. Jeg har gjort dette med en switch før men der var det en "egen" inngang for kabelmodemet. Det er det ikke på huben. Den har bare 8 porter. Testet alle portene med kabelen fra pc og de lyste ihvertfall. Skjønner ikke helt dette? Håper noen kan hjelpe MVH Da Ripper Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 du må ha en såkalt uplink port, eller du kan bruke en krysset tp til å koble sammen modemet og switchen :smile: Lenke til kommentar
ripper329 Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Har prøvd å bruke en krysset kabel fra modemet til HUBEN for det er en hub og ikke en switch. Men det funka heller ikke. jeg bruker jo krysset kabel mellom xbox og pc så den er i orden. Prøver å få til dette fordi det er så pez å dra ut kabelen fra modemet i pc. Dessuten så mister jeg internett da og det kan være greit å ha. Tror ikke det er noe galt med hubn siden den lyser når jeg kobler den opp mot bare pc Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 bruker selv kryssa kabel fra modem til vanlig port på swithcen, og så alle pc'er koblet til vanlige porter på switchen... [ Denne Melding var redigert av: jonathan på 2002-10-22 15:33 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå