Sunni Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Jeg vil gi et råd til dem som opplever grafikkproblemer og-eller at pc stopper.Støvsug cpu vifta. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Eg ville heller brukt trykkluft, enten kompressor eller på boks. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Eg ville heller brukt trykkluft, enten kompressor eller på boks. 6657023[/snapback] Man tager hva man haver.Bensinstatsjonen kan være kjekk.mange kvier seg bare å åpne kabinettet. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Støv bør fjernes ja. Minimum én gang i året. Jeg bruker som oftest strøvsuger og Q-tips. Støv er pcens nest verste fiende. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
twins Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Om en blåser trykkluft, vil ikke det samle seg i kjøleribba evt. andre plasser det ikke skal være? Lenke til kommentar
mago Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 har 2 vifter nede på framsia av pc kabinettet, som blåser inn kald luft inn på 4 harddisker rett bak viftene. tok nylig av front panelet for å komme til filteret foran viftene. dette var så ogsi tett av støv, så etter støvsuging av filteret (mye bedre enn trykkluft) sank temperaturen på hd'ane + kabinett temperaturen betraktelig, og dette vil føre til forlenge livslengde på komponentane i maskinen. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Om en blåser trykkluft, vil ikke det samle seg i kjøleribba evt. andre plasser det ikke skal være? 6694712[/snapback] Du kan vel ta den av og bruke trykkluft for å blåse det ut igjen? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 ikke bruk kompressor ( hjemme eller bensinstasjon) dersom de ikke er utstyrt med olje/vann skiller. Vanlig kompressor luft kan inneholde vanndamp og oljerester. sikrere med luft på boks. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 tok nylig av front panelet for å komme til filteret foran viftene.dette var så ogsi tett av støv, så etter støvsuging av filteret (mye bedre enn trykkluft) sank temperaturen på hd'ane + kabinett temperaturen betraktelig, og dette vil føre til forlenge livslengde på komponentane i maskinen. 6694972[/snapback] Nja vil ikke si at støvesuger er bedre enn luft på boks. Jeg har brukt begge deler og syntes personlig at jeg får et mye bedre resultat med luft på boks. Men i akurat ditt tilfelle hvor du skulle rengjøre et filter så er nok støvsuger et bedre alternative. Men "overall" så er luft på boks bedre og kjappere. Jeg tar maskinen ut på hverandaen en gang i mnd, blåser den rein, både hovedkortet, gfx, psu og alt det andre jeg kan komme over. Tar meg maks 2min, tviler på at man kan reingjør en datamaskin så kjapt med støvsuger og q-tips(?). Og nei blåser man med luft på boks så er det såpass trykk at det blåses vekk og vil ikke feste seg til noe kjøleribbe.... Tja, kan komme med en siste anbefaling da. Støvesug maskinen for å ta de værste hybelkanine, så luft på boks for å ta finstøve som er igjen i maskinen. Frankie Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Q-tips tar noen minutt med småpirk ja. Mulig at det er en idé å blåse frem/ut støvet med trykkluft og så ta frem støvsugeren etterpå. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Kanskje lurt å prøve seg frem, kanskje en ide med begge deler...støvesug de store "kaninene" trykkluft så støvesug "småtassene" Men det meste blir borte når man bruker trykkluft...må nesten bruke støvmaske, ellers klør det i halsen. Frankie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå