Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Feilsøking ABS bremser

Beinet1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har selvfølgelig ikke 4 defekte så bare mål motstanden i dem så får du fort et bilde av hvilken som er defekt,hvis det er det som er feil.Ca 1000 ohm er normalt på mange modeller.Er en defekt er det enten brudd eller varierende motstand som er mye for høy eller lav.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke noe ekspert på feilsøking på ABS,men jeg vil tippe på at det er turtallsteler som er gåen. Det har skjedd på min VW Vento, fikset det på Møller for 1600 for 2 år siden og nå er det på an igjen, og det på andre side (er synlig ødelagt) og så skal jeg bytte den selv. Koster 450kr på Bil og Tele her i Bergen. Det er ingen kunst å bytte den turtallsteller.

Hilsen

staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Jeg antar du mener rundeteller nå, den lille saken som registrerer om hjulet går rundt eller ikke?

Når den ser at hjulet ikke går rundt ved kjøring så stoppes vel bremsekraften et lite øyeblikk på det hjulet for å forhindre at man mister kontrollen over bilen?

Lenke til kommentar
Nå er jeg ikke noe ekspert på feilsøking på ABS,men jeg vil tippe på at det er turtallsteler som er gåen. Det har skjedd på min VW Vento, fikset det på Møller for 1600 for 2 år siden og nå er det på an igjen, og det på andre side (er synlig ødelagt) og så skal jeg bytte den selv. Koster 450kr på Bil og Tele her i Bergen. Det er ingen kunst å bytte den turtallsteller.

Hilsen

staljin

6664989[/snapback]

Er den pirsen for framme eller bak? Ser det er stor forskjell på prisen fram/bak hos mekonomen. Bak er de nesten dobbelt så dyre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...