gwh Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Skal brukes til å lagre DVD'er i Iso og musikk i Flac format. Av hardware har jeg et CM STACKER, OCZ Modstream 450w, ASUS A8N og en Samsung Spinpoint 250gb for å begynne med. Kan legge til harddisker etter behov. Denne skal serve min HTPC med filmer, og Squeezebox med musikk, så den må kunne "vekkes". Hva slags extra hardware trenger jeg? Hva slags OS trenger jeg?h Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 du kan da kjøre media senteret, eller kjøre linux (geebox) Lenke til kommentar
kosh Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Bruker en AMD 1,4ghz og Linux (Debian) med Samba som filserver her. Før hadde jeg en P3 600mhz som fungerte fint. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Så med andre ord, så lenge jeg forstår hvordan man konfigurer Samba, så er det bare å laste ned en distro(Ubuntu er månedens/årets smak etter det jeg leser) konfigurere Samba riktig, og så er det bare å kopiere DVD'ene inn på harddisken og det vil ikke være problemer med å kommunisere med HTPC'en med MS MCE? Må Samba være på alle pc'ene i nettverket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå