Gå til innhold

Sliter med at jeg bare får 60Hz på skjermen min

wil

Anbefalte innlegg

Hei. Dette er ikke noe som egentlig plager meg noe særlig, men det kunne vært greit å få løst problemet allikevel. Sliter litt med å få mer enn 60Hz på skjermen min. Skjermen er en 19 Tommers Sony LCD Skjerm og skjermkortet er et Nvidia 7300GS med 512 MB ram. Jeg installerte Standard Skjermdriver som fulgte med på CD. Kan det ha noe med det å gjøre? Kanskje jeg skulle ha oppdatert drivern?

Har bare rukket å sett på det i et OS enda. Jeg sjekka det i Windows 2000 som jeg kjører i dualboot med Windows XP Pro.

Noen som vet?

Endret av wil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Får ikke sjekka på noen andre maskiner for øyeblikket. Har ingen maskiner med CRT for øyeblikket, også gidder jeg ikke å sette opp noen andre maskiner nå :p, men jeg mener å huske at på de fleste 19 tommers CRT skjermene kan man kjøre opp til 85Hz.

Lenke til kommentar
Ok. Får ikke sjekka på noen andre maskiner for øyeblikket. Har ingen maskiner med CRT for øyeblikket, også gidder jeg ikke å sette opp noen andre maskiner nå :p, men jeg mener å huske at på de fleste 19 tommers CRT skjermene kan man kjøre opp til 85Hz.

6656625[/snapback]

Det stemmer, man kan også komme opp på høyere enn 85Hz også, på "high-end" CRT skjermer.

Lenke til kommentar

@ Zaimmer

Oppdateringsfrekvensen (Hz) og skjermoppløsningen hænger nøje sammen på CRT skjermer.

Jeg antar, at du kjører 1280x960 på din 17" CRT skjerm, og du kan derfor ikke forvente. at den kan kjøre med mere end 60Hz.

1024x768 er den 'ideelle' oppløsning for en 17" CRT og kan kjøres i 85Hz (flimmerfrit) på de fleste eldre 17".

PS. Den anbefalte sitte-avstann til en CRT skjerm (uannsett størelse) er ca. 75 cm.

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Mange LCD-skjermer får dårligere bilde/farger om man kjører høyere enn 60Hz, selv om de støtter høyere.

På en bedrift vi skulle installere 300 PC-er fikk jeg beskjed om å bruke 75Hz på alle 19" LCD-ene. Måtte bytte tilbake til 60Hz da det viste seg at mange brukere ikke klarte å lese skrift som hadde en bestemt farge. :nei:

På min LCD blir bildet litt uskarpt når jeg bruker 75Hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...