Gå til innhold

Bærbar med 14" eller mindre. Studie+spille maskin

o.d.b

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal begynne å studere nå i høst og må gå til innkjøp av en bærbar pc. Orker ikke dra med den stasjonære, så den må kunne tåle litt spilling.

Kriterier:

Ikke større enn 14" skjerm

Oppløsning - jo høyere jo bedre

Dedikert grafikk

Bør helst ikke bråke for mye

Ikke mye annet som er spesielt viktig

Max pris ca 15000

Har sett på:

Dell Latitude D620. Den ser ganske bra ut, men hva med grafikkortet NVIDIA Quadro NVS 110M 256MB duger det til spilling?

Asus W3J - Har kun 1280*768 oppløsning, ellers er den perfekt.

Hvis noen har noen kommentarer eller forslag til andre maskiner jeg bør se på setter jeg stor pris på det.

På forhånd takk

Olav

Endret av o.d.b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg skal begynne å studere nå i høst og må gå til innkjøp av en bærbar pc. Orker ikke dra med den stasjonære, så den må kunne tåle litt spilling.

Kriterier:

Ikke større enn 14" skjerm

Oppløsning - jo høyere jo bedre

Dedikert grafikk

Bør helst ikke bråke for mye

Ikke mye annet som er spesielt viktig

Max pris ca 15000

Har sett på:

Dell Latitude D620. Den ser ganske bra ut, men hva med grafikkortet NVIDIA Quadro NVS 110M 256MB duger det til spilling?

Asus W3J -  Har kun 1280*768 oppløsning, ellers er den perfekt.

Hvis noen har noen kommentarer eller forslag til andre maskiner jeg bør se på setter jeg stor pris på det.

På forhånd takk

Olav

6656102[/snapback]

Ut ifra kriteriene dine så er det vel kun Asus W3J som passer, har tidligere hatt Asus W3V med samme skjermoppløsning som W3J, eg syntes det var mer enn nok. Kommer nok selv til å kjøpe meg Asus W3J om ikkje så lenge, det er en perfekt maskin, bra skjermkort, bra byggekvalitet, bråker lite ifølge tester eg har lest om den og helt ok batteritid, dvs. ca. 3,5 timer.

Lenke til kommentar

Du kan også se på Acer Aspire 5561WXMi. Den er stort sett lik så vidt jeg kan se, bortsett fra at skjermkortet bare har 128MB RAM på Acer sin, i motsetning til 256MB på Asus sin. Personlig vil jeg mene at prisforskjellen veier opp for dette (nesten 5000 kroner), men det kan jo være andre ting som byggekvalitet og liknende som utgjør ytterligere forskjell.

Lenke til kommentar
Du kan også se på Acer Aspire 5561WXMi. Den er stort sett lik så vidt jeg kan se, bortsett fra at skjermkortet bare har 128MB RAM på Acer sin, i motsetning til 256MB på Asus sin. Personlig vil jeg mene at prisforskjellen veier opp for dette (nesten 5000 kroner), men det kan jo være andre ting som byggekvalitet og liknende som utgjør ytterligere forskjell.

6659444[/snapback]

Eg har hatt fingrene mine på begge disse maskinene, i Aceren er det en Core Duo CPU på 1,6Ghz, i Asus maskinen Core Duo 1,83Ghz. Acer maskinen har også et kamera på skjermen på 1,3 mpix, men eg har hørt mange som klager på at kameraet på skjermen blir meget varm, og det er vel ikkje bra. Byggekvaliteten på Acer maskinen er god, men Asus maskinen som bruker samme chassiset som tidligere W3V er meget godt og solid, vil si det er ett par hakk over Acer maskinen.

Som sagt er det også bedre skjermkort på Asus maskinen, 256MB mot Acer sitt 128MB. Eg persolnlig synes at de nesten 5000kr man må betalee mer for Asus maskinen er verdt pengene, man får en maskin med bedre CPU, skjermkort og byggekvalitet noe som betyr mye for meg. Må også si at Asus maskinen ser utrolig lekker ut, kamera på skjermen trenger eg ikkje, så for meg vil valget være enkelt, velg Asus maskinen så sant lommeboken tåler det !

Her er noen tester av Asus W3J

http://www.trustedreviews.com/article.aspx?page=7140&head=0

(2Ghz CPU og 2Gb ram, 2stk 1Gb ram)

http://www.notebookreview.com/default.asp?...view=W3J+Review

(1,83Ghz CPU og 1Gb ram, 2stk 512Mb ram)

http://www.notebookreview.com/default.asp?...review=Asus+W3J]

http://www.notebookreview.com/default.asp?...review=Asus+W3J[/url]

Endret av purolatino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...