Fotoboy Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Gøy å lese at det er noen som tørr kjøpe noe annet enn Canon og Nikon! Selv har jeg tre analoge Pentaxer og en haug med manuelle objektiver med fast brennvidde og god lysstyrke. Disse har ikke vært brukt siden jeg kjøpte Canon G5 for to år siden. Nå har jeg veldig lyst til å utnytte mulighetene med hurtighet, høy ISO, god søker og kontroll med dybdeskarphet som ligger i DSLR. Jeg har blitt anbefalt å gå innom en fotohandler for å sjekke ut aktuelle kameraer. Var innom Oslo sentrum mellom 18 og 19 onsdag kveld. Alle forretninger hvor jeg regnet med å finne kvalifiserte medarbeidere og godt utvalg var da stengt. Så frem til jeg tar meg tid til en ny runde på dagtid håper jeg å kunne lese erfaringer fra dere som allerede har kjøpt Pentax eller Samsung. Lenke til kommentar
Ford_Fairlane Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Eg skal skrive litt så fort som mulig, men det er som sagt tidligast mandag Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Da var kameraet i hus (ikke fått testet det enda) Hvis noen skulle være interesert i en annen test så finner dere en Her! Lenke til kommentar
Ford_Fairlane Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Da var kameraet i hus (ikke fått testet det enda) Hvis noen skulle være interesert i en annen test så finner dere en Her! 6810038[/snapback] Bruker ditt kamera like mykje batteri som mitt ? Har riktignok brukt billig-batteri, men 4 AA batteri har holdt til 40-50 bilder Skal prøve med oppladbare GP Powerbank i morgon. Håpar det går bedre. Er forøvrig svært fornøgd med K100D +16-45 f/4 comboen Lenke til kommentar
StigVidar Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Da var kameraet i hus (ikke fått testet det enda) Hvis noen skulle være interesert i en annen test så finner dere en Her! 6810038[/snapback] Bruker ditt kamera like mykje batteri som mitt ? Har riktignok brukt billig-batteri, men 4 AA batteri har holdt til 40-50 bilder Skal prøve med oppladbare GP Powerbank i morgon. Håpar det går bedre. Er forøvrig svært fornøgd med K100D +16-45 f/4 comboen 6828634[/snapback] Bruk oppladbare!! De holder til flere hundre bilder. Alkaliske batterier er kun til 'krise situasjoner' og det kan være greit å ha en pakke med fire av de liggende i kameravesken. Lenke til kommentar
Ford_Fairlane Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Da var kameraet i hus (ikke fått testet det enda) Hvis noen skulle være interesert i en annen test så finner dere en Her! 6810038[/snapback] Bruker ditt kamera like mykje batteri som mitt ? Har riktignok brukt billig-batteri, men 4 AA batteri har holdt til 40-50 bilder Skal prøve med oppladbare GP Powerbank i morgon. Håpar det går bedre. Er forøvrig svært fornøgd med K100D +16-45 f/4 comboen 6828634[/snapback] Bruk oppladbare!! De holder til flere hundre bilder. Alkaliske batterier er kun til 'krise situasjoner' og det kan være greit å ha en pakke med fire av de liggende i kameravesken. 6829646[/snapback] Bra, skal gå til innkjøp av ein batterilader så fort som mulig. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Kjøp lader og 8 batterier, så har du bestandig nok. Hvis du skal på langtur og trenger masse batteri kjøper du ikke-oppladbare Li-Ion-batterier, da disse har hakket bedre kapasitet enn de oppladbare. Skulle gitt mye for å ha bildestabilisator i huset. Det hadde vært gull verdt. Og 16-45 hadde jeg ikke sagt nei til den heller. Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Bruker ditt kamera like mykje batteri som mitt Kan bekrefte det Herr Brun sier! Med vedlagte batterier fikk jeg 30 bilder, bruker nå 4x2300mAh Ni-MH. Har tatt ca. 200 bilder m/u blits og batteriene har ikke sunket under fulladet enda. Forøvrig kan jeg nevne at jeg har skiftet firware på mitt kamera da det kom med v1.0. Firware kan hentes her http://www.pentaximaging.com/customer_care...?firmId=7717476 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Bruker ditt kamera like mykje batteri som mitt Kan bekrefte det Herr Brun sier! Med vedlagte batterier fikk jeg 30 bilder, bruker nå 4x2300mAh Ni-MH. Har tatt ca. 200 bilder m/u blits og batteriene har ikke sunket under fulladet enda. Forøvrig kan jeg nevne at jeg har skiftet firware på mitt kamera da det kom med v1.0. Firware kan hentes her http://www.pentaximaging.com/customer_care...?firmId=7717476 6831848[/snapback] Nå skal det nevnes at når måleren faktisk kommer under fulladet så går det ganske fort ned til utladet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå