Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til valg av sub.

Tåkelys

Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt å få meg en sub bak i min Primera(kombi). Har en SONY XM-4060GTX forsterker fra før, som jeg har tenkt å koble den til.

Da jeg ikke har så god råd, har jeg max 3000kr å bruke til sub og kasse. Tenkte å kjøpe denne basskassen. Jeg spiller mye Heavy Metal, mens dama liker pop/Trance. Så jeg lurer på om noen har gode tips til hva slags basshøyttaler(12") jeg burde velge til max 2000kr. Tenkte å kjøpe herfra:

http://www.bilstereospesialisten.no/storef...p?c1=102&c2=104

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg hører på både metal og trance, og jeg ville holde en knapp på mtx 5500 serie kanskje. Jeg hadde 15 tommere, men de dugde bedre enn forventet til metal som er i min mening vanskeligere å lage fin lyd på enn trance. Eneste dumme jeg ser er at en slik tolv tommer er på 300 watt rms, og jeg skulle mene at sonyen din ikke er mann nok for oppgaven. Men skal du oppgradere til to kanaler senere er mtx kanksje veien og gå.

Lenke til kommentar

Road thunder er jo det billigste de har da. Men men kan du bygge kasse selv, eller kjenner noen som kan bygge kasse, kan du jo se litt nærmere på 5500 serien deres. 10 tommeren koster vist 1500 kr, tolv tommeren burde ikke være så mye dyrere da. Men det fungerer sikkert det der :thumbup:

Lenke til kommentar

Så en "MTX Thunder 5500, 10" eller 12" med kasse vil være et bedre valg da? Kjenner mange som er snekkerkyndig. Så å få bygd en kasse går sikkert greit. Men finnes det "oppskrifter" på hvordan en kasse skal bygges?

Kan jo selvfølgelig kjøpe denne kassen, hvis den duger, og sette inn MTX Thunder 5500 12". Så kan jeg kjøpe bedre forsterker etterhvert.

Lenke til kommentar

joda, det finnes oppskrifter.

Når du kjøper en mtx å fleste andre subber følger det med en bruksanvisning med kasseforslag. Har du plass til kasse forslaget er det bare å bruke det.

Jeg har hørt 10 tommere i en dårlig kasse og de spilte fortsatt fint. Og femten tommerene jeg hadde, var plasert i en portet kasse. Hvis en snekker kyndig person sier seg villig, lag portet kasse med slot port som det er vist i brosjyren og du vill være fornøyd.

Vil du gjøre det enkelt lager du den lukka kassen, denne vil spille overalt renere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...