Gå til innhold

EA legger PSP i skuffen og vil nå satse mer på DS

Straffa

Anbefalte innlegg

Du nevner i en post tidligere om de over 30's forhold til grafikk..

Grafikk er spesielt viktig for oss over 30 som har vert med siden begynnelsen.

6659767[/snapback]

Snakk for deg selv. Selv vil jeg heller si at det er omvendt, at 3dfx var begynnelsen på slutten for gode spill på PC.

6660299[/snapback]

Tullball om jeg tør si det. Vi snakker om en helt annen generasjon her. Når man gikk fra en ABC 80, VIC20 og oppover til C64 og Amiga osv, så var det grafikken som trakk. Man hadde ikke alle disse Mario, GT og GTA franchisene som bar salget til maskinene. Det var rene specs som solgte og hvilken evne maskinen hadde til å fremstille et spill grafisk og lydmessig.

Dersom du var tilstede på den tiden jeg beskriver tror jeg du også var ei grafikkhore som alle oss andre. Om ikke du satt godt fornøyd med atari og pong da!

At man kom til et metningspunkt på et eller annet tidspunkt på PC som du sier er jeg enig med.

EDIT: Dessuten er du ikke 30 ennå Psilo :p

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen, selv ikke Sony vet eksakt salgstall, men forskjellen mellom antall solgte, og antall som er sendt ut, er hårfin.

6660610[/snapback]

Hva baserer du denne påstanden på? Har du erfaring eller kompetanse innen bransjen slik at du vet hvor mange PSP som er kjøpt inn av forhandlere verden over og hvor mange PSP'er som er solgt?

6660660[/snapback]

Hadde ikke etterspørselen vært stor, hadde heller ikke Sony sendt ut mange eksemplarer, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke slengt noe dritt om EA, men påpeker at jeg ikke tar det faktum at EA trekker seg så tungt. Du hevder bastant at DS selger langt bedre enn PSP, jeg legger fram konkrete bevis for at den ikke gjør det, du blir sur, dikter opp eventyr, og det tar flere sider til før du slutter å skryte av salgstallene til DS.

Jeg har også klart å legge fram bevis, og argument for det jeg sier, noe du ikke har.

Tåler du ikke det jeg skriver, er det ganske enkelt ikke mitt problem.

6660383[/snapback]

konkret bevis? Nå må du jammen gi deg!

Du har ikke kommet med noe som helst. Eneste vi hører er bare piss fra kjeften din!

Du har ikke KOMMET MED NOE BEVIS!

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Jeg har ikke slengt noe dritt om EA, men påpeker at jeg ikke tar det faktum at EA trekker seg så tungt. Du hevder bastant at DS selger langt bedre enn PSP, jeg legger fram konkrete bevis for at den ikke gjør det, du blir sur, dikter opp eventyr, og det tar flere sider til før du slutter å skryte av salgstallene til DS.

Jeg har også klart å legge fram bevis, og argument for det jeg sier, noe du ikke har.

6660383[/snapback]

Du har ikke kommet med noe som helst, eneste vi hører er bare piss fra kjeften din!

6661158[/snapback]

Du har ikke kommet opp noe bevis, du har gulpet opp det samme om at DS selger mye bedre enn PSP, noe jeg har motbevist. Har også gitt deg linker til lister over mest solgte spill.

Bevisbyrden har siden du diktet opp din egen salgsstatistikk vært på din side. Det var fra starten av DIN oppgave å bevise at DS solgte mye bedre enn PSP, noe du så åpenlyst ikke klarte.

Siden du ikke kan backe opp påstandene dine, kan jeg bruke Occam's Razor, og dermed konkludere med at alt du har sagt så langt er bullshit. :mrgreen:

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Ingen, selv ikke Sony vet eksakt salgstall, men forskjellen mellom antall solgte, og antall som er sendt ut, er hårfin.

6660610[/snapback]

Hva baserer du denne påstanden på? Har du erfaring eller kompetanse innen bransjen slik at du vet hvor mange PSP som er kjøpt inn av forhandlere verden over og hvor mange PSP'er som er solgt?

6660660[/snapback]

Den er temmelig tøvete den diskusjonen om antall solgte versus sendt ut. Det er ikke slik at det hoper seg opp i hyllene til butikkene, eller at mesteparten av produktene havner opp i et stort sort hull en eller annen plass på planeten.

Antall som er sendt ut er propesjonalt med etterspørselen og hva som er solgt.

Det er ren logikk er det ikke? Dersom man sammenligner antall sent ut vil man ha et brukbart tall for begge produsentene. Det er vel ikke slik at Sony pøser ut en masse med spilledåser som bare ligger i hyllene, mens Nintendo sine greier knapt ligger i hyllene før de er solgt? Ville ikke Nintendo økt produksjonen da og fått shippet flere enheter, mens Sony ville gått ned på produksjonen?

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
DS ser ut til å lede i denne "krigen" så langt, men vi må vente. Både PSP og DS har ikke vært lenge nok på markedet til å se dette. Når det gjelder EA liker jeg ikke dem, fordi de melker for mye.

6661387[/snapback]

De har så vidt solgt mer, så ja, de leder.

Men DS er det mest innovative, PSP er jo bare en Gameboy med gode specs.

Lenke til kommentar
DS ser ut til å lede i denne "krigen" så langt, men vi må vente. Både PSP og DS har ikke vært lenge nok på markedet til å se dette. Når det gjelder EA liker jeg ikke dem, fordi de melker for mye.

6661387[/snapback]

6661493[/snapback]

Dersom det er det du tror er det ikke rart at du nøyer deg med en forvokst game & watch med touchscreen. :p Men jeg vil anbefale deg og kikke litt rundt om kring på hva man kan faktisk kan gjøre med en PSP. Jeg synes da det er langt mer innovativt med muligheten for eks. vis å streame video trådløst enn en touchscreen, som forøvrig er det eneste DS'en har som PSP ikke har.

Dersom man liker å fikle med forskjellig homebrew, er jo PSP vinneren i disse dager. Jeg tror faktisk salgstallene for de neste månedene kommer til å overgå det vi har sett tidligere, rett og slett pga. at man har fått til å nedgradere versjon 2.6 til den homebrew vennlige 1.5. Samtidig har man fått mulighet for å emulere versjon 2.71 :p slik at man kan fremdeles kan spille de siste spilla. Dette sammen med en rekke heite titler som er på gang, tror jeg at PSP har en mulighet til å hanke inn forspranget, -alle andre steder enn i Japan. Støtten til DS er så brei der nede, at jeg tror at det er en snøballs kjangs i H.

Jeg tror forresten at muligheten for å nedgradere er en av hovedgrunnene til at EA går til ultimatum mot PSP. Nedgradering åpner for piratvirksomhet uten noen form for teknisk modifisering eller spesialutstyr, noe DS ikke har for store problemer med.

Lenke til kommentar

Å streame videoer har man kunne gjort lenge før PSP kom, så det er ikke særlig innovativt. Forøvrig tror jeg du tar feil angående at PSP's salgstall er på vei opp.

Nintendos popular handheld console sold a total of 377,000 units in July, while PSP sales overall declined, indicating that the DS is starting to pull away from PSP.

DS solgte 377.000 konsoller i Juli, PSP solgte 170.000.

Lenke til kommentar
Dersom det er det du tror er det ikke rart at du nøyer deg med en forvokst game & watch med touchscreen.  :p  Men jeg vil anbefale deg og kikke litt rundt om kring på hva man kan faktisk kan gjøre med en PSP. Jeg synes da det er langt mer innovativt med muligheten for eks. vis å streame video trådløst enn en touchscreen, som forøvrig er det eneste DS'en har som PSP ikke har.

Dersom man liker å fikle med forskjellig homebrew, er jo PSP vinneren i disse dager. Jeg tror faktisk salgstallene for de neste månedene kommer til å overgå det vi har sett tidligere, rett og slett pga. at man har fått til å nedgradere versjon 2.6 til den homebrew vennlige 1.5. Samtidig har man fått mulighet for å emulere versjon 2.71 :p slik at man kan fremdeles kan spille de siste spilla. Dette sammen med en rekke heite titler som er på gang, tror jeg at PSP har en mulighet til å hanke inn forspranget, -alle andre steder enn i Japan. Støtten til DS er så brei der nede, at jeg tror at det er en snøballs kjangs i H.

Jeg tror forresten at muligheten for å nedgradere er en av hovedgrunnene til at EA går til ultimatum mot PSP. Nedgradering åpner for piratvirksomhet uten noen form for teknisk modifisering eller spesialutstyr, noe DS ikke har for store problemer med.

6661580[/snapback]

Skal man kun bruke den til homebrew, er det lite som slår en GP2x, den mangler dessverre innebygget trådløs, men det går an å sette inn ett WLAN SDIO-kort, den ahr nettverksstacken i orden.

Lenke til kommentar
Å streame videoer har man kunne gjort lenge før PSP kom, så det er ikke særlig innovativt. Forøvrig tror jeg du tar feil angående at PSP's salgstall er på vei opp.

Nintendos popular handheld console sold a total of 377,000 units in July, while PSP sales overall declined, indicating that the DS is starting to pull away from PSP.

DS solgte 377.000 konsoller i Juli, PSP solgte 170.000.

6661598[/snapback]

Å streame trådløst på en håndholdt konsoll har ikke vært gjort før såvidt det er meg bekjent. Nå er ikke touchscreen heller innovativt om det er slik du tenker. Faktisk, så er det jo ingenting som er innovativt. Alt har vært gjort før. :nei:

Underlige konklusjoner du drar :roll:

Effekten av nedgraderingsmulighetene ser vi nok ikke før August tallene slår inn, og mer sannsynlig når kulda setter inn, og folk gidder å spille. :D

Har ikke Nintendo nylig lansert en ny DS da? Det er jo også en faktor som spiller inn.

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

6661387[/snapback]

6661493[/snapback]

Hva er så utrolig innovativt med DS? De færreste har peil på hva de snakker om når de sier at Nintendo kommer med innovative løsninger, Wii har et par innovative løsninger (som vi allikevel har sett på spilleautomater tidligere), men det er alt.

Lenke til kommentar

Gameboy med bedre specs ? hehe ja bra med litt provokasjon :) PSP har faktisk solgt mer enn Xbox360 og DS. DS er veldig populært i østen men PSP leder fortsatt. Er egentlig ikke så rart siden Sony dominerer østen , de dominerer her også men Sony er enda sterkere borti der. Man har mange valgmuligheter med PSP og vurderer selv å kjøpe den grunnet PS3 vil være interaktiv med den. Jeg kan programmere den til å gjøre hva som helst omtrent.

Lenke til kommentar
PSP har faktisk solgt mer enn DS. DS er veldig populært i østen men PSP leder fortsatt. Er egentlig ikke så rart siden Sony dominerer østen , de dominerer her også men Sony er enda sterkere borti der.

6661721[/snapback]

Her tar jeg meg rettigheten til å le.

DS har solgt mer enn PSP... Og de dominerer absolutt ikke østen, eller borti der...

Tåpelige Avean...

Lenke til kommentar

6660383[/snapback]

Du har ikke kommet med noe som helst, eneste vi hører er bare piss fra kjeften din!

6661158[/snapback]

Du har ikke kommet opp noe bevis, du har gulpet opp det samme om at DS selger mye bedre enn PSP, noe jeg har motbevist. Har også gitt deg linker til lister over mest solgte spill.

6661175[/snapback]

Du må være total idiot. Du har ikke kommet med noe bevis. Eneste linken du har gitt oss er en salgsliste fra vg.no som viser salgstallene fra Norge.

Du er faktisk så dum at jeg ikke gidder og prate mere med deg.

Det nytter ikke å få deg til å forstå uansett.

Lenke til kommentar
Gameboy med bedre specs ?  hehe ja bra med litt provokasjon :)  PSP har faktisk solgt mer enn Xbox360 og DS. DS er veldig populært i østen men PSP leder fortsatt. Er egentlig ikke så rart siden Sony dominerer østen , de dominerer her også men Sony er enda sterkere borti der. Man har mange valgmuligheter med PSP og vurderer selv å kjøpe den grunnet PS3 vil være interaktiv med den. Jeg kan programmere den til å gjøre hva som helst omtrent.

6661721[/snapback]

PSP har solgt mere enn DS?

Dagens latter

Lenke til kommentar
Gameboy med bedre specs ?  hehe ja bra med litt provokasjon :)  PSP har faktisk solgt mer enn Xbox360 og DS. DS er veldig populært i østen men PSP leder fortsatt. Er egentlig ikke så rart siden Sony dominerer østen , de dominerer her også men Sony er enda sterkere borti der. Man har mange valgmuligheter med PSP og vurderer selv å kjøpe den grunnet PS3 vil være interaktiv med den. Jeg kan programmere den til å gjøre hva som helst omtrent.

6661721[/snapback]

Du har tydeligvis ikke sett salgstallene der DS selger 5 ganger mer enn psp i Japan. Om du vil kalle det å dominere, har du tydeligvis ett annet vokabular enn oss andre her.

Resten av verden er det mer likt, så ingenting er avgjort enda. Og det er nettopp denne konkurransen som har gitt oss to konsoller som dette, og som forhåpentligvis vil gi oss ett par enda bedre neste generasjon.

Lenke til kommentar

6661721[/snapback]

Unskyld meg, jeg vet jeg ikke burde la meg provosere av deg, men hvordan i all verden kan du sitte der å si at PSP selger mest når du finner bevis på det motsatte lenger bak i tråden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...