Gå til innhold

EA legger PSP i skuffen og vil nå satse mer på DS


Straffa

Anbefalte innlegg

[Hva som er barnespill er objektivt, jeg synest ikke DS-spillene er barnslige. Jeg synest du er en velskevoksen, usikker tenåring som må vise at du er voksen ved å spille "voksne spill". Som sagt, den gjennomsnittlige DS-spilleren er 30 år.

6659730[/snapback]

 

Hvor har du den 30 års greia di fra? Har veldig liten tro på kredibiliteten på det tallet der.

 

Du nevner i en post tidligere om de over 30's forhold til grafikk..

Grafikk er spesielt viktig for oss over 30 som har vert med siden begynnelsen. De over 30 som ikke ikke har engasjert seg i data og spill i det hele tatt (veldig stor prosentandel!) gir seg F om det er grafikk i det hele tatt.

 

Men det er direkte tøvete å dra frem alder vs grafikk.

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er bare at ingenting av dette er selvmotsigelser. Salgstall er ikk snakk om synsing, så her er Wikipedia et utmerket verktøy.

 

Selv om EA er (eller har vært) viktige, finnes det andre utviklere også. Må ærlig talt si at det er ganske ironisk at EA, som det er "in" å hate, plutselig har blitt helter.

 

Det jeg har gjort er å legge fram argument. Ja, jeg VET at fanboys blir provosert, men det skal ikke mer til enn at man sier noe positivt om Sony, eller Microsoft, før fanboys hopper i taket.

6659705[/snapback]

Problemet er vel at Wikipedia ikke er en så troverdig kilde som mange skal ha det til. Når det gjelder salgstall selger DS flere spill pr. konsoll enn PSP. Derfor skifter EA nå beite. Det går det ikke an å bare innse uten videre tomprat?

 

Svært få av PSP-spillene er barnespill. Mario-spillene er omtrent like voksne programmene på Fox Kids, men for all del: Ingen har nektet deg i å spille dem.

6659720[/snapback]

 

 

Og slutt med denne praten om melking så snart du hører ordet Mario. Du vet tydligvis ikke hva du snakker om, da du virker som du tror at alle Mario-spill er like. Sett deg inn i det før du snakker. Eneste spillene i Mario-sjangeren som kan diskuteres som melking av et slag er Mario Party-serien. Men i motsettning til mange andre titler bringer denne serien noe nytt og spennede hver gang. Og ikke bare innholdsmessig. Melking er ikke melking bare fordi du hører et navn i tittelen flere ganger.

 

6659762[/snapback]

 

Hvorfor lanserte ikke Nintendo heller alle småspillene fra Mario Party på én, eller to mini DVD-er? Må ærlig talt innrømme at GC-utgaven av Super Smash Bros. inneholdt lite nytt fra N64-utgaven (et par nye figurer), og Super Mario Sunshine inneholdt heller ikke mye nytt. Disse spillene er sikkert bra for fans av serien, men de inneholder ikke mye nytt.

 

Pokémon er allikevel et langt større melkeprosjekt enn Mario noen gang kommer til å bli.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Hvorfor lanserte ikke Nintendo heller alle småspillene fra Mario Party på én, eller to mini DVD-er? Må ærlig talt innrømme at GC-utgaven av Super Smash Bros. inneholdt lite nytt fra N64-utgaven (et par nye figurer), og Suoer Mario Sunshine inneholdt heller ikke mye nytt. Disse spillene er sikkert bra for fans av serien, men de inneholder ikke mye nytt.

 

Pokémon er allikevel et langt større melkeprosjekt enn Mario noen gang kommer til å bli.

6659778[/snapback]

Her ser vi med en gang at man må hoppe over til noe annet å angripe om man går tom for argumenter for det aktuelle emnet.

 

Men jeg kan godt komme med noe her også om du vil...

 

Super Smash Bros hadde vel nye karakterer, nye triks, nye baner, skikkelig enspillerdel med mange forskjellige moduser. Samt en mengde forskjellige alternativer.

 

Super Mario Sunshine var et ikke mer enn greit Mario-spill. Enig der. Men ny historie (som ser ut til å holde for deg angående GTA), nye oppgaver, triks, karatkerer og mange hemmeligheter.

 

Fans kjøper såklart alt av en serien de liker, poenget ditt er?

 

Pokemon er en suksess lik GTA. Den selger, tross melking. Selv om prinsippene i spillene er like er det mer nytt enn du tror. Sett deg inn i det så merker du det. Slik som du selv nevner om GTA-melkingen.

Lenke til kommentar

Jeg vil egentlig si at for min del så ser ikke jeg på ett nytt spill som melking.MEn derimot hvis det blir laget flere forskjellige samleobjekter og ting (av ett spill, film eller en serie). Som f.eks kosedyr, samlekort, brettspill o.l Dette er hvertfall ting vi finner igjen fra pokemon, star wars, harry potter osv, og innenfor dette finner vi også mario...

Lenke til kommentar
Å bytte ut flash-minne med optisk medium i håndholdte konsoller, mener jeg er ett steg frem, og to tilbake. Man kan bytte ut teknologi fra 70-tallet med noe nytt (UMD), men gjør det at det automatisk blir bedre? Det er en grunn til at det forskes på å bytte ut harddisker med flash-minne, og hybriddisker begynner å nærme seg markedet.

6658887[/snapback]

 

Noen som vet hvor stor kapasietet det er på flashminnet til DS?

Lenke til kommentar
Mario-konseptet ble ikke melket fra starten av. Svært mange av Mario-spillene inneholder enda mindre nytt enn tilleggspakkene til The Sims gjør. Flere av Mario-spillene (f.eks. Super Smash Bros.) er halvhjertede krysninger av forskjellige konsepter – og folk (spesielt barn) kjøper dem, slik som tilleggspakkene til The Sims.

 

6658967[/snapback]

 

New Super Mario er en av hovedgrunnen til jeg nettop kjøpte en DS.

Melking eller ikke, jeg elsker det. Hvorfor skal ikke Nintendo lage spill som kundene vil ha?

Lenke til kommentar
superseven er bare ute etter å trolle og provosere, og kommer med nok selvmotsigelser og viser såpass mangel på innsikt i det han prater om at det beste for forumet vil være å ignorere hans lokkemat som jevnlig slenges ut.'

 

Noen eksempler på selvmotsigelser, løgner og endring av standpunkt for å kunne provosere ytterligere.

 

I går:

 

Den eneste som driter seg ut er deg. At EA trekker seg er selvfølgelig ikke morsomt, men det er flere utviklere enn EA. Tomrommet etter EA blir snart fyllt igjen av andre utviklere uansett.

6658160[/snapback]

 

For noen dager siden

 

EA er den viktigste utvikleren/utgiveren i historien, og har spilt en mye viktigere rolle enn Valve, og Nintendo,

 

I en tråd:

problemet er bare at "objektivitet", og "Wikipedia", sjelden bør brukes i samme setning.

 

I en annen tråd:

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Portable

 

20 millioner. DS Lite har i stor grad økt salget til Nintendo.

 

I tillegg til flere selvmotsigelser tyr han også til direkte løgn for å forsterke sin foretrukne plattform:

Final Fantasy finnes til PSP, og det er vel det eneste gode RPG-spillet som finnes der.

 

Det er åpenbart at superseven ofte ikke vet hva han snakker om, og at han skifter standpunkt og prinsipper så lenge det gagner argumentasjonen hans og provoserer flest mulig. Bare i denne tråden har han sagt svært mye som er direkte feil og villedende, men han kommer bare til å komme med nye oppgulp og vri tråden i en annen retning uansett hvor mange objektive motargumenter man kommer med. I motsetning til det som er poenget med en sokratisk dialog, som burde være grunnprinsippet til ethvert forum, er superseven åpenbart kun ute etter å "vinne" enhver diskusjon, koste hva det koste vil.

 

At han i tillegg er tenåring, som erfaringsmessig ofte har problemer med å spille barnlige spill, eller godta at barnlige spill være like eller mer underholdende enn såkalte voksenspill fordi de selv ikke er voksne nok ennå, hjelper ikke på hans barnslige argumentasjon mot Nintendo.

6659505[/snapback]

 

Helt enig i det du sier der.

Jeg tar ikke noe seriøst det han forteller. Det er litt morsomt at folk lyver så de trur det selv.

 

Litt morsomt er det hvordan han prøver å virke ekspert på området, men blir avslørt at han snakker rundt seg selv. Han har absolutt kun fantasien han henter sine kilder fra.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Mario-konseptet ble ikke melket fra starten av. Svært mange av Mario-spillene inneholder enda mindre nytt enn tilleggspakkene til The Sims gjør. Flere av Mario-spillene (f.eks. Super Smash Bros.) er halvhjertede krysninger av forskjellige konsepter – og folk (spesielt barn) kjøper dem, slik som tilleggspakkene til The Sims.

 

6658967[/snapback]

 

New Super Mario er en av hovedgrunnen til jeg nettop kjøpte en DS.

Melking eller ikke, jeg elsker det. Hvorfor skal ikke Nintendo lage spill som kundene vil ha?

6660159[/snapback]

 

Hvorfor har ikke EA lolv til å gi ut The Sims når folk kjøper det? Nintendo må gjerne fortsette med barnespillene for min del ...

Lenke til kommentar
Helt enig i det du sier der.

Jeg tar ikke noe seriøst det han forteller. Det er litt morsomt at folk lyver så de trur det selv.

 

Litt morsomt er det hvordan han prøver å virke ekspert på området, men blir avslørt at han snakker rundt seg selv om har ingen peil eller fakta.

6660178[/snapback]

 

Litt morsomt er det da også at du, til tross for at du ikke tar noe av det han sier seriøst, likevel gidder å svare og krangle med han, og har gjort det i to dager snart. :roll:

Lenke til kommentar
Helt enig i det du sier der.

Jeg tar ikke noe seriøst det han forteller. Det er litt morsomt at folk lyver så de trur det selv.

 

Litt morsomt er det hvordan han prøver å virke ekspert på området, men blir avslørt at han snakker rundt seg selv om har ingen peil eller fakta.

6660178[/snapback]

 

Litt morsomt er det da også at du, til tross for at du ikke tar noe av det han sier seriøst, likevel gidder å svare og krangle med han, og har gjort det i to dager snart. :roll:

6660210[/snapback]

 

Lite å finne på kanskje? :)

 

Artig er det når han skriver

EA er den viktigste utvikleren/utgiveren i historien, og har spilt en mye viktigere rolle enn Valve, og Nintendo

 

Blir jo en stor vits og lese postene han har skrevet i denne tråden etter den uttalelsen

Lenke til kommentar
Å bytte ut flash-minne med optisk medium i håndholdte konsoller, mener jeg er ett steg frem, og to tilbake. Man kan bytte ut teknologi fra 70-tallet med noe nytt (UMD), men gjør det at det automatisk blir bedre? Det er en grunn til at det forskes på å bytte ut harddisker med flash-minne, og hybriddisker begynner å nærme seg markedet.

6658887[/snapback]

 

Noen som vet hvor stor kapasietet det er på flashminnet til DS?

6660146[/snapback]

 

 

det er vel max 512bMit , dvs 64 MByte

Lenke til kommentar
Å bytte ut flash-minne med optisk medium i håndholdte konsoller, mener jeg er ett steg frem, og to tilbake. Man kan bytte ut teknologi fra 70-tallet med noe nytt (UMD), men gjør det at det automatisk blir bedre? Det er en grunn til at det forskes på å bytte ut harddisker med flash-minne, og hybriddisker begynner å nærme seg markedet.

6658887[/snapback]

 

Noen som vet hvor stor kapasietet det er på flashminnet til DS?

6660146[/snapback]

 

 

det er vel max 512bMit , dvs 64 MByte

6660223[/snapback]

 

Men den typen de bruker støtter opptil 512 MB?

Lenke til kommentar
Å bytte ut flash-minne med optisk medium i håndholdte konsoller, mener jeg er ett steg frem, og to tilbake. Man kan bytte ut teknologi fra 70-tallet med noe nytt (UMD), men gjør det at det automatisk blir bedre? Det er en grunn til at det forskes på å bytte ut harddisker med flash-minne, og hybriddisker begynner å nærme seg markedet.

6658887[/snapback]

 

Noen som vet hvor stor kapasietet det er på flashminnet til DS?

6660146[/snapback]

 

 

det er vel max 512bMit , dvs 64 MByte

6660223[/snapback]

 

Men den typen de bruker støtter opptil 512 MB?

6660234[/snapback]

 

 

har aldri sett spill over 64 Mbyte pr dags dato, men Nintendo har sagt at det er mulig med 128 mbyte. Har du hørt 512 er det nok Mbit, ikke Mbyte

 

 

64 Mbyte = 512 Mbit

128 Mbyte = 1024 Mbit

 

Edit: det er vist noe få som er 1024 Mbit = 128 Mbyte

 

Nintendo opererer med bare Mbit så det kan bli litt forvirrende anggående Mbyte som fleste bruker :D

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Helt enig i det du sier der.

Jeg tar ikke noe seriøst det han forteller. Det er litt morsomt at folk lyver så de trur det selv.

 

Litt morsomt er det hvordan han prøver å virke ekspert på området, men blir avslørt at han snakker rundt seg selv om har ingen peil eller fakta.

6660178[/snapback]

 

Litt morsomt er det da også at du, til tross for at du ikke tar noe av det han sier seriøst, likevel gidder å svare og krangle med han, og har gjort det i to dager snart. :roll:

6660210[/snapback]

 

Lite å finne på kanskje? :)

 

Artig er det når han skriver

EA er den viktigste utvikleren/utgiveren i historien, og har spilt en mye viktigere rolle enn Valve, og Nintendo

 

Blir jo en stor vits og lese postene han har skrevet i denne tråden etter den uttalelsen

6660221[/snapback]

 

Jeg har ikke slengt noe dritt om EA, men påpeker at jeg ikke tar det faktum at EA trekker seg så tungt. Du hevder bastant at DS selger langt bedre enn PSP, jeg legger fram konkrete bevis for at den ikke gjør det, du blir sur, dikter opp eventyr, og det tar flere sider til før du slutter å skryte av salgstallene til DS.

 

Jeg har også klart å legge fram bevis, og argument for det jeg sier, noe du ikke har.

 

Tåler du ikke det jeg skriver, er det ganske enkelt ikke mitt problem.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Ingen, selv ikke Sony vet eksakt salgstall, men forskjellen mellom antall solgte, og antall som er sendt ut, er hårfin.

6660610[/snapback]

 

Hva baserer du denne påstanden på? Har du erfaring eller kompetanse innen bransjen slik at du vet hvor mange PSP som er kjøpt inn av forhandlere verden over og hvor mange PSP'er som er solgt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...