Gå til innhold

EA legger PSP i skuffen og vil nå satse mer på DS

Straffa

Anbefalte innlegg

UMD er kanskje ikke det beste formatet, men PSP spill må jo ha noe i fast form de kan selges på. Fungerer jo flott til det?

Jeg vil tro at film salget til PSP floppet fordi folk liker å se film på TVen sin hjemme i stuen, noe de ikke kan med noe høyt priset filmer på UMD (kassetter?). Er jo litt dumt at du må kjøpe favoritt filmen 2 ganger om du vil ha den med deg på hytta eller flyet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
UMD er kanskje ikke det beste formatet, men PSP spill må jo ha noe i fast form de kan selges på. Fungerer jo flott til det?

Jeg vil tro at film salget til PSP floppet fordi folk liker å se film på TVen sin hjemme i stuen, noe de ikke kan med noe høyt priset filmer på UMD (kassetter?). Er jo litt dumt at du må kjøpe favoritt filmen 2 ganger om du vil ha den med deg på hytta eller flyet.

6658569[/snapback]

PSP er allikevel populær til film rett fra minnekortet. Og det er utrolig enkelt å laste ned, og legge inn film på en PSP.

Lenke til kommentar

6658569[/snapback]

PSP er allikevel populær til film rett fra minnekortet. Og det er utrolig enkelt å laste ned, og legge inn film på en PSP.

6658589[/snapback]

Herregud

Lenke til kommentar
(Ja, jeg er klar over at dette innlegget sikkert vil provosere, men å provosere fanboys er GØY!) :fun:

Ser ut som du er blitt ganske provosert selv slik som du skriver. Saklige innlegg når lengst.

Du er forresten med på å lage en dårlig stemning på forumet.

6658593[/snapback]

Han tar bare sine argumenter fra fantasien og ikke noe mere.

At han kan se det som er fakta er helt umulig.

Bare se hvordan han viser til VG lista når han viser til mest solgte spill :D

Lenke til kommentar

6658569[/snapback]

6658589[/snapback]

Herregud

6658594[/snapback]

At det var? Dét er grunnen til at UMD-filmene floppet.

Lenke til kommentar

6658589[/snapback]

At du kan piratkopiere filmer kan jeg umulig tenke meg hjelper UMD formatet og film salget til PSP. Men hjelpe salget av konsollen gjør det nok.

Lenke til kommentar
(Ja, jeg er klar over at dette innlegget sikkert vil provosere, men å provosere fanboys er GØY!) :fun:

Ser ut som du er blitt ganske provosert selv slik som du skriver. Saklige innlegg når lengst.

6658593[/snapback]

6658606[/snapback]

Å ta rett fra fantasien er ikke du den rette til å klage på. Du påstår at DS ligger lysår forran PSP på salgstatistikken, noe som bare er tull, når det er snakk om 2 millioner. I motsetning til deg, tenker jeg ikke: "Jeg liker DS best, og derfor tror jeg at den selger MYE bedre enn PSP". VG-lista representerer mest solgte spill i Norge, lik det eller ikke ...

Man kan provosere med saklige innlegg også, noe som kan bevises gjennom reaksjonen til samtlige fanboys, under visse omstendigheter (hint: Positiv kritikk til Sony, eller Microsoft).

Lenke til kommentar

6658589[/snapback]

At du kan piratkopiere filmer kan jeg umulig tenke meg hjelper UMD formatet og film salget til PSP. Men hjelpe salget av konsollen gjør det nok.

6658613[/snapback]

Det var det som var poenget, at hvem som helst kan legge inn film på minnekortet, hindret salget av UMD-filmer.

Lenke til kommentar

6658593[/snapback]

6658606[/snapback]

Å ta rett fra fantasien er ikke du den rette til å klage på. Du påstår at DS ligger lysår forran PSP på salgstatistikken, noe som bare er tull, når det er snakk om 2 millioner. I motsetning til deg, tenker jeg ikke: "Jeg liker DS best, og derfor tror jeg at den selger MYE bedre enn PSP". VG-lista representerer mest solgte spill i Norge, lik det eller ikke ...

Man kan provosere med saklige innlegg også, noe som kan bevises gjennom reaksjonen til samtlige fanboys, under visse omstendigheter (hint: Positiv kritikk til Sony, eller Microsoft).

6658633[/snapback]

For siste gang:

DS har SOLGT 22 millioner og PSP har SENDT UT 20 millioner.

Så spør jeg deg hvor du har fra at spill som GTA og de andre titlene du nevnte selger så bra så kommer du opp med VG lista?

Så jævlig bra! Nei jeg bruker ikke mere tid på en som deg

Endret av avanore
Lenke til kommentar

6658593[/snapback]

6658606[/snapback]

6658633[/snapback]

For siste gang:

DS har SOLGT 22 millioner og PSP har SENDT UT 20 millioner.

Så spør jeg deg hvor du har fra at spill som GTA og de andre titlene du nevnte selger så bra så kommer du opp med VG Lista?

Så jævlig bra! Nei jeg bruker ikke mere tid på en som deg

6658645[/snapback]

VG-lista viser statistikk over mest solgte spill, var det ikke det du spurte om? Eller er du schizofren ...?

Forskjellen mellom sendt ut og solgt er hårfin, med en margin på maksimalt noen få millioner. Uansett betyr det at DS ikke ligger lysår forran PSP på statistikken.

For siste gang: Slutt å bruke salgsstatistikk som et argument for en konsoll! Det gjenspeiler ikke på noen måte kvalitet. Jeg har for lengst akseptert at noen liker Nintendo DS, med mindre du er rammet av en eller annen form for lavtfungerende autisme, bør du også kunne akseptere at noen liker PSP.

Edit: Håper du for Guds skyld ikke dikter opp tåpelige eventyr som du skyver mellom linjene i dette innlegget og bruker mot meg, men i stedet leser det som faktisk står der.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Slik jeg har sett det ut i fra andres innlegg på forumet så har Nintendo solgt 22 millioner DSer mens Sony har solgt(?) 20 millioner PSPer. Men nintendo har solgt flere spill pr. konsoll enn sony. Det at det er lett(ere) å kopiere PSP spill kan ha vært årsaken til lavere antall solgte spill.

Jeg gjentar at dette er et bilde jeg har laget ut av innlegg fra forumet.

Edit: Ja jeg liker nintendo og det har jeg gjort siden NES. Jeg vet at de har laget mange søppel spill men hvem har ikke det? Vurderer å kjøpe en PS2 pga noen spill jeg kunne tenkt meg (b.l.a Guitar Hero, buzz og kanskje singstar :blush: ).

Vil heller kalle meg en "fornøyd bruker" enn en fanboy.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
VG-lista viser statistikk over mest solgte spill, var det ikke det du spurte om? Eller er du schizofren ...?

Forskjellen mellom sendt ut og solgt er hårfin, med en margin på maksimalt noen få millioner. Uansett betyr det at DS ikke ligger lysår forran PSP på statistikken.

For siste gang: Slutt å bruke salgsstatistikk som et argument for en konsoll! Det gjenspeiler ikke på noen måte kvalitet. Jeg har for lengst akseptert at noen liker Nintendo DS, med mindre du er rammet av en eller annen form for lavtfungerende autisme, bør du også kunne akseptere at noen liker PSP.

Edit: Håper du for Guds skyld ikke dikter opp tåpelige eventyr som du skyver mellom linjene i dette innlegget og bruker mot meg, men i stedet leser det som faktisk står der.

6658681[/snapback]

Vet du hva schizofren er? I så fall har det ingen mening med det du sier.

Hvis du leser hva jeg skriver så spurte jeg om du kunne gi en link salg på verdensbasis.

Det du kommer ut med er en salgsliste kun med Norge.

Norge utgjør en liten promille over total salget spill i verden. Flott at du viser til Norge da.

At jeg gidder å bruke mere tid på deg, men du får bare kose deg med PSP.

Lenke til kommentar
Slik jeg har sett det ut i fra andres innlegg på forumet så har Nintendo solgt 22 millioner DSer mens Sony har solgt(?) 20 millioner PSPer. Men nintendo har solgt flere spill pr. konsoll enn sony. Det at det er lett(ere) å kopiere PSP spill kan ha vært årsaken til lavere antall solgte spill.

Jeg gjentar at dette er et bilde jeg har laget ut av innlegg fra forumet.

6658727[/snapback]

Nintendo har offentligjort salget av DS som er på over 21 millioner, mens Sony har sagt de har sendt ut 20 millioner PSP

Lenke til kommentar

6658681[/snapback]

Hvis du leser hva jeg skriver så spurte jeg om du kunne gi en link salg på verdensbasis.

Norge utgjør en liten promille over total salget spill i verden. Flott at du viser til Norge da.

6658729[/snapback]

Schizofreni er grovt sett splittet personlighet. Noen mer nyansert forklaring gidder jeg ikke skrive.

Salgsstatistikken over spill er noenlunde lik i hele Europa. Lister som viser hele Europa er forøvrig vanskelig å finne med Google.

Her er en amerikansk liste:

http://www.starpulse.com/news/index.php/20...mes_march_2006/

Flere av DS-spillene på listen er store melkeprosjekter.

Lenke til kommentar

Ah, de gode, gamle PSP vs DS disuksjonene med superseven :love:

Du har et poeng der. Men som veldig mange kjøpte PSP fordi grafikken er bra. Samme gjorde selvfølgelig jeg. Men det ble kjedlig og til slutt ble det en støvsamler.

Den gangen ville jeg aldri kjøpt en DS fordi grafikken var så dårlig i forhold og spillene er laget på brikker. UMD var jo tingen.

Men akk så feil. Jeg taler ikke for folket men jeg tipper at mange går over til DS for spillbareheten.

Det har også litt med hvordan Nintendo satser på spillbareheten i stedet for best hardware.

Wii støtter ikke HD, digital lyd og mye annet fiksfakseri.

De satser på å levere og gi oss en herlig spilleglede.

6656689[/snapback]

Det skal jeg love deg, akkurat det samme her. "DS blir noe tull", tenkte jeg, og kjøpte meg PSP. Akk, så feil jeg tok...

En ekstra skjerm er ikke annet enn en gimmick, og behovet for dette oppheves når man finner ut at man i stedet kan trykke på en knapp for å få opp kart, stats, etc.

Styrespaken har gjort PSP til heftige saker når det gjelder bilspill, til DS finnes det knapt bilspill.

Trykkfølsom skjerm er greit å ha til strategispill, men ellers ser jeg ikke noe behov for den. Spillbarheten i PSP er glimrende, og holder ekte Sony-kvalitet.

6657524[/snapback]

Dette har vi diskutert før. det er både raskere, mer oversiktiglig, og mer praktisk enn å måtte åpne menyer. Tror du meg ikke? Prøv en DS selv, før du uttaler deg.

UMD er ikke en fiasko, PSP har solgt 20 millioner, og UMD er det beste formatet vi har som kan brukes til håndholdte spill.

I motsetning til deg, tror jeg ikke at jeg kan tale på vegne av alle som spiller, og respekterer derfor at noen liker PSP, mens andre liker DS. Salgstall gjenspeiler ikke på noen måte kvalitet, og til dere som bruker salgstallene til å argumentere for DS: Fuck off! Gamecube solgte ikke en gang 20% av hva PS2 solgte.

6657537[/snapback]

UMD er på ingen måte en suksess. Det tok ikke lange tiden før den ble droppet av Hollywood, hvem i huleste gidder å kjøpe filmer som kun kan spilles av på kun en type enhet?

Til spill vil jeg også mene at det ikke er noen suksess. Til noen spill, son f.eks. GTA:LCS er den sikkert ett behov, pga. lagringskapasiteten, men ellers er den en idiotisk ting å ha i en håndholdt spillkonsoll. Det er flere grunner til dette: den inneholder bevegelige deler, den suger batteri, og den gir elendige lastetider.

Du har virkelig innsikt på dette med konsoll, ser jeg ... :mrgreen:

DS leder med 2 millioner solgte. Ja, UMD floppet når det gjaldt film, men formatet er utviklet eksklusivt for PSP, og primært for spill, og PSP er en suksess.

6657943[/snapback]

Hvem som har vunnet denne "krigen" ser vi ikke enda, skal vi kåre vinneren må vi også se hvor mange spill som er solgt, ettersom det er her pengene ligger. Noen som har en statistikk på dette?

Lenke til kommentar

6658681[/snapback]

6658729[/snapback]

Schizofreni er grovt sett splittet personlighet. Noen mer nyansert forklaring gidder jeg ikke skrive.

Salgsstatistikken over spill er noenlunde lik i hele Europa. Lister som viser hele Europa er forøvrig vanskelig å finne med Google.

Her er en amerikansk liste:

http://www.starpulse.com/news/index.php/20...mes_march_2006/

Flere av DS-spillene på listen er store melkeprosjekter.

6658783[/snapback]

Tullball!

I siste nummer jeg har her fra gamereactor Juni/Juli 2006 på står det annonsert salgstall over Norge/England/Japan.

Norge og England har helt forskjellig spill på salgstoppen.

Lenke til kommentar
Ah, de gode, gamle PSP vs DS disuksjonene med superseven :love:
Du har et poeng der. Men som veldig mange kjøpte PSP fordi grafikken er bra. Samme gjorde selvfølgelig jeg. Men det ble kjedlig og til slutt ble det en støvsamler.

Den gangen ville jeg aldri kjøpt en DS fordi grafikken var så dårlig i forhold og spillene er laget på brikker. UMD var jo tingen.

Men akk så feil. Jeg taler ikke for folket men jeg tipper at mange går over til DS for spillbareheten.

Det har også litt med hvordan Nintendo satser på spillbareheten i stedet for best hardware.

Wii støtter ikke HD, digital lyd og mye annet fiksfakseri.

De satser på å levere og gi oss en herlig spilleglede.

6656689[/snapback]

Det skal jeg love deg, akkurat det samme her. "DS blir noe tull", tenkte jeg, og kjøpte meg PSP. Akk, så feil jeg tok...

En ekstra skjerm er ikke annet enn en gimmick, og behovet for dette oppheves når man finner ut at man i stedet kan trykke på en knapp for å få opp kart, stats, etc.

Styrespaken har gjort PSP til heftige saker når det gjelder bilspill, til DS finnes det knapt bilspill.

Trykkfølsom skjerm er greit å ha til strategispill, men ellers ser jeg ikke noe behov for den. Spillbarheten i PSP er glimrende, og holder ekte Sony-kvalitet.

6657524[/snapback]

Dette har vi diskutert før. det er både raskere, mer oversiktiglig, og mer praktisk enn å måtte åpne menyer. Tror du meg ikke? Prøv en DS selv, før du uttaler deg.

UMD er ikke en fiasko, PSP har solgt 20 millioner, og UMD er det beste formatet vi har som kan brukes til håndholdte spill.

I motsetning til deg, tror jeg ikke at jeg kan tale på vegne av alle som spiller, og respekterer derfor at noen liker PSP, mens andre liker DS. Salgstall gjenspeiler ikke på noen måte kvalitet, og til dere som bruker salgstallene til å argumentere for DS: Fuck off! Gamecube solgte ikke en gang 20% av hva PS2 solgte.

6657537[/snapback]

UMD er på ingen måte en suksess. Det tok ikke lange tiden før den ble droppet av Hollywood, hvem i huleste gidder å kjøpe filmer som kun kan spilles av på kun en type enhet?

Til spill vil jeg også mene at det ikke er noen suksess. Til noen spill, son f.eks. GTA:LCS er den sikkert ett behov, pga. lagringskapasiteten, men ellers er den en idiotisk ting å ha i en håndholdt spillkonsoll. Det er flere grunner til dette: den inneholder bevegelige deler, den suger batteri, og den gir elendige lastetider.

Du har virkelig innsikt på dette med konsoll, ser jeg ... :mrgreen:

DS leder med 2 millioner solgte. Ja, UMD floppet når det gjaldt film, men formatet er utviklet eksklusivt for PSP, og primært for spill, og PSP er en suksess.

6657943[/snapback]

Hvem som har vunnet denne "krigen" ser vi ikke enda, skal vi kåre vinneren må vi også se hvor mange spill som er solgt, ettersom det er her pengene ligger. Noen som har en statistikk på dette?

6658809[/snapback]

Lastetidene i eksklusive spill er helt greie. Lastetiden i porter KAN være ganske lang, men er akseptabel. PSP-er genererer heller ikke nevneverdig varme, og hvis ikke skjermen er på maksimal lysstyrke, holder batteriet i 6 timer.

Ingen, selv ikke Sony, har sagt at UMD har blitt en suksess når det gjelder film. Kasetter har vært brukt i håndholdte konsoller siden 1979, og det var på tide at Sony laget er nytt format. Kasetter er utdaterte, de er dyre, og de gir liten plass.

Lenke til kommentar

Beklager, gidder ikke å redigerer min egen tråd, da blir det bare "quoteringsfeil"

Flere PSP-spill selger bra, bare se på GTA: LCS. Å si at den er mislykket blir derfor ikke riktig. Piratkopiering er ganske utbredt når det gjelder PSP, men spillene selger fortsatt bra.

Skal vi tenke slik som Avanore gjør, og "snu" denne tankegangen litt, slik at den er på Sonys side, kan det at det selges flere spill per solgte konsoll til DS, tolkes som at man går fort lei av spillene.

6658071[/snapback]

Eller det kan bety at folk flest går lei av PSP, eller at det er for få spill som er verdt å bruke penger på, ikke vet jeg. Statistikk kan tolkes til silisiumet i konsollen er rustet vekk.

Hehe, mange overreaskjoner her nå gitt.

EA har nå sett at DS faktisk selger spill, noe de sikkert i utgangspunktet ikke trodde så mye om. De støtter det brukermarkedet som er største, altså Sony. Nå har DS fått EA til å tenke i nye baner igjen om at maskinvare ikke er alt. Det vi har sett på DS til nå fra EA er dårlige porter av multiplatformspill. Dette endres nå og EA vil satse mer på DS pga. at programvaren virkelig selger nå.

6656747[/snapback]

Jeg siterer bare meg selv igjen.

Slutt med denne idiotiske diskusjonen om å forsvare den ene konsollen over den andre. Hadde dere bare lest hva dere skrev så hadde dere ledd av dere selv.

6658108[/snapback]

Det er ett godt poeng, men jeg blir provosert når folk kommer med løgner når de slev ikke har prøvd konsollen en gang. Man skal ikke mate trollet, men det er dessverre altfor fristende.

Wipeout Pure selger bra, GTA: VCS kommer til å selge bra, Daxter selger bra, og FIFA Street selger bra.

6658211[/snapback]

Okei, så da har vi 4 salgssuksesser til konsollen så langt, pluss en sikker i fremtiden. Dette etter over 1 1/2 år i Japan. Nevnte noen suksess?

Har ikke sagt at de selger bedre enn DS-spillene, men at de selger bra. Både Maro og Nintendogs er melkeprosjekter, og selger derfor bra.

6658273[/snapback]

Vent litt, Nintendogs melking? Hvordan får du det til å bli melking?

Mario er forøvrig en rekke forskjellige spill, her har vi alt fra bil, platform, RPG, etc. De har lansert en rekke spill her, det skal jeg være enig i, men jeg vil ikke kalle det melking i stor skala, ettersom alle spillene gir sin ulike spillopplevelse.

http://www.vg.no/spill/topp10handholdt.hbs

De aller fleste Nintendo-spillene på listen er melkeprosjekter. Sov du godt i mattetimene? 22 millioner er ikke langt forran 20 millioner. (Ja, jeg er klar over at dette innlegget sikkert vil provosere, men å provosere fanboys er GØY!) :fun:

6658513[/snapback]

Jeg skjønner ikke hvordan du får Brain Training til å bli melking. Ei nintendogs. Mario Kart er melketittel, New Super Mario Bros vil jeg ikke kalle melking, Mario 64 DS er porting, men det er 10 år siden originalen er lansert, så melking vil jeg ikke kalle det. Istid skal jeg ikke uttale meg om.

Som sagt, jeg har lyst til å se på salgstall av spill dersom vi skal kåre vinneren så langt. Uten at det betyr noe annet enn at det vil gi fanboys noe å kose seg med i sengen.

Lastetidene i eksklusive spill er helt greie. Lastetiden i porter KAN være ganske lang, men er akseptabel. PSP-er genererer heller ikke nevneverdig varme, og hvis ikke skjermen er på maksimal lysstyrke, holder batteriet i 6 timer.

Ingen, selv ikke Sony, har sagt at UMD har blitt en suksess når det gjelder film. Kasetter har vært brukt i håndholdte konsoller siden 1979, og det var på tide at Sony laget er nytt format. Kasetter er utdaterte, de er dyre, og de gir liten plass.

6658836[/snapback]

6 timer? ikke med originalbatteriet, no bloody way. Eneste måten jeg har greid å oppnå dette på, er ved å spille av gjennom minnekortet, og med skjermen på minimum.

Og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg må nevne det for deg, men DS bruker ikke "kasetter". DS bruker flashminne. Er MP3-spillere og kamera utdaterte dersom de bruker flash-minne? Prisene på flash-minne synker noe enormt, og selv om det aldri kan ta igjen optiske medium på pris/kapasitet, har de en rekke positive egenskaper som de optiske mediumene aldri kan oppnå.

Å bytte ut flash-minne med optisk medium i håndholdte konsoller, mener jeg er ett steg frem, og to tilbake. Man kan bytte ut teknologi fra 70-tallet med noe nytt (UMD), men gjør det at det automatisk blir bedre? Det er en grunn til at det forskes på å bytte ut harddisker med flash-minne, og hybriddisker begynner å nærme seg markedet.

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Etter min menig så kan Ds uansett ikke måle seg med psp i det hele tatt, nå som det nye tekken spillet er kommet! I tillegg så har jo også psp støtte for enkel film og musikk avspilling, noe som jeg hvertfall finner veldig positivt :)

en annen ting er at det jeg ser på som "barnslige spill" er spill med tegneserielignende figurer. Mens på psp så er hovedpersonen i spillene ordentlige personer. Vet ikke helt om dere skjønte det jeg prøvde å få frem her men :p

Uansett så har mennesker forskjellig smak, men jeg heller altså mye mer over mot psp.

Jeg skjønner vel også egentlig at psp kan kalles en "flopp" på en måte også, fordi den er så piratvennlig at ett fåtall kjøper mange spill til den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...