Dragon Hunter Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Du har virkelig innsikt på dette med konsoll, ser jeg ... DS leder med 2 millioner solgte. Ja, UMD floppet når det gjaldt film, men formatet er utviklet eksklusivt for PSP, og primært for spill, og PSP er en suksess. 6657943[/snapback] Nå driter du deg litt ut her. Ikke et sted i intervjuet eller uttalelsen til EA blir det nevnt at de velger DS fordi konsollen selger bedre enn PSP. Saken er nemlig den at hver person som kjøper en DS kjøper også mange spill til konsollen. Det samme gjelder ikke for PSP. Ratioen solgte spill per solgte konsoll er massiv på DS i forhold til PSP. Dermed blir det helt feil av deg å si at UMD-formatet er en suksess. Sannheten er at PSP-eiere kjøper svært lite spill. Mange kopierer spill, og mange bruker maskinen bare til å se film. For en spillutvikler som EA (og alle andre) blir det dermed mye mindre attraktivt å utvikle spill til en konsoll der kundene vegrer seg for å kjøpe spill. Og dermed mer attraktivt å utvikle spill til en konsoll der kundene kjøper mange spill. PSP er en stor suksess i antall solgte konsoller. Den er dessverre langt mer mislykket når det gjelder salg av software til konsollen. 6658036[/snapback] Flere PSP-spill selger bra, bare se på GTA: LCS. Å si at den er mislykket blir derfor ikke riktig. Piratkopiering er ganske utbredt når det gjelder PSP, men spillene selger fortsatt bra. Skal vi tenke slik som Avanore gjør, og "snu" denne tankegangen litt, slik at den er på Sonys side, kan det at det selges flere spill per solgte konsoll til DS, tolkes som at man går fort lei av spillene. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Jeg skrev ikke at det var en suksess når det gjaldt film, men når det gjaldt spill. 6657907[/snapback] Så da er du enig i at UMD er en flopp og fiasko når det gjelder film da? UMD lever bare på spillene til PSP og med at DS overtar salgstallene ser det jammen ikke bra ut for PSP eller UMD formatet 6657926[/snapback] Du har virkelig innsikt på dette med konsoll, ser jeg ... DS leder med 2 millioner solgte. Ja, UMD floppet når det gjaldt film, men formatet er utviklet eksklusivt for PSP, og primært for spill, og PSP er en suksess. 6657943[/snapback] "«EA» sa faktisk klart å tydelig: "Vi vet at vi startet ut med å lage flere spill til «PSP», vi var kanskje rett og slett sjokkerte over kraften i maskinen - vi trodde kjøperene ville like det, nå ser vi at vi tok feil. Kjøperene foretrekker «DS'en» rett og slett fordi spillene der er mer moro!" Det forteller det meste 6657970[/snapback] Dette er subjektivt, og atter subjektivt, og jeg baserer meg ikke på meningen til ett menneske. Rockstar utvikler ikke til DS, da må PSP være best allikevel! 6657997[/snapback] Å ja så det EA sier er bare tull? EA er en av de største innen spill industrien, hvis ikke den største. Nå er jeg ikke sikker, men er ganske sikker på at EA har levert flest spill til PSP og når de da uttaler seg om at de satser mere på DS så burde det være en tankevekker. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Skal vi tenke slik som Avanore gjør, og "snu" denne tankegangen litt, slik at den er på Sonys side, kan det at det selges flere spill per solgte konsoll til DS, tolkes som at man går fort lei av spillene. 6658071[/snapback] HAHA den var bra!! Årets kommentar! Derfor DS spillene selges så bra? Man blir fort lei og må ha noen nye? Du skulle satse på stand up med de kommentarene dine. Eller kanskje ikke.. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Jeg skrev ikke at det var en suksess når det gjaldt film, men når det gjaldt spill. 6657907[/snapback] Så da er du enig i at UMD er en flopp og fiasko når det gjelder film da? UMD lever bare på spillene til PSP og med at DS overtar salgstallene ser det jammen ikke bra ut for PSP eller UMD formatet 6657926[/snapback] Du har virkelig innsikt på dette med konsoll, ser jeg ... DS leder med 2 millioner solgte. Ja, UMD floppet når det gjaldt film, men formatet er utviklet eksklusivt for PSP, og primært for spill, og PSP er en suksess. 6657943[/snapback] "«EA» sa faktisk klart å tydelig: "Vi vet at vi startet ut med å lage flere spill til «PSP», vi var kanskje rett og slett sjokkerte over kraften i maskinen - vi trodde kjøperene ville like det, nå ser vi at vi tok feil. Kjøperene foretrekker «DS'en» rett og slett fordi spillene der er mer moro!" Det forteller det meste 6657970[/snapback] Dette er subjektivt, og atter subjektivt, og jeg baserer meg ikke på meningen til ett menneske. Rockstar utvikler ikke til DS, da må PSP være best allikevel! 6657997[/snapback] Å ja så det EA sier er bare tull? EA er en av de største innen spill industrien, hvis ikke den største. Nå er jeg ikke sikker, men er ganske sikker på at EA har levert flest spill til PSP og når de da uttaler seg om at de satser mere på DS så burde det være en tankevekker. 6658080[/snapback] EA er primært en utgiver, og selv om de har vært viktige for spillhistorien, er det ikke de som bestemmer hva som er bra, og hva som er dårlig, men hvis du vil la EA styre hvordan du tenker, så vær så god. Rockstar utvikler ikke til DS, dette burde også være en tankevekker om at PSP har de mest voksne spillene. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hehe, mange overreaskjoner her nå gitt. EA har nå sett at DS faktisk selger spill, noe de sikkert i utgangspunktet ikke trodde så mye om. De støtter det brukermarkedet som er største, altså Sony. Nå har DS fått EA til å tenke i nye baner igjen om at maskinvare ikke er alt. Det vi har sett på DS til nå fra EA er dårlige porter av multiplatformspill. Dette endres nå og EA vil satse mer på DS pga. at programvaren virkelig selger nå. 6656747[/snapback] Jeg siterer bare meg selv igjen. Slutt med denne idiotiske diskusjonen om å forsvare den ene konsollen over den andre. Hadde dere bare lest hva dere skrev så hadde dere ledd av dere selv. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Er jeg den eneste som ikke gråter så mye av at EA "is downsizing" PSP spill. med tanke på at det meste de gir konsollen er dårlige porter av denne genrasjonens spill. Er det rart at folk ikke løper mann av huset for å spille en dårligere versjon av noe de kan spille i stua? Spill til håndholdt må være litt annerledes. å ikke bare tuch screen etc. Det må være som loco roco osv. Noe nytt og enkelt. men alikevell utfordrene. Hakkete framerate på et bilspill er ikke like morro. Angående hvilken konsoll som er best er jeg likegyldig til. jeg har en PSP som jeg er veldig fornøyd med. har 3 umd filmer og sikkert 5 spill. Derav jeg har hatt det utrolig gøy med ridge racer, daxter og GTA. + burnout. Jeg er faen meg lei av alt propegandaen mot sony nå. Er det alle de som føler de "tapte" de siste rundene i konsolllkrigen som føler at nå kan de kanskje banke kjempen.?? Det er ivertfall utrolig trist og utrolig irriterende å se på. Med tanke på at mange av disse er folk som har mario som sitt all time favorittspill. Ikke fordi det er så jævlig bra. men siden de hadde noen gode minner til det når de var små. Å den nostalgien er det ingen grafikk eller spillbarehet som kan overvinne. Det eneste som kan komme nærme er kloner av det. noe som nintendo har levert en del ganger. Just my two cents Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Rockstar utvikler ikke til DS, dette burde også være en tankevekker om at PSP har de mest voksne spillene. 6658103[/snapback] Joda, GTA er skikkelig voksen spill Dr. Kawashima's Brain Training er det jeg kaller voksen spill Rockstar har gitt ut 1 tittel til PSP? Mens EA har gitt ut 21 spill til PSP! Men du bare avfeier det EA sier. Du burde stoppe opp nå, for nå driter du deg så kraftig ut at det ikke engang jeg synes det er morsomt Sjekk her selv hvor mange titler EA har gitt ut på PSP Link Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Rockstar utvikler ikke til DS, dette burde også være en tankevekker om at PSP har de mest voksne spillene. 6658103[/snapback] Joda, GTA er skikkelig voksen spill Dr. Kawashima's Brain Training er det jeg kaller voksen spill Rockstar har gitt ut 1 tittel til PSP? Mens EA har gitt ut 21 spill til PSP! Men du bare avfeier det EA sier. Du burde stoppe opp nå, for nå driter du deg så kraftig ut at det ikke engang jeg synes det er morsomt Sjekk her selv hvor mange titler EA har gitt ut på PSP Link 6658146[/snapback] Den eneste som driter seg ut er deg. At EA trekker seg er selvfølgelig ikke morsomt, men det er flere utviklere enn EA. Tomrommet etter EA blir snart fyllt igjen av andre utviklere uansett. Igjen: Jeg baserer meg ikke på synsingen til en annen person, noe du tydeligvis gjør. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Flere PSP-spill selger bra, bare se på GTA: LCS. Å si at den er mislykket blir derfor ikke riktig. Piratkopiering er ganske utbredt når det gjelder PSP, men spillene selger fortsatt bra. GTA: LCS er omtrent det eneste spillet som kan kalles en suksess til PSP. Jeg regner med at du kan dokumentere ditt utsagn om at øvrige spill også selger bra, og venter spent på en link. Intervjuer jeg har gjort med utgivere, tyder nemlig på det motsatte. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Rockstar utvikler ikke til DS, dette burde også være en tankevekker om at PSP har de mest voksne spillene. 6658103[/snapback] Joda, GTA er skikkelig voksen spill Dr. Kawashima's Brain Training er det jeg kaller voksen spill Rockstar har gitt ut 1 tittel til PSP? Mens EA har gitt ut 21 spill til PSP! Men du bare avfeier det EA sier. Du burde stoppe opp nå, for nå driter du deg så kraftig ut at det ikke engang jeg synes det er morsomt Sjekk her selv hvor mange titler EA har gitt ut på PSP Link 6658146[/snapback] Den eneste som driter seg ut er deg. At EA trekker seg er selvfølgelig ikke morsomt, men det er flere utviklere enn EA. Tomrommet etter EA blir snart fyllt igjen av andre utviklere uansett. Igjen: Jeg baserer meg ikke på synsingen til en annen person, noe du tydeligvis gjør. 6658160[/snapback] Dette er ikke kun en person. Han uttalerer seg for EA som igjen har levert flest spill til PSP Da blir det bare for dumt å ta det eksemplet med rockstar som har levert 1 spill! Endret 11. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Dette er ikke kun en person. Han uttalerer seg for EA som igjen har levert flest spill til PSPDa blir det bare for dumt å ta det eksemplet med rockstar som har levert 1 spill! 6658168[/snapback] Rockstar har faktisk levert to spill til PSP. Midnight Club Racing og GTA: LCS. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Dette er ikke kun en person. Han uttalerer seg for EA som igjen har levert flest spill til PSPDa blir det bare for dumt å ta det eksemplet med rockstar som har levert 1 spill! 6658168[/snapback] Rockstar har faktisk levert to spill til PSP. Midnight Club Racing og GTA: LCS. 6658182[/snapback] Ok min feil 2 spill motsetning til 21 spill som EA har levert til PSP. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Flere PSP-spill selger bra, bare se på GTA: LCS. Å si at den er mislykket blir derfor ikke riktig. Piratkopiering er ganske utbredt når det gjelder PSP, men spillene selger fortsatt bra. GTA: LCS er omtrent det eneste spillet som kan kalles en suksess til PSP. Jeg regner med at du kan dokumentere ditt utsagn om at øvrige spill også selger bra, og venter spent på en link. Intervjuer jeg har gjort med utgivere, tyder nemlig på det motsatte. 6658165[/snapback] Wipeout Pure selger bra, GTA: VCS kommer til å selge bra, Daxter selger bra, og FIFA Street selger bra. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Flere PSP-spill selger bra, bare se på GTA: LCS. Å si at den er mislykket blir derfor ikke riktig. Piratkopiering er ganske utbredt når det gjelder PSP, men spillene selger fortsatt bra. GTA: LCS er omtrent det eneste spillet som kan kalles en suksess til PSP. Jeg regner med at du kan dokumentere ditt utsagn om at øvrige spill også selger bra, og venter spent på en link. Intervjuer jeg har gjort med utgivere, tyder nemlig på det motsatte. 6658165[/snapback] Wipeout Pure selger bra, GTA: VCS kommer til å selge bra, Daxter selger bra, og FIFA Street selger bra. 6658211[/snapback] Så bra, da kan du gi oss en link hvor bra disse spille selges i forhold til DS spillene. Eller i det minste gi oss en link hvor mange kopier det blir solgt Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Flere PSP-spill selger bra, bare se på GTA: LCS. Å si at den er mislykket blir derfor ikke riktig. Piratkopiering er ganske utbredt når det gjelder PSP, men spillene selger fortsatt bra. GTA: LCS er omtrent det eneste spillet som kan kalles en suksess til PSP. Jeg regner med at du kan dokumentere ditt utsagn om at øvrige spill også selger bra, og venter spent på en link. Intervjuer jeg har gjort med utgivere, tyder nemlig på det motsatte. 6658165[/snapback] Wipeout Pure selger bra, GTA: VCS kommer til å selge bra, Daxter selger bra, og FIFA Street selger bra. 6658211[/snapback] Så bra, da kan du gi oss en link hvor bra disse spille selges i forhold til DS spillene. Eller i det minste gi oss en link hvor mange kopier det blir solgt 6658250[/snapback] Har ikke sagt at de selger bedre enn DS-spillene, men at de selger bra. Både Maro og Nintendogs er melkeprosjekter, og selger derfor bra. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Har ikke sagt at de selger bedre enn DS-spillene, men at de selger bra. Både Maro og Nintendogs er melkeprosjekter, og selger derfor bra. 6658273[/snapback] Men kan du for engang skyld gi oss en link? Jeg regner med at du har bakgrunn for at de spillene du nevnte selges så bra. Eller er det kun fantasien din som du har hentet salgene fra? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Har ikke sagt at de selger bedre enn DS-spillene, men at de selger bra. Både Maro og Nintendogs er melkeprosjekter, og selger derfor bra. 6658273[/snapback] Men kan du for engang skyld gi oss en link? Jeg regner med at du har bakgrunn for at de spillene du nevnte selges så bra. Eller er det kun fantasien din som du har hentet salgene fra? 6658297[/snapback] Rundt jul lå GTA: LCS på topp på listen over håndholdte spill. Wipeout selges som klassikker i butikkene, og hvis du vil se hvilke PSP-spill som selger, gå inn på vg.no/spill. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Har ikke sagt at de selger bedre enn DS-spillene, men at de selger bra. Både Maro og Nintendogs er melkeprosjekter, og selger derfor bra. 6658273[/snapback] Men kan du for engang skyld gi oss en link? Jeg regner med at du har bakgrunn for at de spillene du nevnte selges så bra. Eller er det kun fantasien din som du har hentet salgene fra? 6658297[/snapback] Rundt jul lå GTA: LCS på topp på listen over håndholdte spill. Wipeout selges som klassikker i butikkene, og hvis du vil se hvilke PSP-spill som selger, gå inn på vg.no/spill. 6658311[/snapback] Kan du heller ikke bare gi oss en link? Du argumenterer på alt som blir sagt men ikke en eneste link kan du komme opp med. Da med dato for siste måneden og ikke hva som ble solgt ved juletider Ikke at du trenger å overbevise meg. Jeg vet at DS ligger langt forann men hadde vært morsomt og sett hvor mange PSP spill som selges av de titlene du nevner på verdensbasis. Endret 11. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Har ikke sagt at de selger bedre enn DS-spillene, men at de selger bra. Både Maro og Nintendogs er melkeprosjekter, og selger derfor bra. 6658273[/snapback] Men kan du for engang skyld gi oss en link? Jeg regner med at du har bakgrunn for at de spillene du nevnte selges så bra. Eller er det kun fantasien din som du har hentet salgene fra? 6658297[/snapback] Rundt jul lå GTA: LCS på topp på listen over håndholdte spill. Wipeout selges som klassikker i butikkene, og hvis du vil se hvilke PSP-spill som selger, gå inn på vg.no/spill. 6658311[/snapback] Kan du heller ikke bare gi oss en link? Du argumenterer på alt som blir sagt men ikke en eneste link kan du komme opp med. Da med dato for siste måneden og ikke hva som ble solgt ved juletider Ikke at du trenger å overbevise meg. Jeg vet at DS ligger langt forann men hadde vært morsomt og sett hvor mange PSP spill som selges av de titlene du nevner på verdensbasis. 6658412[/snapback] http://www.vg.no/spill/topp10handholdt.hbs De aller fleste Nintendo-spillene på listen er melkeprosjekter. Sov du godt i mattetimene? 22 millioner er ikke langt forran 20 millioner. (Ja, jeg er klar over at dette innlegget sikkert vil provosere, men å provosere fanboys er GØY!) Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 (endret) De aller fleste Nintendo-spillene på listen er melkeprosjekter. Sov du godt i mattetimene? 22 millioner er ikke langt forran 20 millioner. (Ja, jeg er klar over at dette innlegget sikkert vil provosere, men å provosere fanboys er GØY!) 6658513[/snapback] For det første er det noen fanboys her så er det deg. Du står på ditt om PSP er best uansett hva vi sier. He he! Du bruker VG lista som bakgrunn for spillesalget på verdensbasis? VG lista viser til spill som selges i Norge og ikke på verdensbasis. Den lista betyr i så fall ikke en drit. Selv om Nintendo selges mest her i Norge også. Jeg kan fint matte noe du tydeligvis ikke kan. Nintendo har SOLGT 22 millioner DS, mens det er blitt SENDT UT 20 millioner PSP. Hvor mange av de sendte enhetene som har blitt solgt vet vi ikke. Nå hvor blir det av listen over solgte spill over Verdensbasis? Endret 11. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå