Gå til innhold

EA legger PSP i skuffen og vil nå satse mer på DS

Straffa

Anbefalte innlegg

Og det eneste du kommer med er kritikker mot PSP. Jajajaja, vi har hørt det tusen ganger før.

Hva baserer du det på at spillbarheten er 100 ganger ebdre på DS enn PSP? JO, egne meninger.

"Folket har talt og de velger DS". Nei, feil. Du har talt og du velger DS. I likhet med flere andre. Andre har talt og velger PSP. I likhet med flere andre. Og noen har faktisk valgt begge.

Denne tråden lever ikke ut uka.

6656657[/snapback]

Du har et poeng der. Men som veldig mange kjøpte PSP fordi grafikken er bra. Samme gjorde selvfølgelig jeg. Men det ble kjedlig og til slutt ble det en støvsamler.

Den gangen ville jeg aldri kjøpt en DS fordi grafikken var så dårlig i forhold og spillene er laget på brikker. UMD var jo tingen.

Men akk så feil. Jeg taler ikke for folket men jeg tipper at mange går over til DS for spillbareheten.

Det har også litt med hvordan Nintendo satser på spillbareheten i stedet for best hardware.

Wii støtter ikke HD, digital lyd og mye annet fiksfakseri.

De satser på å levere og gi oss en herlig spilleglede.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har aldri sett ein mor spele på ein PSP men sett hundrevis som *stjeler* DSen frå ungen og spele som bare det :p

Eg trur det same vil skje med Wii nå, spel der vil vera mykje kjekkare også er den billegare. Hardcore Xbox og PS fans blir plassert i ein eigen lita gruppe som betaler sin pris for sin underhaldning.

Lenke til kommentar

"Gleder meg til folk går drittlei Wii!"

Er så drittlei folk som skal finne alt "snusk" de finner og alt som setter Sony i dårlig lys. "Nei folkens! La oss alle finne noe dritt, lage en egen tråd om det og så sier vi at vi ikker fanboys. Da kommer Ps "fanboysa" til å tre frem så kan vi kalle dem sonyelskere og mobbe dem for drittmaskiner!" skjerp dere! EA er kanskje de mest sugne spillutviklerne noensinne bortsett fra enkelte sportsspill....

Er ikke så stort tap, og jeg er faktisk imponert over at PSP har solgt så mye i forhold til hvor lenge sony har holdt på med håndholdt!

Lenke til kommentar

Hehe, mange overreaskjoner her nå gitt.

EA har nå sett at DS faktisk selger spill, noe de sikkert i utgangspunktet ikke trodde så mye om. De støtter det brukermarkedet som er største, altså Sony. Nå har DS fått EA til å tenke i nye baner igjen om at maskinvare ikke er alt. Det vi har sett på DS til nå fra EA er dårlige porter av multiplatformspill. Dette endres nå og EA vil satse mer på DS pga. at programvaren virkelig selger nå.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte DS for ikke mange ukene siden, sammen med New Super Mario Bros, i tillegg har jeg spillt en god del Mario Kart, Metroid Prime, og en del andre spill jeg har lånt hos kompiser. Så kjøpte jeg Syphon Filter og Tekken til PSP for et par uker siden, gjett hva jeg spiller mest? Jeg trodde DS'ens nostalgifaktor skulle holde meg spillende på den, men den bare minnet meg på hvorfor jeg sluttet å spille disse spillene som barn.

EA er ikke akkurat kjent som bransjens største utgiver av kvalitetsspill, så jeg tror nok PSP overlever det nederlaget.

Og hvor har folk det fra at spillbarheten på PSP er så dårlig?

Men men, greit å ha begge deler, så kan jeg i alle fall spille de spillene jeg liker på begge konsollene, men det ser dårlig ut for DS'en, så snart jeg får GTA: Vice City Stories og MGS: Portable Ops mellom nevene. :dribble:

Lenke til kommentar
Hvor har folk det fra at spillbarheten på PSP er så dårlig?

6656958[/snapback]

Med touch screen og 2 skjermer så får du MYE mere ut av konsollen enn liten styrespak.

Jeg er overasket hvor bra sikte og presisjon du får med pennen. Vi snakker om samme kvalitet som mus til PC. Dette er veldig artig i FPS spill.

Bare det å trykke på skjermen i inventory, svinge med klubba med pennen i et golfspill eller bruke den til FPS så får du skikkelig spilleglede.

Den er også enkel å skrive med. Snart får vi nettleser på den og da kan jeg sitte med DS og skrive her for eksempel. Vi vet alle hvordan det er å skrive med en PSP.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Hvor har folk det fra at spillbarheten på PSP er så dårlig?

6656958[/snapback]

Med touch screen og 2 skjermer så får du MYE mere ut av konsollen enn liten styrespak.

Jeg er overasket hvor bra sikte og presisjon du får med pennen. Vi snakker om samme kvalitet som mus til PC. Dette er veldig artig i FPS spill.

Bare det å trykke på skjermen i inventory, svinge med klubba med pennen i et golfspill eller bruke den til FPS så får du skikkelig spilleglede.

Den er også enkel å skrive med. Snart får vi nettleser på den og da kan jeg sitte med DS og skrive her for eksempel. Vi vet alle hvordan det er å skrive med en PSP.

6657203[/snapback]

En ekstra skjerm er ikke annet enn en gimmick, og behovet for dette oppheves når man finner ut at man i stedet kan trykke på en knapp for å få opp kart, stats, etc.

Styrespaken har gjort PSP til heftige saker når det gjelder bilspill, til DS finnes det knapt bilspill.

Trykkfølsom skjerm er greit å ha til strategispill, men ellers ser jeg ikke noe behov for den. Spillbarheten i PSP er glimrende, og holder ekte Sony-kvalitet.

Lenke til kommentar
Har ikke PS2 en gang, så fanboy kan jeg ikke være ... Når du bastant hevder at DS har 100 ganger høyere spillbarhet, beviser du hvem som er fanboy.

6655918[/snapback]

Selvfølgelig kan jeg si at spillbarheten er 100 ganger bedre på DS enn PSP. Det er hva jeg mener og det har ingenting med fanboy å gjøre.

Eneste du kommer med er kritikker mot DS.

UMD er jo en fiasko, og nå viser det seg at PSP sliter mere enn DS.

Folket har talt og de velger DS

6656516[/snapback]

UMD er ikke en fiasko, PSP har solgt 20 millioner, og UMD er det beste formatet vi har som kan brukes til håndholdte spill.

I motsetning til deg, tror jeg ikke at jeg kan tale på vegne av alle som spiller, og respekterer derfor at noen liker PSP, mens andre liker DS. Salgstall gjenspeiler ikke på noen måte kvalitet, og til dere som bruker salgstallene til å argumentere for DS: Fuck off! Gamecube solgte ikke en gang 20% av hva PS2 solgte.

Lenke til kommentar

Men så ser vi da igjen på noe av grunnen til at PS2 solgte noe så utrolig bra:

Spill for alt og alle og med herlige titler som Buss,guitar Hero og alle de party spillene så traff Sony virkelig stortromma. :)

Dette er litt av noe vi ser igjen på DS er det ikkje?

Og bare så det er sagt, eg har verken DS eller PSP :)

Lenke til kommentar
En ekstra skjerm er ikke annet enn en gimmick, og behovet for dette oppheves når man finner ut at man i stedet kan trykke på en knapp for å få opp kart, stats, etc.

Styrespaken har gjort PSP til heftige saker når det gjelder bilspill, til DS finnes det knapt bilspill.

Trykkfølsom skjerm er greit å ha til strategispill, men ellers ser jeg ikke noe behov for den. Spillbarheten i PSP er glimrende, og holder ekte Sony-kvalitet.

6657524[/snapback]

Jeg foreslår at du prøver DS som du tydeligvis ikke har gjort.

Den lille knotten av styrespaken på PSP kan ikke komme i nærheten av touch screen og pennen.

Angående 2 skjermer er det helt perfekt. Du får mere oversikt og man slipper og gå i menyer

Lenke til kommentar
UMD er ikke en fiasko, PSP har solgt 20 millioner, og UMD er det beste formatet vi har som kan brukes til håndholdte spill.

6657537[/snapback]

Jeg kaller det fiasko når mange stoppet å gi ut filmer på UMD formatet.

Nå har jeg ikke salgstallene foran meg her, men det skal vist være fiasko når det gjelder UMD filmer.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

6657537[/snapback]

Nå har jeg ikke salgstallene foran meg her, men det skal vist være fiasko når det gjelder UMD filmer.

6657825[/snapback]

Like fullt er PSP og UMD en suksess når det gjelder spill, spesielt mtp. at Sony er helt nye i det håndholdte konsollmarkedet.

Lenke til kommentar

6657537[/snapback]

6657825[/snapback]

Like fullt er PSP og UMD en suksess når det gjelder spill, spesielt mtp. at Sony er helt nye i det håndholdte konsollmarkedet.

6657856[/snapback]

Ja du vet jo alt mye bedre en oss andre tydeligvis.

Så fortell meg litt om dette her

Fra ITavisen:

Nær slutten for PSP-film

UMD-format en flopp

- En fiasko

Salget av filmene i UMD-formatet (som benyttes av PSP) har imidlertid sunket drastisk og støtten fra filmstudioene er på vei til å forsvinne. Flere studioer har enten stoppet å produsere UMD-filmer eller kuttet ned på planene.

Universal Studios, Paramount Pictures og Image Entertainment har sluttet UMD-produksjonen, mens 20th Century Fox og Buena Vista har nedskalert sine planer. Selv Sony Pictures har i stillhet kuttet ned på sine lanseringsplaner.

link

Skikkelig suksess!

Anbefaler at du ikke starter opp eget firma hvis du kaller dette suksess

Endret av avanore
Lenke til kommentar

6657537[/snapback]

6657825[/snapback]

6657856[/snapback]

Ja du vet jo alt mye bedre en oss andre tydeligvis.

Så fortell meg litt om dette her

Fra ITavisen:

Nær slutten for PSP-film

UMD-format en flopp

- En fiasko

Salget av filmene i UMD-formatet (som benyttes av PSP) har imidlertid sunket drastisk og støtten fra filmstudioene er på vei til å forsvinne. Flere studioer har enten stoppet å produsere UMD-filmer eller kuttet ned på planene.

Universal Studios, Paramount Pictures og Image Entertainment har sluttet UMD-produksjonen, mens 20th Century Fox og Buena Vista har nedskalert sine planer. Selv Sony Pictures har i stillhet kuttet ned på sine lanseringsplaner.

link

Skikkelig suksess!

Anbefaler at du ikke starter opp eget firma hvis du kaller dette suksess

6657882[/snapback]

Jeg skrev ikke at det var en suksess når det gjaldt film, men når det gjaldt spill.

Lenke til kommentar
Jeg skrev ikke at det var en suksess når det gjaldt film, men når det gjaldt spill.

6657907[/snapback]

Så da er du enig i at UMD er en flopp og fiasko når det gjelder film da?

UMD lever bare på spillene til PSP og med at DS overtar salgstallene ser det jammen ikke bra ut for PSP eller UMD formatet

Endret av avanore
Lenke til kommentar

6657907[/snapback]

UMD lever bare på spillene til PSP og med at DS overtar salgstallene ser det jammen ikke bra ut for PSP eller UMD formatet

6657926[/snapback]

Du har virkelig innsikt på dette med konsoll, ser jeg ... :mrgreen:

DS leder med 2 millioner solgte. Ja, UMD floppet når det gjaldt film, men formatet er utviklet eksklusivt for PSP, og primært for spill, og PSP er en suksess.

Lenke til kommentar

6657907[/snapback]

6657926[/snapback]

Nei fyttirakkern, samme med de andre konsollene også. Når PS2 hadde størst salgstall så så det faen ikke bra ut for Xbox og Gamecube. De var rett og slett flopp og fiasko.

:roll: Ser du hvor dumt dette er?

En ting som er sikkert er at det ikke ser bra ut for denne tråden, og mange andre tråder som har utartet seg svært ampert her i kveld. ;) Dere diskuterer så mye på kryss og tvers at jeg begynner å lure på om dere selv lenger husker hva dere krangler om.

Nei...vent, dumt spørsmål. Det er jo selvsagt Nintendo VS Sony! YAY! For en original krangel! :w00t:

Lenke til kommentar

6657907[/snapback]

6657926[/snapback]

DS leder med 2 millioner solgte. Ja, UMD floppet når det gjaldt film, men formatet er utviklet eksklusivt for PSP, og primært for spill, og PSP er en suksess.

6657943[/snapback]

"«EA» sa faktisk klart å tydelig: "Vi vet at vi startet ut med å lage flere spill til «PSP», vi var kanskje rett og slett sjokkerte over kraften i maskinen - vi trodde kjøperene ville like det, nå ser vi at vi tok feil. Kjøperene foretrekker «DS'en» rett og slett fordi spillene der er mer moro!"

Det forteller det meste

Lenke til kommentar

6657907[/snapback]

6657926[/snapback]

6657943[/snapback]

"«EA» sa faktisk klart å tydelig: "Vi vet at vi startet ut med å lage flere spill til «PSP», vi var kanskje rett og slett sjokkerte over kraften i maskinen - vi trodde kjøperene ville like det, nå ser vi at vi tok feil. Kjøperene foretrekker «DS'en» rett og slett fordi spillene der er mer moro!"

Det forteller det meste

6657970[/snapback]

Dette er subjektivt, og atter subjektivt, og jeg baserer meg ikke på meningen til ett menneske. Rockstar utvikler ikke til DS, da må PSP være best allikevel! :roll:

Lenke til kommentar

6657943[/snapback]

Nå driter du deg litt ut her.

Ikke et sted i intervjuet eller uttalelsen til EA blir det nevnt at de velger DS fordi konsollen selger bedre enn PSP. Saken er nemlig den at hver person som kjøper en DS kjøper også mange spill til konsollen. Det samme gjelder ikke for PSP. Ratioen solgte spill per solgte konsoll er massiv på DS i forhold til PSP.

Dermed blir det helt feil av deg å si at UMD-formatet er en suksess. Sannheten er at PSP-eiere kjøper svært lite spill. Mange kopierer spill, og mange bruker maskinen bare til å se film. For en spillutvikler som EA (og alle andre) blir det dermed mye mindre attraktivt å utvikle spill til en konsoll der kundene vegrer seg for å kjøpe spill. Og dermed mer attraktivt å utvikle spill til en konsoll der kundene kjøper mange spill.

PSP er en stor suksess i antall solgte konsoller. Den er dessverre langt mer mislykket når det gjelder salg av software til konsollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...