Gå til innhold

EA legger PSP i skuffen og vil nå satse mer på DS


Straffa

Anbefalte innlegg

En ekstra skjerm ER en salgsgimmick, til tross for at Nintendo lurer enkelte til å tror at de faktisk trenger det. Hvis idéen er så genial, hvorfor har vi ikke sett den i annet enn Game&Wath tidligere? Det koster også mer å lage 2 skjermen enn én, og en stor skjerm er bedre enn to små. To skjermer på en konsoll er like nødvendig som to ratt i en bil, selv om man sikkert kan komme på fordeler med to ratt, hvis man filosoferer lenge nok over det. I flere av spillene vises dessuten det samme bildet på begge skjermene.

6674707[/snapback]

 

Den var dagens beste!

 

2 skjermer og touch screen er akkurat det som gjør DS helt unik.

Er ganske sikker på at alle som har en DS (det er det ikke få av) elsker at det er 2 skjermer og touch screen.

Flott sagt superseven. Genialt.. Not!

 

Hvem spill vises samme bilde på begge skjermene?

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sony verken gir ut, eller utvikler mange spill. Det eneste de har utviklet til PSP, er Untold Legends, og Field Commander, det eneste Sony har tapt på i kontekst med PSP, er UMD-filmer.

Sony subsidierer salget av PSP, det vil si de taper penger på selve konsollen. De tjener på salg av spill og utvikler-kit, dette er også en av grunnene til at de prøver iherdig å stanse homebrew.

En ekstra skjerm ER en salgsgimmick, til tross for at Nintendo lurer enkelte til å tror at de faktisk trenger det. Hvis idéen er så genial, hvorfor har vi ikke sett den i annet enn Game&Wath tidligere? Det koster også mer å lage 2 skjermen enn én, og en stor skjerm er bedre enn to små. To skjermer på en konsoll er like nødvendig som to ratt i en bil, selv om man sikkert kan komme på fordeler med to ratt, hvis man filosoferer lenge nok over det. I flere av spillene vises dessuten det samme bildet på begge skjermene.

Okei, har du prøvd å bruke to skjermer? Det har blitt nevnt før i tidligere diskusjoner, to små skjermer er billigere enn en stor. Selvsagt trenger man ikke to skjermer, men det gir nye mulgiheter for oversikt i selve spillene. Advance Wars hadde vært ett mareritt med kun en skjerm, jeg har prøvd GBA-versjonen, og det var ikke det samme. Prøv igjen når du har prøvd to skjermer selv. LCD-skjermer til håndholdte har i lang tid vært dyre, og det er først nå prisene og teknologien har gjort det mulig med to skjermer i en håndholdt.

 

Jeg har lagt frem konkrete bevis for at PSP selger, Avanore har ignorert dette, og hevdet at selve DS-konsollen selger langt bedre enn PSP-konsollen. Har for lengst mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har bevist at DS kun ligger litt forran PSP på salgsstatistikken.

Selvsagt selger PSP'en, men det gir lite inntekter i forhold til DS. Spillene er dyrere å utvikle, og selger mindre. Dessuten har DS de siste månedene solgt langt bedre enn PSP, dersom du mener det motsatte, så kom med noen tall (og da mener jeg ikke 20 vs 22 mill)

Har prøvd alle de andre konsollene til Nintendo, ingen Mario spill nyere enn Super Mario World har på noen måte fenget, selv om jeg synest at Mario 64 var brukbar underholdning da jeg var 12 år. Så hvorfor skulle nyere Mario-spill på noen måte fenge meg? For å være helt ærlig foretrekker jeg spill som GTA, der man er en kaldblodig gangster, fremfor å være en rørlegger som har blitt resirkulert i utallige spill, og ikke gjør annet enn å løpe etter stjerner, og å hoppe på skildpadder. Dette er selvfølgelig min mening, i motsetning til Nintendo-fanboys på forumet, godtar jeg at noen personer liker slike spill.

Selvsagt skal du få lov til å like GTA bedre enn Mario, men du kan ikke komme her å si at alle PSP-spillene er "voksnere", for å bruke dine ord. Om ett spill er voksent eller ikke kommer ikke an på hvor mye blod og gørr det inneholder, jeg vil påstå att brain age er langt mer voksent enn GTA:LCS.

 

Synest at SNES hadde dårligere spill enn Genesis, og at N64, og GC hadde dårligere spill enn begge PS-konsollene, gidder derfor ikke bruke penger på DS når jeg allerede har en PSP.

Men allikevel er du skråsikker på at PSP er bedre enn DS. Skal du uttale deg om noe du ikke har peiling på, er det objektivitet som teller.

 

Jeg har ikke ignorert noe som helst fakta. Avanore har ignorert all relevant fakta jeg har lagt fram, og jeg har vært tålmodig lenge nok, og har derfor gjor det mest fornuftige, nemlig å føre Avanore opp på ignore-listen. :fun: Hvis han vil drive med fanboyisme videre kan han gjerne fortsette.

For å være helt ærlig, så har det lenge fristet å putte deg på den listen. Jeg mener du er selve definisjonen på PSP-fanboy her på forumet, noe mange er enige i. Avanore har hatt og prøvd begge konsollene, og har derfor langt større grunnlag å uttale seg på. Du har ignorert salgstallene han har lagt fram, om det ikke er å ignorere fakta, så vet ikke jeg.

 

Ikke alle PSP-spill kan spilles på PC, eller annen konsoll. Lumines, GTA: VCS, Burnout: Legends, WipEout: Pure, Daxter, og Tekken: Dark Resurrection, er alle PSP-eksklusive, selvfølgelig finnes det flere eksklusive spill også.

Lumines; greit. GTA:VCS: ikke utgitt, kommer til andre plattformer. Burnout: Legends: finnes en versjon til DS, riktignok langt dårligere. Serien finnes til PS2, hvor lik eller ikke den er Burnout;: revenge, vet jeg ikke. Daxter aner jeg ikke. Tekken ser bra ut, men er stort sett akkurat det samme som finnes til PS2, og spillehaller verden rundt. Wipeout: Pure er veldig bra, er stort sett en oppgradering av PSone-versjonen, men med fantastisk flott grafikk, og gode multiplayer-egenskaper. A keeper :)

Flere av DS-spillene er multiplatform-spill: Man kan spille Mario Kart på GC (en langt mer omfattende versjon, for den saks skyld), man kan spille Mario 64 på Nintendo 64 (med bedre grafikk), man kan spille 2-dimensjonale Mario-spill på SNES (med ræva grafikk, men med høyere underholdningsfaktor), man kan spille Ridge Racer på PSP, man kan spille Burnout: legends på PSP, Cars kan spilles på PSP, XBOX, og PS2, Black and White creatures kan spilles på PSP, The Sims 2 kan spilles på alle moderne konsoller, NFS-spillene kan spilles på alle konsoller, Ford Racing kan spilles på PC, sportsspillene fra EA kan spilles på alle konsoller, Garfield-spillene kan spilles på de fleste konsoller, Golden Eye kan spilles på Nintendo 64, og GC (selvsagt i bedre utgaver), Metroid Prime kan spilles på Wii, Rayman kan spilles på de fleste konsoller, Spider Man kan spilles på flere konsoller, Tetris kan spilles på alt mulig rart, Zoo Tycoon kan spilles på PC, Worms: Open Warfare kan spilles på PSP, Splinter Cell kan spilles på de fleste konsoller, Tomb Raider kan spilles på de fleste konsollene, og Tony Hawk kan spilles på de fleste konsollene. DS har like mange multiplattform-spill som PSP, og i DS-versjon er de amputert til de grader.

Mario Kart har riktignok online-funksjonalitet her, noe som er veldig gøy. Mario 64 DS er stort sett det samme. Hvordan kan du si at Mario-spillene til SNES har høyere underholdnigsfaktor, nå kommer du med bastante påstander igjen.

 

Forskjellen mellom PSP og DS her, er at PSP har stort sett de samme type spillene som de tradisjonelle konsollene, DS har større potensiale til unike spill. Det har blitt gitt ut en rekke unike spill, men dessverre har de fleste aldri kommet seg ut av Japan, enda.

 

Vil til slutt si at jeg ikke hater Nintendo, det er fanboyene til Nintendo jeg ikke kan fordra!

6674707[/snapback]

Jeg kan ikke fordra noen fanboys, heldigvis har jeg ikke sett mye Nintendo-fanboys i denne tråden her.

Lenke til kommentar
Hagesaks

6674856[/snapback]

 

Mye bra du kommer med der.

At superseven at satt meg på ignore er bare flott. Da slipper jeg å bli så provosert av svarene han gir

6674959[/snapback]

Takk :)

 

Kan forøvrig legge til at det er annen annen grunn til at jeg mener at DS har bedre håndholdte spill enn PSP for øyeblikket (og som jeg håper endrer seg):

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=SYHr6H_5pos

 

Og sist, men ikke minst, skrekkeksempelet over alle skrekkeksempler:

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-4...loading&pl=true (den siste der er lastet opp av pspupdates (qj.net), så ikke kom og påstå at det er noen nintendo-fanboys som står bak.

Lenke til kommentar
Hagesaks

6674856[/snapback]

 

Mye bra du kommer med der.

At superseven at satt meg på ignore er bare flott. Da slipper jeg å bli så provosert av svarene han gir

6674959[/snapback]

 

Umm, er ikke ignore slik at ikke han ser deg men du ser han da?? :ermm:

6674983[/snapback]

 

Jo, men så lenge han ikke svarer på mine innlegg når han ikke har noe annet en fantasien sin så like greit.

Bare det siste han skrev om at 2 skjermer og touch screen er et salgstriks, er så provoserende det går å bli.

 

La han leke med sin PSP og leve i sin egen verden så holder jeg meg til sånn ting egentlig er.

 

Noen som kan bekrefte at noen DS spill bruke samme bilde på begge skjerm? Eller er det bare løgn fra superseven som omtrent alt annet

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte at noen DS spill bruke samme bilde på begge skjerm? Eller er det bare løgn fra superseven som omtrent alt annet

6674999[/snapback]

Jeg har aldri hørt om dette iallefall, så inntil jeg får noe som helst bevis, tar jeg det med ett vogntog salt.

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
En ekstra skjerm ER en salgsgimmick, til tross for at Nintendo lurer enkelte til å tror at de faktisk trenger det. Hvis idéen er så genial, hvorfor har vi ikke sett den i annet enn Game&Wath tidligere? Det koster også mer å lage 2 skjermen enn én, og en stor skjerm er bedre enn to små. To skjermer på en konsoll er like nødvendig som to ratt i en bil, selv om man sikkert kan komme på fordeler med to ratt, hvis man filosoferer lenge nok over det. I flere av spillene vises dessuten det samme bildet på begge skjermene.

 

Ser at du ikke forstår poenget med 2 skjermer. Kanskje du skal prøve DSen litt mer enn å se på den via teleskop.

1 stor skjerm tar så klart mer plass. DSen hadde jo blitt gigantisk om den skulle hatt 1 skjerm som var like stor som de 2 den har nå. etc. etc.

Lenke til kommentar
Takk :)

 

Kan forøvrig legge til at det er annen annen grunn til at jeg mener at DS har bedre håndholdte spill enn PSP for øyeblikket (og som jeg håper endrer seg):

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=SYHr6H_5pos

 

Og sist, men ikke minst, skrekkeksempelet over alle skrekkeksempler:

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-4...loading&pl=true (den siste der er lastet opp av pspupdates (qj.net), så ikke kom og påstå at det er noen nintendo-fanboys som står bak.

6674996[/snapback]

 

Overaskende å se hvor lenge du må vente før du får spilt på PSP.

Er jo snakk om flere minutter. Litt av poenget blir da borte hvis du skal bare starte opp et spill når man sitter på bussen.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Hagesaks

6674856[/snapback]

 

Mye bra du kommer med der.

At superseven at satt meg på ignore er bare flott. Da slipper jeg å bli så provosert av svarene han gir

6674959[/snapback]

Takk :)

 

Kan forøvrig legge til at det er annen annen grunn til at jeg mener at DS har bedre håndholdte spill enn PSP for øyeblikket (og som jeg håper endrer seg):

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=SYHr6H_5pos

 

Og sist, men ikke minst, skrekkeksempelet over alle skrekkeksempler:

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-4...loading&pl=true (den siste der er lastet opp av pspupdates (qj.net), så ikke kom og påstå at det er noen nintendo-fanboys som står bak.

6674996[/snapback]

 

Nå blir jeg en smule oppgitt. Denne oppstarten gjør du da ikke hver eneste gang?! Tror dere det, så er det pinade for at dere velger å gripe fatt i det negative dere kan der dere sitter med en teknologisk underlegen DS.

 

Jeg kan opplyse om at PSP har en dvale modus som meg bekjent ikke trekker batteri. Denne benytter du etter du har kjørt opp spillet en gang.

 

Det der er reinspikka ensidig propaganda. At det er lasta opp av QJ-net har da overhodet ingenting å si for objektivitet. De har da flere siter som går på alt fra laptopper til Wii. Det er nok neppe iscenesatt, men det er temmelig ensidig fremstilt for å få de potensielle kjøperne til å tro at dette må de gjennom for hver gang de vil spille.

Lenke til kommentar
Ikke alle PSP-spill kan spilles på PC, eller annen konsoll. Lumines, GTA: VCS, Burnout: Legends, WipEout: Pure, Daxter, og Tekken: Dark Resurrection, er alle PSP-eksklusive, selvfølgelig finnes det flere eksklusive spill også.

 

Dårlig research som vanlig, superseven. Lumines kan spilles på mobiltelefon (temmelig bra versjon og), og kommer på Xbox Live Arcade om noen uker. GTA: VCS er foreløpig bare annonsert til PSP, men kommer garantert til å dukke opp på PS2 til neste år. Burnout: Legends inneholder bare baner, musikk og biler fra tidligere Burnout-spill, og ingenting nytt, og kan spilles i bedre versjoner på PS2 og Xbox.

 

Som vanlig så svarer du bare på kritikk med å ro deg unna og dikte opp nye argumenter og angrepsvinkler.

Lenke til kommentar
Nå blir jeg en smule oppgitt. Denne oppstarten gjør du da ikke hver eneste gang?! Tror dere det, så er det pinade for at dere velger å gripe fatt i det negative dere kan der dere sitter med en teknologisk underlegen DS.

 

Jeg kan opplyse om at PSP har en dvale modus som meg bekjent ikke trekker batteri. Denne benytter du etter du har kjørt opp spillet en gang.

 

Det der er reinspikka ensidig propaganda. At det er lasta opp av QJ-net har da overhodet ingenting å si for objektivitet. De har da flere siter som går på alt fra laptopper til Wii. Det er nok neppe iscenesatt, men det er temmelig ensidig fremstilt for å få de potensielle kjøperne til å tro at dette må de gjennom for hver gang de vil spille.

6675250[/snapback]

 

Tenk litt før du svarer. Vi snakker om en hånd konsoll og ikke PC fra 1980 tallet som har omtrent samme loading tid.

 

En hånd konsoll skal være lett å bruke. Hva er vitsen med å sitte i flere minutter på bussen med å stirre på en loading skjerm?

 

Eller om du plutselig har 10 minutter til overs når du sitter på en holdeplass eller venter på et eller annet, så må du bruke halv parten av tiden til å vente på at ting skal lades.

 

Litt bedre da vel å ta frem DS som er sammenslått rett opp fra lomma, skru på og vips løpet av få sekunder kan du spille.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Nå blir jeg en smule oppgitt. Denne oppstarten gjør du da ikke hver eneste gang?! Tror dere det, så er det pinade for at dere velger å gripe fatt i det negative dere kan der dere sitter med en teknologisk underlegen DS.

 

Jeg kan opplyse om at PSP har en dvale modus som meg bekjent ikke trekker batteri. Denne benytter du etter du har kjørt opp spillet en gang.

6675250[/snapback]

 

Høres litt søkt ut dette. Jeg skrur i hvert fall av min PSP når jeg er ferdig å spille. Hva gjør du hvis du skal høre på noen MP3-er, spille litt homebrew eller se på en film fra minnekortet etter at du har kjørt opp spillet første gang?

Lenke til kommentar
Ikke alle PSP-spill kan spilles på PC, eller annen konsoll. Lumines, GTA: VCS, Burnout: Legends, WipEout: Pure, Daxter, og Tekken: Dark Resurrection, er alle PSP-eksklusive, selvfølgelig finnes det flere eksklusive spill også.

 

Dårlig research som vanlig, superseven. Lumines kan spilles på mobiltelefon (temmelig bra versjon og), og kommer på Xbox Live Arcade om noen uker. GTA: VCS er foreløpig bare annonsert til PSP, men kommer garantert til å dukke opp på PS2 til neste år. Burnout: Legends inneholder bare baner, musikk og biler fra tidligere Burnout-spill, og ingenting nytt, og kan spilles i bedre versjoner på PS2 og Xbox.

 

Som vanlig så svarer du bare på kritikk med å ro deg unna og dikte opp nye argumenter og angrepsvinkler.

6675258[/snapback]

 

Mobilversjoner av kjente spill er sterkt nedgradert. Burnout: Legends er Burnout 3, med flere baner, og flere biler, og den eneste nedgraderingen fra Burnout 3 er lettere reduksjon av polycount (som kun er synlig rundt hjulbuene), og litt nedskalerte teksturer. Det finnes nok av multiplattform-spill til DS som er mye mer nedgradert. Det tar også sin tid før VCS kommer på PS2.

 

Har ikke rodd meg unna noe som helst.

Lenke til kommentar
Nå blir jeg en smule oppgitt. Denne oppstarten gjør du da ikke hver eneste gang?! Tror dere det, så er det pinade for at dere velger å gripe fatt i det negative dere kan der dere sitter med en teknologisk underlegen DS.

 

Jeg kan opplyse om at PSP har en dvale modus som meg bekjent ikke trekker batteri. Denne benytter du etter du har kjørt opp spillet en gang.

 

Det der er reinspikka ensidig propaganda. At det er lasta opp av QJ-net har da overhodet ingenting å si for objektivitet. De har da flere siter som går på alt fra laptopper til Wii. Det er nok neppe iscenesatt, men det er temmelig ensidig fremstilt for å få de potensielle kjøperne til å tro at dette må de gjennom for hver gang de vil spille.

6675250[/snapback]

Jeg sitter her med både en teknisk overlegen PSP og en teknisk underlegen DS. Loading-tidene er irriterende når man skal skifte spill, eller starte noe nytt fra XMB. Jeg gidder iallefall aldri å spille samme spillet hele tiden, den siste uken har jeg vekslet konstant mellom 3 DS-spill. Det er jo nettopp derfor jeg kalger på dette, jeg håper at det skal komme seg, slik at jeg får lyst til å bruke den igjen.

 

Det er heller ikke propaganda, dersom man må vente 7 minutter med å starte en kamp. Jeg kjøper en håndholdt konsoll for å kose meg med spillet, og da forventer jeg minst mulig lastetider. Den er også lastet opp fra pspupdates (som var det opprinnelige qj.net). Påstår du at de som driver pspupdates laster opp propaganda mot konsollen de driver side for?

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Mobilversjoner av kjente spill er sterkt nedgradert grafisk. Burnout: Legends er Burnout 3, med flere baner som man allerede har spilt i Burnout og Burnout 2, og flere biler, og den eneste nedgraderingen fra Burnout 3 er lettere reduksjon av polycount (som kun er synlig rundt hjulbuene), og litt nedskalerte teksturer. Det finnes nok av multiplattform-spill til DS som er mye mer nedgradert. Det tar også sin tid før VCS kommer på PS2.

6675385[/snapback]

 

Nei, men du har heller ikke noe poeng med posten din. Jeg leter febrilsk. Rettet litt i innlegget ditt og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...