Dragon Hunter Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Så hvorfor sender Sony ut konsoller hvis forskjellen mellom sendt ut og solgt ikke er hårfin? Salget av PSP gikk dårlig forrige sommer også, men tok av i November (muligens pga. GTA). Nå som det kommer et nytt GTA, kommer salget til å gå opp. Hvorfor er du så kåt på å vite salgstall? 6674105[/snapback] Skriver det igjen - Antall konsoller solgt DS Lite: 262,453 PSP: 35,938 Forskjellen her er på hele 226,515 konsoller! Noen som gidder å finne ut hva det er i %? Hvordan kan du si at PSP selger som varmt hvetebrød og at det EA sier har ingen betydning? Jeg ler av hele greia. Selv med harde fakta og tall så kan du bare ikke si at PSP selger dårlig 6674132[/snapback] Har ikke sagt at PSP selger som varmt hvetebrød, men at den selger bra. Sony har sendt ut mer enn 20 millioner på 2 år. På 5 år har det blitt solgt like mange GC, og bare 5 millioner mer XBOX. Er XBOX en flopp (bortsett fra Japan)? EA sier at deres spill selger dårlig på PSP, noe som stemmer, hvis man ser bort i fra NFS, og Burnout. Salget gikk mye treigere forrige sommer. Så langt i år har PSP solgt 10 millioner, i fjor hadde PSP solgt 5 millioner frem til November. Lær deg matematikk hvis du har tenkt å pirke på dette, hvis ikke vil jeg oppfordre deg til å la være. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Herre jemini altså, viss noen her inne får bort fokuset på antall solgte konsoller, og heller fokuserer på antall titler solgt,noe som vanore her har prøvd å trykke ned i halsen på noen, så ser man jo tegninga EA har gidt oss. Man må vere meir eller mindre tilbakestående om man ikkje ser dette. Makan til jabbing og trangsynhet det er på enkelte. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Har ikke sagt at PSP selger som varmt hvetebrød, men at den selger bra.6674163[/snapback] Ja. DS Lite: 262,453 mot PSP: 35,938 så selger PSP skikkelig bra. Hvis jeg var deg hadde jeg gått å klaget til mattelæreren din. Endret 14. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Herre jemini altså, viss noen her inne får bort fokuset på antall solgte konsoller, og heller fokuserer på antall titler solgt,noe som vanore her har prøvd å trykke ned i halsen på noen, så ser man jo tegninga EA har gidt oss. Man må vere meir eller mindre tilbakestående om man ikkje ser dette. Makan til jabbing og trangsynhet det er på enkelte. 6674184[/snapback] Jeg har funnet ut at når man er en fanboy så er man en fanboy. Da hjelper lite sunn fornuft. Men det er helt utrolig at det finnes folk som ikke kan bare innrømme når man får alt servert på et fat. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Tittei! PSP selger bra, DS selger bedre. Når det gjelder spillene så er forskjellen en del større, men vil ikke tro Sony griner forde. Kanskje allt forandrer seg i morgen, om en uke eller noen år. Jeg tror at DS sin suksess har med at spillene er mer unike kontra PSP der du finner nesten alle spillene på en vanlig TV konsoll eller PC. Har hatt diskusjonen over ca 15 sider nå. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Har ikke sagt at PSP selger som varmt hvetebrød, men at den selger bra.6674163[/snapback] Ja. DS Lite: 262,453 mot PSP: 35,938 så selger PSP skikkelig bra. Hvis jeg var deg hadde jeg gått å klaget til mattelæreren din. 6674197[/snapback] 20 millioner mot 22 er bra salg. Face it. PSP solgte treigt sist sommer også, og salget tar seg opp igjen om vinteren, og varer frem til våren. 15% av alle PSP-er var overflødige i fjor. Teoretisk sett er det derfor solgt 17, av 20 millioner. 17 millioner er 5 millioner mindre enn 22 millioner. 20 millioner - 17 millioner = 3 millioner, altså er forskjellen hårfin. Igjen: Hvis PSP-en alltid har solgt dårlig, hvorfor har da Sony sendt ut så mange av dem? På Expert i Sandnes, måtte de sende tilbake flere DS-er (ikke Lite) fordi salget var dårlig. Selv om salgstall ikke gjenspeiler kvalitet, bør du tenke over det. Du er langt mer fanboy enn jeg noen gang kommer til å være, har aldri hatt noen annen playstation enn PSP. Og fordi man sier noe positivt om en Playstation, er man ikke fanboy. Jeg har alltid foretrukket Sonys konsoller framfor Nintendos, det er ikke noe jeg fant ut da jeg skaffet meg PSP. Dette var også hovedgrunnen til at jeg ventet til PSP kom før jeg kjøpte en håndholdt konsoll, hvis ikke PSP hadde eksistert, hadde jeg derimot kjøpt DS (og satset på de mindre barnslige spillene, slik som Brain Training, og Metroid Prime). De aller fleste Nintendo-fanboys flyr i synet på en person fordi vedkommende foretrekker en konsoll framfor Nintendos konsoller, derfor tar jeg Nintendo-fanboys lite seriøst, og enda mindre seriøst enn Sony-fanboys. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) 20 millioner mot 22 er bra salg. Face it. PSP solgte treigt sist sommer også, og salget tar seg opp igjen om vinteren, og varer frem til våren. 15% av alle PSP-er var overflødige i fjor. Teoretisk sett er det derfor solgt 17, av 20 millioner. 17 millioner er 5 millioner mindre enn 22 millioner. 20 millioner - 17 millioner = 3 millioner, altså er forskjellen hårfin. Igjen: Hvis PSP-en alltid har solgt dårlig, hvorfor har da Sony sendt ut så mange av dem? På Expert i Sandnes, måtte de sende tilbake flere DS-er (ikke Lite) fordi salget var dårlig. Selv om salgstall ikke gjenspeiler kvalitet, bør du tenke over det. Du er langt mer fanboy enn jeg noen gang kommer til å være, har aldri hatt noen annen playstation enn PSP. Og fordi man sier noe positivt om en Playstation, er man ikke fanboy. Jeg har alltid foretrukket Sonys konsoller framfor Nintendos, det er ikke noe jeg fant ut da jeg skaffet meg PSP. Dette var også hovedgrunnen til at jeg ventet til PSP kom før jeg kjøpte en håndholdt konsoll, hvis ikke PSP hadde eksistert, hadde jeg derimot kjøpt DS (og satset på de mindre barnslige spillene, slik som Brain Training, og Metroid Prime). De aller fleste Nintendo-fanboys flyr i synet på en person fordi vedkommende foretrekker en konsoll framfor Nintendos konsoller, derfor tar jeg Nintendo-fanboys lite seriøst, og enda mindre seriøst enn Sony-fanboys. 6674290[/snapback] Det betyr da fint lite hvor mange konsoller de har solgt, så lenge spillene, det de faktisk tjener penger på, selger langt bedre til DS. I fjor solgte PSP bedre enn DS over hele verden unntatt Japan, og nå har den trenden inntatt både USA og Europa (UK). Siden du lagde en så flott smørbrødliste tidligere i tråden, kan jeg lage en jeg også: du er fanboy fordi du Uttaler deg bastant om hva som er best uten å ha prøvd konsoll Uttaler deg bastant om hva som er best uten å ha prøvd spill Lever i din egen drømmeverden, hvor konsollene selger slik du ønsker det Ignorerer fakta vi kommer med Synger den samme gamle visa om "kasetter", "gimmickskjerm", etc., selv om jeg flere ganger ahr påvist hvor feil du tar her. Endret 14. august 2006 av bK_Coder Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Tittei! PSP selger bra, DS selger bedre. Når det gjelder spillene så er forskjellen en del større, men vil ikke tro Sony griner forde. Kanskje allt forandrer seg i morgen, om en uke eller noen år. Jeg tror at DS sin suksess har med at spillene er mer unike kontra PSP der du finner nesten alle spillene på en vanlig TV konsoll eller PC. Har hatt diskusjonen over ca 15 sider nå. 6674268[/snapback] Jeg foreslår at både Avanore og Super7 jenker seg litt inn og kikker på det PantZ skriver her i sitt første avsnitt. Sånn er det, face it. Å drive å sulle med de tallene dere plukker ut fullstendig subjektivt alt etter hvordan dere trenger de er vissvass, dilldall og fjolleri fra ende til annen. Det nytter ikke å dra kjappe konlusjoner ut fra at eks. DS har solgt mye mer enn PSP de første månedene etter Nintendo har gitt ut den nye DS Lite. Det må da være enkelt og forstå.. PSP sprengte også alt som hette rekorder måneden da den ble lansert. Må dere følge med gutter. Bruk verdensomfattende salgsstatistikker over tid om dere absolutt må. Man kunne sikkert dratt flotte statistikker fra Nigeria som viser at 'fire på rad' faktisk er den beste konsollen all time! Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Har ikke sagt at PSP selger som varmt hvetebrød, men at den selger bra.6674163[/snapback] Ja. DS Lite: 262,453 mot PSP: 35,938 så selger PSP skikkelig bra. Hvis jeg var deg hadde jeg gått å klaget til mattelæreren din. 6674197[/snapback] 20 millioner mot 22 er bra salg. Face it. 6674290[/snapback] Du prater jo om noe helt annet. Når vi nevner salgstallene fra juni/juli i år så kommer du alltid opp med 20 PSP og 22 DS. Du sier ikke et kvekk hvorfor PSP Hardware og Software selges så dårlig NÅ. Du bare gjentar deg selv gang på gang det med 20 PSP og 22 DS. Kan du ikke for engang skyld kommentere de fakta vi har postet i denne tråden? La oss da starte med hardware delen som fra forrige måned er: DS Lite: 262,453 PSP: 35,938 Hva sier du til det? Endret 14. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Tittei! PSP selger bra, DS selger bedre. Når det gjelder spillene så er forskjellen en del større, men vil ikke tro Sony griner forde. Kanskje allt forandrer seg i morgen, om en uke eller noen år. Jeg tror at DS sin suksess har med at spillene er mer unike kontra PSP der du finner nesten alle spillene på en vanlig TV konsoll eller PC. Har hatt diskusjonen over ca 15 sider nå. 6674268[/snapback] Jeg foreslår at både Avanore og Super7 jenker seg litt inn og kikker på det PantZ skriver her i sitt første avsnitt. Sånn er det, face it. Å drive å sulle med de tallene dere plukker ut fullstendig subjektivt alt etter hvordan dere trenger de er vissvass, dilldall og fjolleri fra ende til annen. Det nytter ikke å dra kjappe konlusjoner ut fra at eks. DS har solgt mye mer enn PSP de første månedene etter Nintendo har gitt ut den nye DS Lite. Det må da være enkelt og forstå.. PSP sprengte også alt som hette rekorder måneden da den ble lansert. Må dere følge med gutter. Bruk verdensomfattende salgsstatistikker over tid om dere absolutt må. Man kunne sikkert dratt flotte statistikker fra Nigeria som viser at 'fire på rad' faktisk er den beste konsollen all time! 6674453[/snapback] Det er veldig sant, og deyt skal som sag tikke emr enn ett par fantastiske PSP-spill til for å vippe balansen over til Sony igjen. Foreløpig ser det likevel ut som om DS kommer til å ta en ledelse, med de spillene som er ute for øyeblikket. Jeg håper det kommer ett fantastisk PSP-spill snart, slik at jeg faktisk får lyst til å bruke konsollen min, for øyeblikket gidder jeg ikke bruke den til homebrew engang, ikke når jeg har to laptop'er liggende. Det blir spennende, og vi trenger nettopp denne konkurransen. Det er ikke sunt om Sony eller Nintendo får fullstendig overtak over det håndholdte segmentet. Likevel må få få lov til å poste salgstall når en person nekter å tro oss, og kommer med historier om at PSP gjør det like bra som DS for øyeblikket, for enten man liker det eller ei, salgstallene sier noe annet. Edit: og 4-på-rad er faktisk ikke så verst; multiplayer, god pris, og overlegen batteritid selv foretrekker jeg sjakk, selv om jeg ikke har den helt store "micro"'en der Endret 14. august 2006 av bK_Coder Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Jeg foreslår at både Avanore og Super7 jenker seg litt inn og kikker på det PantZ skriver her i sitt første avsnitt. Sånn er det, face it. Å drive å sulle med de tallene dere plukker ut fullstendig subjektivt alt etter hvordan dere trenger de er vissvass, dilldall og fjolleri fra ende til annen. Det nytter ikke å dra kjappe konlusjoner ut fra at eks. DS har solgt mye mer enn PSP de første månedene etter Nintendo har gitt ut den nye DS Lite. Det må da være enkelt og forstå.. PSP sprengte også alt som hette rekorder måneden da den ble lansert. Må dere følge med gutter. Bruk verdensomfattende salgsstatistikker over tid om dere absolutt må. Man kunne sikkert dratt flotte statistikker fra Nigeria som viser at 'fire på rad' faktisk er den beste konsollen all time! 6674453[/snapback] Flott at du tok opp det. Da er vi tilbake til tråden som nettopp handler om at EA sier at PSP gikk ikke som forventet. Nå sitter EA der og vil lage spill til DS fordi spillene til DS selger som hakka møkk. Det må jo da sies litt om salget til PSP ikke gikk som forventet. Nå har jeg ikke fisket opp salgene FØR DS Lite kom på markedet, men er rimelig sikker på at DS spille solgte godt før Lite kom Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Det er vi helt enig i Pastor, men du var med å dra den inn på dette sporet selv om du kikker på den første posten din. Det var vel kanskje ikke intensjonen din, men sånn ble det np en gang. Dette skjønner jeg ikke. I min første post skrev jeg om det som er poenget her, at spill til PSP selger mye dårligere enn spill til Nintendo DS. Jeg skrev til og med at PSP-konsollen selger bra, men at grunnen til at utviklere er misfornøyd med maskinen er at det selges for lite spill til den. Når vi ser på det du kommer med over, så må du være enig i at det ikke er særlig bra kilder du refererer til når ingen av de du debatterer med kan komme seg inn på linkene. Ja, det er kjedelig at det som står på de linkene er passordbeskyttet. Men om man vil ha oversikt og innsikt i spillbransjen, så er det ikke verre enn at man skaffer seg et abonnement på Faro Journalen og får seg et passord. Så får man til og med gleden av å lese mer av mine skriverier. Nå det gjelder støtte for påstander, kan du vel ikke mene at jeg skal bli nødt til å finne motbevis for en påstand du har kommet med uten å komme med holdbare kilder? Du kan vel du finne støtte for din påstand først, så skal jeg finne motbevis om det er nødvendig. Men jeg skjønner ikke hvor jeg skal finne støtte for noe som muligens ikke finnes. Jeg har etterlyst kilder for supersevens bastante påstander, ikke dine. Det jeg har sagt er at ingen av oss vet hva forskjellen er, men at den sannsynligvis ikke er i favør av Sony, ellers hadde de veldig gjerne offentliggjort tallene. Jeg har ikke kommet med en bastant påstand om at jeg vet hva forskjellen mellom shipped/sold er, i motsetning til superseven. Sold/Shipped forskjellene kan vi bare spekulere i ja, men jeg har ennå til gode å se noen form for sannsynliggjøring som tilsier at dette skal være betydelig på verdensbasis. Det nermeste jeg har sett er nok de tallene du kommer med for Norge, som du forøvrig gjerne kunne linke kilden til. Det er litt underlig er at det ikke samsvarer med at det påståes at PSP solgte uvanlig godt før jul.En liten link jeg fant i farta. Her Beklager, men når man jobber som journalist må man utøve litt kildekritikk. En webside full av pop-up annonser, som samtidig ikke klarer å stave riktig, eller skrive sammenhengende setninger har jeg vanskelig for å ta seriøst. Man kan finne påstander for hva man vil bare man leter godt nok på internett. Var det fullstendig overkill av hovedimportøren å bestille inn så mye kanskje? At hovedimportøren gjør en fullstendig skivebom er da vel nødvendigvis beskrivende for resten av verden. Dette bringer oss forøvrig over på neste sak.. Det var nok en feilvurdering av distributøren. Det trenger heller ikka he betydning for resten av verden. Men nå er vi igjen i gang med å piske en død hest, hva med å holde seg til det temaet skal handle om? Det påstås at Norge er et greit land å bruke som skala. Å benytte Norge som et gjennomsnittsland har du selv klart å motbevise ved si at det selges unormalt mye Sony her Da forventes det gjerne mer salg, og det blir desto mer oppstyr når man ikke klarer å selge det man har forventet. Nå er du bare ute etter å kverulere. Du kaller min fremstilling av logistikken rundt det for naiv. Det kan jeg leve med iom at jeg gjorde i det minste et ærlig forsøk på å legge det frem slik at de fleste kunne få et lite innblikk. At det er mye mer som er lagt i det er jeg fullstendig klar over. Jeg avfeier i det minste ikke resonnering med at jeg har arbeidet innen logistikk de siste fem årene, og derfor vet jeg alt. Og dette skal du tro på fordi jeg sier det. Sorry mate. Dersom du har jobbet med det du sier, kan du kanskje komme med noe bedre enn dette. Hva får jeg igjen dersom jeg bruker en time av min tid på å legge frem all min historikk og erfaring som innkjøper for en spillkjede for en fremmed for en fremmed på internett? Med den fremstillingen du la frem burde ting som overstock være umulig i en butikk, og konkurs burde være en ting fra fortiden? Det var derfor jeg kalte den for naiv. Distributører har måltall som skal nås, det finnes masse eksempler på spill som har blitt produsert i altfor mange eksemplarer, der man har bommet totalt på etterspørselen, og der man har forsøkt å skyve tapet over på butikker. Som regel ordner det seg over tid med nedskrivinger, prisreduksjoner og samarbeid om kampanjer. Du var vel kanskje en av de som kjøpte inn alt for mange PSP'er i forkant av jula, og brant inne med de da det rett og slett ikke var marked for det. I så tilfelle kan jeg jo forstå at du er litt furten. Nei, det slapp jeg, det er noen år siden jeg jobbet i butikk. Men jeg har brent meg på andre produkter. Men nå stikker jeg ut i sola jeg.. Intet godt kommer av denne diskusjonen tror jeg, og poengene som er å oppdrive er poengtert. Det finnes ikke støtte for hverken det ene eller andre, og fanboy ditt og fanboy datt gidder jeg ikke å høre på.. Sier takk for meg, og finner en annen tråd å kverulere i 6672552[/snapback] Denne diskusjonen har vært død siden superseven begynte å poste her og gjøre det til en formatkrig sammen med avanore. Endret 14. august 2006 av Pastor Lorentzen Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) De aller fleste Nintendo-fanboys flyr i synet på en person fordi vedkommende foretrekker en konsoll framfor Nintendos konsoller, derfor tar jeg Nintendo-fanboys lite seriøst, og enda mindre seriøst enn Sony-fanboys. Beskrivelsen passer meget bra til deg selv, i tillegg så leser du bare det du selv vil. Tåler ikke at Nintendo (DS) selger bedre enn et Sony produkt for en gangs skyld. Nå grer du alle under en og samme kammen. Jeg sier ikke at alle Nintendo fans er noen engler, men Sony og Microsoft har sine utskudd de og. Du er nok en av dem. Endret 14. august 2006 av PantZman Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Flott at du tok opp det.Da er vi tilbake til tråden som nettopp handler om at EA sier at PSP gikk ikke som forventet. Nå sitter EA der og vil lage spill til DS fordi spillene til DS selger som hakka møkk. Det må jo da sies litt om salget til PSP ikke gikk som forventet. Nå har jeg ikke fisket opp salgene FØR DS Lite kom på markedet, men er rimelig sikker på at DS spille solgte godt før Lite kom 6674525[/snapback] Det tror jeg nok -ikke- du vil finne, for det var vistnok tørke en tid, hvor det rett og slett var mer eller mindre tomt for DS'er, inntil DS Lite kom.. Derfor de høye tallene.. Men forresten jeg har et lite bilde jeg tenkte jeg skulle dele med dere. Det heter engasjement, og jeg må si at det varmer hjertet på en gammel kverulant. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Denne diskusjonen har vært død siden superseven begynte å poste her og gjøre det til en formatkrig sammen med avanore. 6674537[/snapback] Ja den har nok det Jeg sitter på jobben og kjeder meg altfor mye siden jeg bruker så mye tid på dette. Superseven lever i egen verden og jeg synes det er litt morsomt å se hvordan han svarer. Selv om svarene er så langt ut på jorde man kan få det til Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Men forresten jeg har et lite bilde jeg tenkte jeg skulle dele med dere. Det heter engasjement, og jeg må si at det varmer hjertet på en gammel kverulant. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): 6674561[/snapback] Det er jo flott at folk engasjerer seg, så lenge diskusjonen forgår på ett saklig nivå, men det gøy med ett par flamewars en gang iblant også :!: Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Når vi nå har beveget oss litt nermere hva tråden handler om, vil jeg gjerne skyte inn at EA har i dag annonsert følgende: The next installment in EA's FIFA series, FIFA 07 will be released for Nintendo DS, PSP, Xbox, PC, PS2 and GBA on September 29th this year. Kilde Dette var nok work in progress når 'fokusskiftet' ble bestemt. Men det blir nå litt interessant å se hvordan dette fokusskiftet vil effektiviseres. Endret 14. august 2006 av Fhj Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Når vi nå har beveget oss litt nermere hva tråden handler om, vil jeg gjerne skyte inn at EA har i dag annonsert følgende: The next installment in EA's FIFA series, FIFA 07 will be released for Nintendo DS, PSP, Xbox, PC, PS2 and GBA on September 29th this year. Kilde Dette var nok work in progress når 'fokusskiftet' ble bestemt. Men det blir nå litt interessant å se hvordan dette fokusskiftet vil effektiviseres. 6674640[/snapback] Jeg tipper vi ikke kommer til å merke noe forskjell før om en stund uansett. At EA bruker mere tid og penger på DS vil ikke si at de slutter å lage spill til PSP. Det blir færre titler kanskje og så har sikkert EA en statistikk hva slags type spill til PSP som selger og ikke. Endret 14. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 20 millioner mot 22 er bra salg. Face it. PSP solgte treigt sist sommer også, og salget tar seg opp igjen om vinteren, og varer frem til våren. 15% av alle PSP-er var overflødige i fjor. Teoretisk sett er det derfor solgt 17, av 20 millioner. 17 millioner er 5 millioner mindre enn 22 millioner. 20 millioner - 17 millioner = 3 millioner, altså er forskjellen hårfin. Igjen: Hvis PSP-en alltid har solgt dårlig, hvorfor har da Sony sendt ut så mange av dem? På Expert i Sandnes, måtte de sende tilbake flere DS-er (ikke Lite) fordi salget var dårlig. Selv om salgstall ikke gjenspeiler kvalitet, bør du tenke over det. Du er langt mer fanboy enn jeg noen gang kommer til å være, har aldri hatt noen annen playstation enn PSP. Og fordi man sier noe positivt om en Playstation, er man ikke fanboy. Jeg har alltid foretrukket Sonys konsoller framfor Nintendos, det er ikke noe jeg fant ut da jeg skaffet meg PSP. Dette var også hovedgrunnen til at jeg ventet til PSP kom før jeg kjøpte en håndholdt konsoll, hvis ikke PSP hadde eksistert, hadde jeg derimot kjøpt DS (og satset på de mindre barnslige spillene, slik som Brain Training, og Metroid Prime). De aller fleste Nintendo-fanboys flyr i synet på en person fordi vedkommende foretrekker en konsoll framfor Nintendos konsoller, derfor tar jeg Nintendo-fanboys lite seriøst, og enda mindre seriøst enn Sony-fanboys. 6674290[/snapback] Det betyr da fint lite hvor mange konsoller de har solgt, så lenge spillene, det de faktisk tjener penger på, selger langt bedre til DS. I fjor solgte PSP bedre enn DS over hele verden unntatt Japan, og nå har den trenden inntatt både USA og Europa (UK). Siden du lagde en så flott smørbrødliste tidligere i tråden, kan jeg lage en jeg også: du er fanboy fordi du Uttaler deg bastant om hva som er best uten å ha prøvd konsoll Uttaler deg bastant om hva som er best uten å ha prøvd spill Lever i din egen drømmeverden, hvor konsollene selger slik du ønsker det Ignorerer fakta vi kommer med Synger den samme gamle visa om "kasetter", "gimmickskjerm", etc., selv om jeg flere ganger ahr påvist hvor feil du tar her. 6674331[/snapback] Sony verken gir ut, eller utvikler mange spill. Det eneste de har utviklet til PSP, er Untold Legends, og Field Commander, det eneste Sony har tapt på i kontekst med PSP, er UMD-filmer. En ekstra skjerm ER en salgsgimmick, til tross for at Nintendo lurer enkelte til å tror at de faktisk trenger det. Hvis idéen er så genial, hvorfor har vi ikke sett den i annet enn Game&Wath tidligere? Det koster også mer å lage 2 skjermen enn én, og en stor skjerm er bedre enn to små. To skjermer på en konsoll er like nødvendig som to ratt i en bil, selv om man sikkert kan komme på fordeler med to ratt, hvis man filosoferer lenge nok over det. I flere av spillene vises dessuten det samme bildet på begge skjermene. Jeg har lagt frem konkrete bevis for at PSP selger, Avanore har ignorert dette, og hevdet at selve DS-konsollen selger langt bedre enn PSP-konsollen. Har for lengst mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har bevist at DS kun ligger litt forran PSP på salgsstatistikken. Har prøvd alle de andre konsollene til Nintendo, ingen Mario spill nyere enn Super Mario World har på noen måte fenget, selv om jeg synest at Mario 64 var brukbar underholdning da jeg var 12 år. Så hvorfor skulle nyere Mario-spill på noen måte fenge meg? For å være helt ærlig foretrekker jeg spill som GTA, der man er en kaldblodig gangster, fremfor å være en rørlegger som har blitt resirkulert i utallige spill, og ikke gjør annet enn å løpe etter stjerner, og å hoppe på skildpadder. Dette er selvfølgelig min mening, i motsetning til Nintendo-fanboys på forumet, godtar jeg at noen personer liker slike spill. Synest at SNES hadde dårligere spill enn Genesis, og at N64, og GC hadde dårligere spill enn begge PS-konsollene, gidder derfor ikke bruke penger på DS når jeg allerede har en PSP. Jeg har ikke ignorert noe som helst fakta. Avanore har ignorert all relevant fakta jeg har lagt fram, og jeg har vært tålmodig lenge nok, og har derfor gjor det mest fornuftige, nemlig å føre Avanore opp på ignore-listen. Hvis han vil drive med fanboyisme videre kan han gjerne fortsette. Ikke alle PSP-spill kan spilles på PC, eller annen konsoll. Lumines, GTA: VCS, Burnout: Legends, WipEout: Pure, Daxter, og Tekken: Dark Resurrection, er alle PSP-eksklusive, selvfølgelig finnes det flere eksklusive spill også. Flere av DS-spillene er multiplatform-spill: Man kan spille Mario Kart på GC (en langt mer omfattende versjon, for den saks skyld), man kan spille Mario 64 på Nintendo 64 (med bedre grafikk), man kan spille 2-dimensjonale Mario-spill på SNES (med ræva grafikk, men med høyere underholdningsfaktor), man kan spille Ridge Racer på PSP, man kan spille Burnout: legends på PSP, Cars kan spilles på PSP, XBOX, og PS2, Black and White creatures kan spilles på PSP, The Sims 2 kan spilles på alle moderne konsoller, NFS-spillene kan spilles på alle konsoller, Ford Racing kan spilles på PC, sportsspillene fra EA kan spilles på alle konsoller, Garfield-spillene kan spilles på de fleste konsoller, Golden Eye kan spilles på Nintendo 64, og GC (selvsagt i bedre utgaver), Metroid Prime kan spilles på Wii, Rayman kan spilles på de fleste konsoller, Spider Man kan spilles på flere konsoller, Tetris kan spilles på alt mulig rart, Zoo Tycoon kan spilles på PC, Worms: Open Warfare kan spilles på PSP, Splinter Cell kan spilles på de fleste konsoller, Tomb Raider kan spilles på de fleste konsollene, og Tony Hawk kan spilles på de fleste konsollene. DS har like mange multiplattform-spill som PSP, og i DS-versjon er de amputert til de grader. Vil til slutt si at jeg ikke hater Nintendo, det er fanboyene til Nintendo jeg ikke kan fordra! Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hehe.. Du ER underholdende, det skal du ha.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå