Gå til innhold

EA legger PSP i skuffen og vil nå satse mer på DS

Straffa

Anbefalte innlegg

Det store fortrinnet til DS fra min vinkel er at den i større grad enn PSP har spill som egner seg for håndholdt format.

Når jeg skal spille "på farta", dvs vanligvis på t-banen til jobb, så ønsker jeg en platform  der jeg kan åpne opp burken, komme rett inn i spillet uten loadetid, og la meg more litt av lett tilgjengelig (og fortrinnsvis litt pussig, rart) gameplay som kan nytes i små tidsrom - type 10 minutt av gangen. Da er Mario, Nintendogs, Phoenix Wright etc genialt.

PSP har i større grad svære spill med imponerende grafikk, men sånt vil jeg heller spille hjemme i stua på en fullblods maskin. For å si det sånn: jeg klarer ikke engasjere meg i et komplekst og seriøst spill som Splinter Cell når jeg sitter på tbanen og bare har 10 min å investere i spilling av gangen.

Nå ser det ut som dette kan bedre seg litt på PSP med titler som f.eks Loco Roco. Men hvilke andre tilsvarende titler kommer snart, hvis noen?

Kom gjerne med gode eksempler på PSP-titler som ville fylt mitt behov - er oppriktig nysgjerrig. Har ikke råd til en håndholdt til, men vil gjerne ha oversikt! :)

6672488[/snapback]

Dette er jen enig i, og har prøvd å fått fram flere ganger. De aller fleste PSP-spillene kan jeg kose meg med på PS2, og oppnå bedre kontroller og større skjerm. Mange DS-spill er også tilgjengelig på GC, men de spilllene jeg har prøvd til DS har vært mer "håndholdte" enn PSP-spill. Spill som er raske å laste inn, enkle kontroller, bra batteritid og morsomme å spille. De PSP-spillene jeg har prøvd har vært langt mer plaget av dårlig batteritid og større lastetid, noe som passer seg dårlig for en håndholdt.

Selvsagt er det sikkert noen som ønsker seg en bærbar PS2, men jeg gikk rett og slett lei.

Ett fantastisk spill som passer deg bra, er nok lumines. Dette er ett av de få PSP-spillene jeg har greid å bli avhengig av. Wipeout Pure er også utrolig gøy dersom flere av kameratene dine har det, vi var 4 stykker som satt og spilte det mot hverandre en helg :) (helga etter 2.0 TIFF-downgraderen) :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å se at NDS gjør det bedre enn PSP kan man jo se på salgstallene for Juli i USA:

1 PS2 NCAA FOOTBALL 07 Electronic Arts

2 360 NCAA FOOTBALL 07 Electronic Arts

3 NDS NEW SUPER MARIO BROS Nintendo

4 XBX NCAA FOOTBALL 07 Electronic Arts

5 360 CHROMEHOUNDS Sega

6 360 LORD OF THE RINGS: BATTLE FOR THE MIDDLE EARTH 2 Electronic Arts

7 360 PREY Take 2 Interactive

8 PS2 GUITAR HERO BUNDLE Activision

9 PS2 CARS THQ

10 PS2 NARUTO: ULTIMATE NINJA Namco

11 PS2 GRAND THEFT AUTO: LIBERTY CITY STORIES Take 2 Interactive

12 GBA CARS THQ

13 PS2 FIFA WORLD CUP 2006 Electronic Arts

14 360 ELDER SCROLLS IV: OBLIVION Take 2 Interactive

15 360 FIFA WORLD CUP 2006 Electronic Arts

16 360 TOM CLANCY'S GHOST RECON: ADVANCED WARFIGHTER Ubi Soft

17 GCN CARS THQ

18 NDS BRAIN AGE: TRAIN YOUR BRAIN IN MINUTES A DAY Nintendo

19 PS2 NFL HEAD COACH Electronic Arts

20 360 FIGHT NIGHT ROUND 3 Electronic Arts

21 NDS BIG BRAIN ACADEMY Nintendo

22 PS2 KINGDOM HEARTS II Square Enix

23 360 OVER G FIGHTERS Ubi Soft

24 360 CALL OF DUTY 2 Activision

25 PS2 PIRATES OF THE CARIBBEAN: THE LEGEND OF JACK SPARROW

NDS = 377,000

PS2 = 241,000

360 = 206,000

GBA = 163,000

PSP = 161,000

GCN = 44,000

Xbox = 12,000

PSP selger jo ikke så dårlig, men spillene glimrer med sitt fravær på topp 25 listen. Derimot ser vi 3 NDS spill

Endret av espent
Lenke til kommentar
Hmm, interresant, GBA Micro selger bedre enn PSP... Dette er vel første måneden DS selger mer enn PSP, tror jeg.

6673534[/snapback]

Feil :)

Juni:

DS 593k

PSP 221k

Nå venter jeg hva superseven har å si til dette. Her må man ta til årene og ro hardt

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Feil :)

Juni:

DS 593k

PSP 221k

Nå venter jeg hva superseven har å si til dette. Her må man ta til årene og ro hardt

6673622[/snapback]

Hehe, pokker også, så tok jeg feil :p Det der er jo noen vanvittige salgstall, men så var jo DS Lite akkurat lansert også. Uansett, noen som har tall for Europa (f.eks. Storbritannia)?

Lenke til kommentar

Japanese hardware and software sales for the week ending July 23. Nintendo is firmly on top of both charts, the DS Lite sells more than all other consoles combined, while New Super Mario Bros. retakes the top spot in software sales.

- Hardware sales:

DS Lite: 262,453

PSP: 35,938

PS2: 22,288

DS: 6,344

GBA SP: 2,953

Xbox 360: 1,472

GameBoy Micro: 1,410

GameCube: 1,076

GBA: 20

Xbox: 0

Dette er salgstallene fra japan ut Juli. Snakk om å overkjøre PSP

- Software sales top 5:

New Super Mario Bros. (DS, Nintendo)

Shaberu! DS Oryouri Navi (DS, Nintendo Japan)

Battle Stadium D.O.N. (PS2, Namco Bandai)

Brain Age (DS, Nintendo)

Jikkyou Powerful Pro Yakyu 13 (PS2, Konami)

Link

Til superseven: Du trenger ikke engang å prøve å ro deg ut av dette her. Nå må selv du se hvor bra DS selges både Hardware og Software i forhold til PSP

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Japanese hardware and software sales for the week ending July 23. Nintendo is firmly on top of both charts, the DS Lite sells more than all other consoles combined, while New Super Mario Bros. retakes the top spot in software sales.

- Hardware sales:

PS2: 22,288

DS: 6,344

GBA SP: 2,953

Xbox 360: 1,472

GameBoy Micro: 1,410

GameCube: 1,076

GBA: 20

Xbox: 0

Dette er salgstallene fra japan ut Juli. Snakk om å overkjøre PSP

- Software sales top 5:

New Super Mario Bros. (DS, Nintendo)

Shaberu! DS Oryouri Navi (DS, Nintendo Japan)

Battle Stadium D.O.N. (PS2, Namco Bandai)

Brain Age (DS, Nintendo)

Jikkyou Powerful Pro Yakyu 13 (PS2, Konami)

Link

Til superseven: Du trenger ikke engang å prøve å ro deg ut av dette her. Nå må selv du se hvor bra DS selges både Hardware og Software i forhold til PSP

6673820[/snapback]

Dette er Japan, og salget der er ikke på noen måte representativt for det europeiske, og det amerikanske salget. Det er ikke til å feie under teppet at Nintendo leder med kun 2 millioner. Det burde ringe en bjelle når GC selger bedre enn XBOX, men for all del: Du kommer bare til å bable videre om det samme tullet du har gjort gjennom hele tråden.

Hvis du respekterer at enkelte folk foretrekker spillene på Playstation, og konsollene Sony lager, skal jeg PRØVE å ta deg seriøst (men lett blir det ikke).

Her er bevis, som selv den lavtfungerende grauten som du har i stedet for hjerne burde forstå: http://pspupdates.qj.net/PSP-and-DS-Games-...pg/49/aid/61445

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Dette er Japan, og salget der er ikke på noen måte representativt for det europeiske, og det amerikanske salget.

6673893[/snapback]

Feil igjen.

USA:

NDS = 377,000

PSP = 161,000

Se resten av listen til espent litt lenger opp

At du foretrekker PSP foran DS må du selvfølgelig få lov til. Men å påstå at PSP selger bra er feil som du ser.

Etter 15 sider med diskusjon så håper jeg at du faktisk kan se at DS selger som bøtter og spann. PSP selger ikke bra i det heletatt akkurat som EA har sagt

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Dette er Japan, og salget der er ikke på noen måte representativt for det europeiske, og det amerikanske salget.

6673893[/snapback]

Feil igjen.

USA:

NDS = 377,000

PSP = 161,000

Se resten av listen til espent litt lenger opp

At du foretrekker PSP foran DS må du selvfølgelig få lov til. Men å påstå at PSP selger bra er feil som du ser.

6673914[/snapback]

Forskjellen mellom sendt ut, og solgt er hårfin. Hvis etterspørselen ikke var stor, hadde ikke Sony sendt ut så mange konsoller. Dette er en likning som de aller fleste burde forstå.

Lenke til kommentar
Forskjellen mellom sendt ut, og solgt er hårfin. Hvis etterspørselen ikke var stor, hadde ikke Sony sendt ut så mange konsoller. Dette er en likning som de aller fleste burde forstå.

6673928[/snapback]

HAHA du er så håpløs. Selv nå etter vi har gitt deg masse statistikk over salgene til DS og PSP så gir du deg ikke!

Lenke til kommentar

6673928[/snapback]

HAHA du er så håpløs. Selv nå etter vi har gitt deg masse statistikk over salgene til DS og PSP så gir du deg ikke!

6673950[/snapback]

http://pspupdates.qj.net/PSP-and-DS-Games-...pg/49/aid/61445

Dette er sunn fornuft. Forskjellen er og blir hårfin (med en margin på maksimalt et par millioner), uansett hvor godt du liker DS

Lenke til kommentar

6673928[/snapback]

Hæ? Hva har det med saken å gjøre når det ble solgt 7 ganger så mange DS lite som PSP i Japan, og dobbelt så mange DS som PSP i USA? Er salgstallene butikkene sender ut svada?

Noen som har statistikken for storbritannia?

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

6673928[/snapback]

6673950[/snapback]

Dette er sunn fornuft. Forskjellen er og blir hårfin (med en margin på maksimalt et par millioner), uansett hvor godt du liker DS

6673969[/snapback]

Kan du lese?

- Hardware sales:

- Software sales:

DS 593k

PSP 221k

Hva er det du ikke forstår her?

Du driter deg så loddret ut. Det er mange som leser denne tråden og fortsetter du nå burde du skifte nick

Endret av avanore
Lenke til kommentar

6673928[/snapback]

6673950[/snapback]

6673969[/snapback]

Kan du lese?

- Hardware sales:

- Software sales:

DS 593k

PSP 221k

Hva er det du ikke forstår her?

Du driter deg så loddret ut. Det er mange som leser denne tråden her og fortsetter du nå burde du skifte nick

6673998[/snapback]

DU driter deg loddrett ut. Les det som står i linken jeg la ut. PSP solgte i overkant av 10 millioner i fjor, 11,5 millioner ble sendt ut. Ergo er forskjellen hårfin.

I og med at du åpenbart ikke kan regne, skal jeg gjøre det lett for deg: 11,5 millioner - 10 millioner = 1,5 millioner. Altså sendte Sony ut 1,5 millioner mer enn de solgte i fjor. 11,5 er 15% mer enn 10, altså var 15% av PSP-ene overflødige.

Lenke til kommentar
DU driter deg loddrett ut. Les det som står i linken jeg la ut. PSP solgte i overkant av 10 millioner i fjor, 11,5 millioner ble sendt ut. Ergo er forskjellen hårfin.

I og med at du åpenbart ikke kan regne, skal jeg gjøre det lett for deg: 11,5 millioner - 10 millioner = 1,5 millioner. Altså sendte Sony ut 1,5 millioner mer enn de solgte i fjor. 11,5 er 15% mer enn 10, altså var 15% av PSP-ene overflødige.

6674054[/snapback]

Herregud.

Du preiker om slagstall fra i fjor men kommenterer ikke salgstallene fra Juni/juli i år.

Hva har du og si til salgstallene for Juni/juli da?

Se postene over jeg og andre har funnet om salgstallene PSP og DS fra juni/juli i ÅR!

Hva er galt med superseven? Noen som kan gi en diagnose på han?

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Trenden ser ut til å ha nådd UK også:

If you build it, they will come, or so the saying goes, but apparently someone failed to mention to Sony when it built the PSP that it would need to have games people want to play too. The sleek handheld has fallen victim to Nintendo, with the DS now outselling the PSP in the UK, according to a report by MCV.

The top selling DS game for last week, New Super Mario Bros, sold five times as many copies as the best selling PSP game, Tomb Raider: Legend, according to numbers from Chart Track.

Link (7 Juli)

Vanskelig å finne noen tall for Europa. Tydeligvis ingen offisiell statistikk tilgjengelig slik som i statene og Japan.

Lenke til kommentar

6674054[/snapback]

Herregud.

Du preiker om slagstall fra i fjor men kommenterer ikke salgstallene fra Juni/juli i år.

Hva har du og si til salgstallene for Juni/juli da?

Se postene over jeg og andre har funnet om salgstallene PSP og DS fra juni/juli i ÅR!

Hva er galt med superseven? Noen som kan gi en diagnose på han?

6674070[/snapback]

Så hvorfor sender Sony ut konsoller hvis forskjellen mellom sendt ut og solgt ikke er hårfin? :roll:

Salget av PSP gikk dårlig forrige sommer også, men tok av i November (muligens pga. GTA). Nå som det kommer et nytt GTA, kommer salget til å gå opp.

Hvorfor er du så kåt på å vite salgstall?

Lenke til kommentar
Så hvorfor sender Sony ut konsoller hvis forskjellen mellom sendt ut og solgt ikke er hårfin? :roll:

Salget av PSP gikk dårlig forrige sommer også, men tok av i November (muligens pga. GTA). Nå som det kommer et nytt GTA, kommer salget til å gå opp.

Hvorfor er du så kåt på å vite salgstall?

6674105[/snapback]

Skriver det igjen

- Antall konsoller solgt

Forskjellen her er på hele 226,515 konsoller!

Noen som gidder å finne ut hva det er i %?

Hvordan kan du si at PSP selger som varmt hvetebrød og at det EA sier har ingen betydning?

Jeg ler av hele greia. Selv med harde fakta og tall så kan du bare ikke innrømme PSP selger dårlig

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...