Gå til innhold

EA legger PSP i skuffen og vil nå satse mer på DS


Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pastor,

 

Om det der er det beste du får til, så må jeg bare si beklager. Det er ikke i nærheten engang. Jeg kan se en del jeg ikke får til å harmonere..

 

Feil nr 1.

 

Du kommer med linker man må ha abbonement for å slippe inn på.

 

Og det ugyldiggjør innholdet i linkene?

 

Feil nr 2.

Du svarer ikke på det jeg spør om. Jeg etterspør kilder eller sannsynliggjøring for at det skal være et kjempesprik mellom shipped/sold. Du kommer med sitater som sier at PSP selger dårlig på forskjellige tidspunkt her i landet, og at den ikke har innfridd forventningene.

 

Og jeg spør etter kilder som sannsynliggjør at det ikke er et sprik. Sony vil ikke ut med hvor mange som faktisk er solgt, til tross for at Sony vet selv hvor mange de har solgt. Derfor er det meget enkelt å trekke den slutningen at Sony ikke vil oppgi tallet fordi de ikke vil gi ut informasjon som kan være skadelig for anseelsen av firmaet. Sony har tidligere ikke hatt problemer med å opplyse om konkrete salgstall, så lenge det er gunstig for Sony. Slik fungerer forresten ikke bare Sony, men de fleste andre firmaer og.

 

Det kan muligens gjøre at sen del konsoller ble liggende på hylla litt lenger enn vanlig, men ikke de svære forskjellene mellom shipped/sold som påstås.

 

Jeg har heller ikke tatt meg den friheten i å påstå konkret hva forskjellen mellom shipped/sold er, i motsetning til superseven. Jeg har bare sagt at ingen av oss har grunnlag for å hevde at vi vet hva denne forskjellen er, og at den like godt kan være 50% som 1 million som han hevder, fordi kun Sony vet sannheten.

 

Jeg har også etterlyst hvilken relevans antall solgte konsoller har, og påpekt at temaet her er at SPILLENE selger for dårlig på konsollen, og at EA derfor ser etter mer lukrative markeder for å tjene mer penger. Det spiller ingen rolle om en konsoll har solgt 20 millioner eksemplarer, når de fleste spill utgitt på maskinen sliter med å selge 100.000 eksemplarer.

 

Feil nr 3.

Tror du at dette er utslagsgivende for verdensstatistikken? Man kan kanskje se på Norge som en skalamodell, men det blir desverre feil.

 

Norge er et av de mest populære landene i verden for Playstation-produkter, det selges mye mer PS2, spill til PS2 og PSP her i landet enn i våre naboland f.eks. i forhold til folketallet. Dermed kan man gjerne se på Norge som et eksempelland.

 

Feil nr 4.

At man har sviktende salg i Norge betyr ikke at millionvis av konsoller ligger og støver ned hos lager eller butikker. For de som ikke klarer å resonnere seg frem til det, kan man vel beskrive gangen noenlunde slik:

1. Butikk ser at det minker på det lille lageret de har.

2. Butikk går til lager og bestiller fler.

3. Lageret sender ut til butikk.

4. Lageret begynner å bli tomt og bestiller nye fra hovedleverandør.

 

Sånn går nå dagene. Det hele avpasser seg til hvordan salget går. I forkant av kampanjer og juletider tar man inn ekstra. Det er ikke rom for at det hoper seg opp noen steder.

Det står kanskje en pall her og der, men noe utslagsgivende for verdensstatistikken er det nok ikke.

 

Meget naiv beskrivelse, det fungerer kanskje slik i din drømmeverden men ikke i den virkelige verden. Mine erfaringer fra fem år som innkjøpsansvarlig for spill og multimedia for en større butikkjede tilsier en ganske annen virkelighet enn den du beskriver der.

 

Man skiper ikke ut på millionvis mer enn man selger. Å tro dette må er rett og slett blank arroganse for en funksjonen til en hel næring. Nemlig de som driver logistikk og har etterspørsel/behov som profesjon.

 

Man går ut med årsprognoser, og planlegger ting langt i forveien. Når ting ikke går som planlagt, altså man får overproduksjon, må man ty til andre midler for å bli kvitt lageret sitt. Som å dumpe prisen på PSP som ble gjort i vinter, halvere utsalgsprisen på lanseringstitlene seks måneder etter release, etc. Man har aksjonærer å forholde seg til, og budsjetter som skal overholdes.

 

Jeg synes at det fremdeles holdes sakelig her jeg. Skulle ønske litt bedre argumentasjon, så kanskje jeg revurderer min overbevisning, som tilsier at forskjellen mellom shipped/sold er et veldig tynt argument når det gjelder å sette opp salgstall mot hverandre.

 

Har du noe bedre og komme med? Evt. noen andre?

6669643[/snapback]

 

Saklighetsnivået i debatten her har forsvunnet for lenge siden, og kjernen i debatten har blitt overdøvt av stadig nye irrelevante argumenter. Jeg etterlyser igjen relevansen av antall solgte konsoller i det debatten her handler om.

Lenke til kommentar
Jeg regner med at du ikke engang har hatt en DS?

Jeg har hatt en PSP med 6-7 spill og jeg har en DS.

Kan fint liste opp positive og negative ting.

 

Positivt om PSP:

Flott stor skjerm

Grafikken er helt nydelig. Fortsatt blir jeg like overasket hvor bra grafikken er på den lille hånd konsollen.

Designet er bra. Nydelig å holde. Knappene sitter der de skal.

Den har kapasitet til å kjøre filmer og spill på over 1 GB.

Lyden er flott.

 

Faktisk så kjøpte jeg PSP sammen med en kompis fra jobben. Under arbeidstiden spilte vi Ridge Racer mot hverandre. Vi var helt hekta i en periode til sjefens store fortvilelse!

 

Negativt om PSP:

Fargene kunne vært mere klarere. Spesielt det sorte henger etter bilde som er veldig irriterende.

Det er omtrent umulig å skrive noe på den. Nett leseren er vanskelig å bruke.

Batteri levetiden er ikke bra nok.

Litt for stor til å legge i lomma. Må enten ha en veske eller noe annet med seg når man skal ut.

 

Positivt om DS:

Enkel og liten konsoll

2 skjermer som betyr mere oversikt.

Bra lys og krystall klare farger.

60 bilder i sekundet noe som er deilig når ting går fort unna.

Touch screen. Man trenger ikke lenger tykke på knapper og bla seg frem i menyer. Man trykker rett på skjermen enten bruke finger eller en penn.

Konsollen og spillene er veldige billige.

Enkel og grei å skrive på.

Batterilevetiden kunne ikke vært bedre.

Kan slå den sammen og putte den rett i lomma eller i skjortelomma.

 

- Morsomme og artige spill som fenger de fleste. Som er hovedargumentet hvorfor DS selger så bra i forhold til PSP -

 

Negativt om DS:

Grafikken er ikke helt der oppe som PSP.

Spiller ikke filmer.

+ knappen kan være litt vrien spesielt hvis du skal gå på skrå. Gjelder DS Lite

Har ikke innebygd nettleser.

6663414[/snapback]

 

Jeg quoter meg selv på denne her. Synes den lista her er langt bedre og mere nøytral enn den lista du kommer med.

Jeg har hatt en PSP i flere måneder og har en DS.

 

Superseven uttaler seg om DS konsollen som han har blitt født og oppvokst med den. Men i virkeligheten har du aldri eid en DS.

At du klarer å komme med så mye skitkasting om DS uten å eie en er helt utrolig.

Angående voksen spill så har Nintendo minst like mange spill for voksne som barn.

 

I følge superseven så virker det som det er bare barnerumper som spiller DS

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Og nå argumenterer Fhj litt vel mye. Synes man kan ta sakligheten til et mer asklig nivå her å slutte å rakke ned på andres poster.

6671408[/snapback]

 

Jeg etterspør nettop saklighet. Det bør da ikke være for mye forlangt det? Problemet er at folk kommer med en masse med usakelige påstander som man ikke kan komme med begrunnelser for. Å etterspørre sannsynliggjøring er da det minste man bør kunne forvente.

 

Jeg rakker ikke ned på noen sine poster. Jeg bare indikerer bare hva jeg oppfatter som feil.

 

Jeg tror jeg oppfører meg sakelig i forhold til det generelle nivået her inne på denne tråden.

Dvs at jeg bedriver ikke å kaster bort tiden min med å rope på hvem som er fanboy eller ikke. Hvem som er mest fanboy. Du er mer fanboy enn meg.. osv osv..

 

Om dere ikke klarer å felle min argumentasjon, forstår jeg jo at det er litt frustrerende.. :p

Lenke til kommentar
Direkte tøvete Pastor..

 

Først og fremst, du slenger rundt deg med tall og påstander du ikke gidder å komme med noen reell sannsynliggjøring ovenfor eller kilder.

 

Tror du virkelig at man skiper ut et containerskip med konsoller i et jafs, og så går folk hos produsentene å tvinner tommeltotter intill dette partiet er solgt for så å lage en haug til?

 

Det er en balansegang i produksjon/etterspørsel som man produsentene kontinuerlig føler på. Det er en helt egen disiplin innen produksjon og markedsføring av et produkt dette, som vi kaller logistikk.. Les og lær med Wiki

 

Det er store verdensomspennende selskap dette som står bak produksjonen, og det er naivt å tro at de brenner inne med en haug konsoller på lager over tid, på samme måte som en vaffelselger på en bingokveld med lite oppmøte. :roll:

 

Jeg vil gjerne se en sannsynliggjørelse eller en kredibel kilde angående dette antydete kjempespriket mellom shipped/sold. Go ahead.. Få se hva du får til..

6666285[/snapback]

 

Nja. Jeg vet ikke jeg.

Hadde virkelig Sony solgt 20 av de sendte 20 millionene PSP, så hadde vi nok fått vite om det :thumbup:

 

Når EA som er en av de største eller den største selskapene som leverer nettop spill til PSP går over til DS og innrømmer at det var feil å prioritere PSP, så må det ringe en bjelle vel.

 

PSP har solgt bra, ingen tvil om det. PSP spillene har solgt ræva og UMD filmene ble en fiasko.

6666812[/snapback]

 

Flere av spillene har solgt bra også. Når ikke Rockstar Games (eller andre kontroversielle utviklere) lager spill til DS, da må det ringe en bjelle ... :roll:

 

Hvorfor har EA, som det for litt siden var "in" å hate blitt helter?

 

Edit: Det burde også ringe en bjelle når det knapt finnes bilspill til DS.

6666851[/snapback]

 

Siden du tydeligvis er født i går og ikke skjønner deg på enkel logistikk så skal jeg forklare deg litt nærmere.

 

Hvorfor det burde ringe en bjelle, selv i det rare hodet ditt:

 

-EA har laget flest spill til PSP

-EA er en av de største eller den største på markedet som lager spill til konsoller, de vil selvfølgelig tjene penger på sine produkter.

 

-Det burde ringe en bjelle når denne tråden handler nettopp om EA som ikke vil lenger prioritere PSP men satser nå på DS

 

-Det burde ringe en bjelle med salgstallene til PSP når EA med sin uttalelse sier:

«EA» sa faktisk klart å tydelig: "Vi vet at vi startet ut med å lage flere spill til «PSP», vi var kanskje rett og slett sjokkerte over kraften i maskinen - vi trodde kjøperene ville like det, nå ser vi at vi tok feil. Kjøperene foretrekker «DS'en» rett og slett fordi spillene der er mer moro!"

 

Hvis salget hadde gått strykende og EA håver inn penger på PSP ville de aldri kommet med den uttalelsen der. Selv det må du forstå vel.

Hvorfor skal EA som har laget 21 spill til PSP trekke seg vekk og satse på konkurenten hvis alt er så bra som du sier.

 

Når EA har laget 21 spill til PSP sier "vi trodde kjøperene ville like det, nå ser vi at vi tok feil. Kjøperene foretrekker «DS'en» rett og slett fordi spillene der er mer moro!"

Betyr det bare en ting at salget ikke gikk som forventet til PSP.

 

Hva trur de tok feil med?

-Salget går som forventet

-Salget går ikke som forventet

 

Selv du må klare å skjønne svaret.

 

EA har også sikkert sett hvor mange spill til DS selges i forhold til PSP og vil selvfølgelig være der pengene er å hente.

 

At du heletatt gidder å fortelle oss at PSP selges som varmt vetebrød er bare tullball.

 

Du har også skrevet for noen dager siden:

"EA er den viktigste utvikleren/utgiveren i historien, og har spilt en mye viktigere rolle enn Valve, og Nintendo"

 

Så skriver du i denne tråden her på side 3:

"EA er primært en utgiver, og selv om de har vært viktige for spillhistorien, er det ikke de som bestemmer hva som er bra, og hva som er dårlig, men hvis du vil la EA styre hvordan du tenker, så vær så god."

 

Nå skjønner jeg ikke at du skal klare å forstå 2+2.

Men for oss andre så skjønner vi hva EA forteller oss. De sier rett og slett på godt norsk:

Vi tok feil. DS er den som selges mest. Vi vil tjene penger.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Ser ikke at noen har tatt frem at man kan ta linux inn på DS. Og kjøre de gode gamle LucasArts spillene. Lite slår å spille D.O.T.T på en DS en mørk kjedelig kveld :)

6670875[/snapback]

 

PSP har hatt Scumm lenge de og kjører alle inklusive nest siste Monkey island. I tillegg til emulatorer for alt fra første Atari til og med Super Nintendo, Nintendo 64 (WIP) og Amiga.

 

På PSP trenger du ikke kjøre Linux i dag for å kunne kjøre en hel masse homebrew. Men det finnes nok et WIP en eller annen plass.

6670886[/snapback]

Men uten mus blir dessverre litt av moroa borte :S

 

Men trenger heller ikke DS linux for å kjøre homebrew, DS Linux er kun brukbart for tekst-basert homebrew uansett.

 

Ser ikke at noen har tatt frem at man kan ta linux inn på DS. Og kjøre de gode gamle LucasArts spillene. Lite slår å spille D.O.T.T på en DS en mørk kjedelig kveld :)

6670875[/snapback]

 

Støtter de stylusen? Ingenting hadde jo slått point'n'click eventyr med stylus :)

6670896[/snapback]

og her har vi grunnen til at ScummVM er bedre til DS :)

Lenke til kommentar
Jeg regner med at du ikke engang har hatt en DS?

Jeg har hatt en PSP med 6-7 spill og jeg har en DS.

Kan fint liste opp positive og negative ting.

 

Positivt om PSP:

Flott stor skjerm

Grafikken er helt nydelig. Fortsatt blir jeg like overasket hvor bra grafikken er på den lille hånd konsollen.

Designet er bra. Nydelig å holde. Knappene sitter der de skal.

Den har kapasitet til å kjøre filmer og spill på over 1 GB.

Lyden er flott.

 

Faktisk så kjøpte jeg PSP sammen med en kompis fra jobben. Under arbeidstiden spilte vi Ridge Racer mot hverandre. Vi var helt hekta i en periode til sjefens store fortvilelse!

 

Negativt om PSP:

Fargene kunne vært mere klarere. Spesielt det sorte henger etter bilde som er veldig irriterende.

Det er omtrent umulig å skrive noe på den. Nett leseren er vanskelig å bruke.

Batteri levetiden er ikke bra nok.

Litt for stor til å legge i lomma. Må enten ha en veske eller noe annet med seg når man skal ut.

 

Positivt om DS:

Enkel og liten konsoll

2 skjermer som betyr mere oversikt.

Bra lys og krystall klare farger.

60 bilder i sekundet noe som er deilig når ting går fort unna.

Touch screen. Man trenger ikke lenger tykke på knapper og bla seg frem i menyer. Man trykker rett på skjermen enten bruke finger eller en penn.

Konsollen og spillene er veldige billige.

Enkel og grei å skrive på.

Batterilevetiden kunne ikke vært bedre.

Kan slå den sammen og putte den rett i lomma eller i skjortelomma.

 

- Morsomme og artige spill som fenger de fleste. Som er hovedargumentet hvorfor DS selger så bra i forhold til PSP -

 

Negativt om DS:

Grafikken er ikke helt der oppe som PSP.

Spiller ikke filmer.

+ knappen kan være litt vrien spesielt hvis du skal gå på skrå. Gjelder DS Lite

Har ikke innebygd nettleser.

6663414[/snapback]

 

Jeg quoter meg selv på denne her. Synes den lista her er langt bedre og mere nøytral enn den lista du kommer med.

Jeg har hatt en PSP i flere måneder og har en DS.

 

Superseven uttaler seg om DS konsollen som han har blitt født og oppvokst med den. Men i virkeligheten har du aldri eid en DS.

At du klarer å komme med så mye skitkasting om DS uten å eie en er helt utrolig.

Angående voksen spill så har Nintendo minst like mange spill for voksne som barn.

 

I følge superseven så virker det som det er bare barnerumper som spiller DS

6671523[/snapback]

Det var en bra liste ja, har omtrent de samme punktene selv :)

 

snip

6671598[/snapback]

Sant det, EA er ute etter å drive butikk, og spillene til PSP har dessverre ikke solgt så bra som de hadde ventet, ellers hadde de holdt seg til PSP.

 

En annen grunn, er jo også at PSP-spill har høyere utviklingskostnader, men jeg vet ikke hvor mye dette påvirker prisen og inntjeningen.

Lenke til kommentar
Det var en bra liste ja, har omtrent de samme punktene selv :)

6671954[/snapback]

 

Glemte kanskje det viktigste :)

 

Håndkonsoll skal jo være enkel og ha med seg over alt ellers kan man jo like godt sitte hjemme med xbox eller playstation.

 

DS Lite slåes sammen når man ikke bruker den. Noe som er genialt da man ikke får riper på skjermen når man har den i lomma.

 

Med en PSP har man nødt til å kjøpe en skjermbeskytter hvis du skal ut med den da den ikke kan slåes sammen. Så er den større også.

 

Angående lys styrken på skjermen er vist DS Lite langt bedre PSP.

Sjekk ut denne video review så ser dere selv hvor bra skjermen er i forhold til PSP.

Lenke til kommentar

Men har desto mindre oppløsning og dårligere bildekvalitet.

 

Men ja Nintendo har rettet ekstremt mye på det med lyssettingen på DS lite kontra den originale DSen. Den originale DSen er umulig å bruke ute hvis det er mye sol, itillegg til at den måtte skrus av for å rette lysstyrken.

Endret av Eddie81
Lenke til kommentar
Men har desto mindre oppløsning og dårligere bildekvalitet.

 

Men ja Nintendo har rettet ekstremt mye på det med lyssettingen på DS lite kontra den originale DSen. Den originale DSen er umulig å bruke ute hvis det er mye sol, itillegg til at den måtte skrus av for å rette lysstyrken.

6672361[/snapback]

 

Dårligere oppløsning men bildekvaliteten er langt bedre på DS Lite

 

DS Lite VS PSP i størrelse

 

 

Den er omtrent like høy når DS Lite er slått sammen.

PSP er 3.7 cm bredere noe som tar ekstra plass i lomma. Som etter min mening blir for stort da du må også ha en PSP skjerm beskytter som gjør den enda større.

 

Selv om DS Lite er mindre sammenslått så er den dobbel så stor når man bruker den :)

 

73.9mm *2= 147.8mm når konsollen er åpen

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Det store fortrinnet til DS fra min vinkel er at den i større grad enn PSP har spill som egner seg for håndholdt format.

 

Når jeg skal spille "på farta", dvs vanligvis på t-banen til jobb, så ønsker jeg en platform der jeg kan åpne opp burken, komme rett inn i spillet uten loadetid, og la meg more litt av lett tilgjengelig (og fortrinnsvis litt pussig, rart) gameplay som kan nytes i små tidsrom - type 10 minutt av gangen. Da er Mario, Nintendogs, Phoenix Wright etc genialt.

 

PSP har i større grad svære spill med imponerende grafikk, men sånt vil jeg heller spille hjemme i stua på en fullblods maskin. For å si det sånn: jeg klarer ikke engasjere meg i et komplekst og seriøst spill som Splinter Cell når jeg sitter på tbanen og bare har 10 min å investere i spilling av gangen.

 

Nå ser det ut som dette kan bedre seg litt på PSP med titler som f.eks Loco Roco. Men hvilke andre tilsvarende titler kommer snart, hvis noen?

 

Kom gjerne med gode eksempler på PSP-titler som ville fylt mitt behov - er oppriktig nysgjerrig. Har ikke råd til en håndholdt til, men vil gjerne ha oversikt! :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Saklighetsnivået i debatten her har forsvunnet for lenge siden, og kjernen i debatten har blitt overdøvt av stadig nye irrelevante argumenter. Jeg etterlyser igjen relevansen av antall solgte konsoller i det debatten her handler om.

6671269[/snapback]

 

Det er vi helt enig i Pastor, men du var med å dra den inn på dette sporet selv om du kikker på den første posten din. Det var vel kanskje ikke intensjonen din, men sånn ble det np en gang.

 

Når vi ser på det du kommer med over, så må du være enig i at det ikke er særlig bra kilder du refererer til når ingen av de du debatterer med kan komme seg inn på linkene.

 

Nå det gjelder støtte for påstander, kan du vel ikke mene at jeg skal bli nødt til å finne motbevis for en påstand du har kommet med uten å komme med holdbare kilder? Du kan vel du finne støtte for din påstand først, så skal jeg finne motbevis om det er nødvendig. Men jeg skjønner ikke hvor jeg skal finne støtte for noe som muligens ikke finnes. ;)

 

Sold/Shipped forskjellene kan vi bare spekulere i ja, men jeg har ennå til gode å se noen form for sannsynliggjøring som tilsier at dette skal være betydelig på verdensbasis. Det nermeste jeg har sett er nok de tallene du kommer med for Norge, som du forøvrig gjerne kunne linke kilden til. Det er litt underlig er at det ikke samsvarer med at det påståes at PSP solgte uvanlig godt før jul.

En liten link jeg fant i farta. Her

Var det fullstendig overkill av hovedimportøren å bestille inn så mye kanskje? At hovedimportøren gjør en fullstendig skivebom er da vel nødvendigvis beskrivende for resten av verden. Dette bringer oss forøvrig over på neste sak..

 

Det påstås at Norge er et greit land å bruke som skala. Å benytte Norge som et gjennomsnittsland har du selv klart å motbevise ved si at det selges unormalt mye Sony her :roll: Da forventes det gjerne mer salg, og det blir desto mer oppstyr når man ikke klarer å selge det man har forventet.

 

Du kaller min fremstilling av logistikken rundt det for naiv. Det kan jeg leve med iom at jeg gjorde i det minste et ærlig forsøk på å legge det frem slik at de fleste kunne få et lite innblikk. At det er mye mer som er lagt i det er jeg fullstendig klar over. Jeg avfeier i det minste ikke resonnering med at jeg har arbeidet innen logistikk de siste fem årene, og derfor vet jeg alt. Og dette skal du tro på fordi jeg sier det. Sorry mate. Dersom du har jobbet med det du sier, kan du kanskje komme med noe bedre enn dette.

 

Du var vel kanskje en av de som kjøpte inn alt for mange PSP'er i forkant av jula, og brant inne med de da det rett og slett ikke var marked for det. I så tilfelle kan jeg jo forstå at du er litt furten. :p

 

Men nå stikker jeg ut i sola jeg.. Intet godt kommer av denne diskusjonen tror jeg, og poengene som er å oppdrive er poengtert. Det finnes ikke støtte for hverken det ene eller andre, og fanboy ditt og fanboy datt gidder jeg ikke å høre på..

 

Sier takk for meg, og finner en annen tråd å kverulere i :innocent:

Lenke til kommentar
Er ganske enig med Thomanil her. Han får frem et poeng jeg prøvde å få frem tidligere.

 

Bildekvaliteten er bedre på DS ? Hva baserer du det på ? Skjermen på Psp er jo mer imponerendes på absolutt alt, unntatt lysstyrken (etter at DS lite kom).

6672564[/snapback]

 

Bildekvaliteten på DS spill er minst like bra som DS. Jeg synes faktiskt DS har bedre bilde kvalitet på spillene fordi PSP ofte har litt uklare farger og etterslep

Lenke til kommentar
Det store fortrinnet til DS fra min vinkel er at den i større grad enn PSP har spill som egner seg for håndholdt format.

 

Når jeg skal spille "på farta", dvs vanligvis på t-banen til jobb, så ønsker jeg en platform  der jeg kan åpne opp burken, komme rett inn i spillet uten loadetid, og la meg more litt av lett tilgjengelig (og fortrinnsvis litt pussig, rart) gameplay som kan nytes i små tidsrom - type 10 minutt av gangen. Da er Mario, Nintendogs, Phoenix Wright etc genialt.

 

PSP har i større grad svære spill med imponerende grafikk, men sånt vil jeg heller spille hjemme i stua på en fullblods maskin. For å si det sånn: jeg klarer ikke engasjere meg i et komplekst og seriøst spill som Splinter Cell når jeg sitter på tbanen og bare har 10 min å investere i spilling av gangen.

 

Nå ser det ut som dette kan bedre seg litt på PSP med titler som f.eks Loco Roco. Men hvilke andre tilsvarende titler kommer snart, hvis noen?

 

Kom gjerne med gode eksempler på PSP-titler som ville fylt mitt behov - er oppriktig nysgjerrig. Har ikke råd til en håndholdt til, men vil gjerne ha oversikt! :)

6672488[/snapback]

 

Akkurat. DS og PSP er jo hånd konsoller og skal være lett tilgjenglig over alt. Har man 5 min til overs så er det lett og ta opp en liten snerten konsoll rett fra lommen og spille litt.

 

Her er noen bilder

 

DS spillene er også lettere og mindre å bringe med seg enn UMD diskene.

Hvis jeg ikke husker feil så har ikke UMD beskyttelse bak, så man må ha med beskyttelse. Flash brikkene som DS bruker er som små kronestykker og kan puttes rett i lomma

Endret av avanore
Lenke til kommentar
*Grrr* -psilocybe

6671598[/snapback]

 

Du har fremdeles ikke forstått at DS leder med 2 millioner. Det er HELE 10%! Det er helt sant! 1111 DS gruser PSP på salgstatistikken, tenk det! HELE 2 millioner! WOW! 22 millioner er MYE mer enn 20! :roll: Med din logiske sans, vil du neppe forstå at dette er sarkasme, men det er en annen sak ...

 

At EA har spilt en viktigere rolle enn både Valve, og Nintendo, står jeg fortsatt på. PSP-markedet kommer ikke til å stagnere fordi EA trekker seg. Selv en person med like lav IQ som deg burde kunne tenke så langt.

 

Samtlige EA-spill på PSP (The Sims 2, Harry Potter etc.) har floppet. GTA: LCS var en suksess, og det kommer også VCS til å bli. Flere av DS-spillene til EA er dessuten nedgraderte remakes av PSP-spill. For at ikke du skal sippe som en liten drittunge av å ha lest dette, kan jeg begrunne det; sammenlign Burnout: Legends, NFS-spillene, FIFA-spillene, eller Harry Potter-spillene på PSP, med de du finner på DS, og du vil forstå hva jeg snakker om (ja, selv du vil forstå det hvis du gidder å sette deg inn i det).

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Du har fremdeles ikke forstått at DS leder med 2 millioner. Det er HELE 10%! Det er helt sant! 1111 DS gruser PSP på salgstatistikken, tenk det! HELE 2 millioner! WOW! 22 millioner er MYE mer enn 20!  Med din logiske sans, vil du neppe forstå at dette er sarkasme, men det er en annen sak ...

6672880[/snapback]

 

Herregud er det mulig å være så dum.

DS leder ikke med 2 millioner, DS leder med MINST 2 millioner.

Vi vet ikke hvor mange av de 20 millionene PSP har sendt ut som har blitt solgt.

Det kan være alle 20, eller det kan bare være 10.

Så slutt å skriv at DS leder med 2 millioner.

 

Eneste du henviser som er solgt bra er GTA:LCS. Det er 1 tittel det!

DS har mange titler som selger minst like bra som GTA:LCS

Snakk å være trangsynt.

 

Du må se heltheten i salgene, ikke bare i et spill.

 

Hvem har rett:

 

- EA. Et stort konsern med milliarder i omløp. De har tusenvis av anstatte og med sine analyser og fatkta har sagt offentlig at det var dumt å satse på PSP. Nå vil de bruke pengene sine og satse på DS som selger bedre.

 

- Superseven. En gjøk i Norge som påstår at PSP ikke har trøbbel med å selge spillene sine.

 

Jeg vet hvem jeg ville stolt på.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...