Gå til innhold

EA legger PSP i skuffen og vil nå satse mer på DS


Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette tyder ikke på noe voldsomt sprik mellom solgt, og sendt ut. :roll:

 

Marginen er på få millioner, hvis ikke hadde ikk Sony sendt ut så mange som de har gjort. Dette er en ganske enkel likning.

6669370[/snapback]

 

Hvordan vet du det? Det kan gå begge veier. Mye antyder på at det ikke har blitt solgt så mange som forventet ellers hadde vi ikke hatt den tråden her i det heletatt.

 

Men jeg forventer ikke at du skal forstå dette uansett.

 

Jeg kom forresten med en positivt og negativt liste over PSP og DS.

 

La meg se om du kan gjøre det samme. Har du hatt eller har en DS?

Eller har du lånt en hos en kompis i 5 min?

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Har ikke DS, men kan fint sette opp en positivt/negativt-liste:

 

Fordeler med PSP

  • Voksnere – og mer kontroversielle spill.
  • Flere bilspill.
  • Best grafikk.
  • Best homebrew-muligheter.
  • Størst medieformat.
  • Størst skjerm.
  • Best design.
  • GPS, MP3, film, etc.
     
    Ulemper med PSP:
     
  • Kortere batteritid enn DS.
  • Noen har problemer med døde piksler.
  • Noen få steder, i noen få spill ghoster det.
     
    Fordeler med DS:
     
  • Trykkfølsom skjerm.
  • Lengre batteritid enn PSP.
  • Litt billigere enn PSP
     
    Ulemper med DS:
     
  • Mindre varierte spill.
  • Mindre medieformat.
  • Dårligere design.
  • Dårligere HW enn PSP.
  • Dårligere homebrew-muligheter.
  • Web-browseren koster penger.

Lenke til kommentar
Har ikke DS, men kan fint sette opp en positivt/negativt-liste:

 

Fordeler med PSP


  •  
  • Voksnere – og mer kontroversielle spill.
     
  • Flere bilspill.
     
  • Best grafikk.
     
  • Best homebrew-muligheter.
     
  • Størst medieformat.
     
  • Størst skjerm.
     
  • Best design.
     
  • GPS, MP3, film, etc.
     
    Ulemper med PSP:
     
     
  • Kortere batteritid enn DS.
     
  • Noen har problemer med døde piksler.
     
  • Noen få steder, i noen få spill ghoster det.
     
    Fordeler med DS:
     
     
  • Trykkfølsom skjerm.
     
  • Lengre batteritid enn PSP.
     
  • Litt billigere enn PSP
     
    Ulemper med DS:
     
     
  • Mindre varierte spill.
     
  • Mindre medieformat.
     
  • Dårligere design.
     
  • Dårligere HW enn PSP.
     
  • Dårligere homebrew-muligheter.
     
  • Web-browseren koster penger.
     

6669927[/snapback]

Ah, den samme gode leksa, en fryd for øyet. En gang fanboy, alltid fanboy...

Lenke til kommentar
  • Fordeler med PSP
     
     
  • Flere bilspill.
     
     
     
  • Størst medieformat.
     
     
     
  • Størst skjerm.
     
     
     
  • Best design.
     
     
    Ulemper med DS:
     
     
  • Mindre varierte spill.
     
     
     
  • Mindre medieformat.
     
     
     
  • Dårligere design.
     
     
     
  • Dårligere HW enn PSP.
     
     
     
  • Dårligere homebrew-muligheter.
     
     
     

  • Fordeler med PSP
     
  • Flere bilspill. <- Er ikke alle som er begeistret for bilspill
  • Størst medieformat. <- Minnekortene eller UMD?
  • Størst skjerm. <- Har ikke målt størrelsen, men DS har 2
  • Best design. <- Kan diskuteres, vs Old eller Lite?
     
    Ulemper med DS:
     
  • Mindre varierte spill. <- DS kan jo spille samme typen spill som PSP bare med dårligere grafikk + DS har sine egne mer unike touch spill.
  • Mindre medieformat. <- Tenker du på lagringsplass pr brikke?
  • Dårligere design. <- Old eller Lite?
  • Dårligere HW enn PSP. <- Er jo sant, kan ikke legge skjul på det men er jo ikke alle som bryr seg ser jeg. Selger jo på linje med PSP.
  • Dårligere homebrew-muligheter. <- Negativt for det fåtallet som har kunnskap til å bruke homebrew.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Voksnere – og mer kontroversielle spill.

6669927[/snapback]

 

Ikke helt enig. Spørs hva du mener med voksen spill. Hvis du kaller GTA for voksen spill eller Sudoko?

6670134[/snapback]

 

Begge deler er "voksne" spill, Sudoku finnes også på PSP. PSP har en del tenkespill, bl.a. Lumines, Loco Roco, og Lemmings.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Har ikke DS, men kan fint sette opp en positivt/negativt-liste:

 

Fordeler med PSP


  •  
     
     
  • Voksnere – og mer kontroversielle spill.
     
     
     
  • Flere bilspill.
     
     
     
  • Best grafikk.
     
     
     
  • Best homebrew-muligheter.
     
     
     
  • Størst medieformat.
     
     
     
  • Størst skjerm.
     
     
     
  • Best design.
     
     
     
  • GPS, MP3, film, etc.
     
    Ulemper med PSP:
     
     
     
     
  • Kortere batteritid enn DS.
     
     
     
  • Noen har problemer med døde piksler.
     
     
     
  • Noen få steder, i noen få spill ghoster det.
     
    Fordeler med DS:
     
     
     
     
  • Trykkfølsom skjerm.
     
     
     
  • Lengre batteritid enn PSP.
     
     
     
  • Litt billigere enn PSP
     
    Ulemper med DS:
     
     
     
     
  • Mindre varierte spill.
     
     
     
  • Mindre medieformat.
     
     
     
  • Dårligere design.
     
     
     
  • Dårligere HW enn PSP.
     
     
     
  • Dårligere homebrew-muligheter.
     
     
     
  • Web-browseren koster penger.
     
     
     

6669927[/snapback]

Ah, den samme gode leksa, en fryd for øyet. En gang fanboy, alltid fanboy...

6670093[/snapback]

 

Desverre er det slik at man ikke kan like Sony, uten å bli sett på som fanboy (og 80% av alle som anklager noen for å være Sony-fanboy, er selv Nintendo-fanboys).

 

Edit: De aller fleste Nintendo-fanboys, minner om 12-åringen i dette filmklippet:

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Kor mange millioner har Nintendo sendt ut etter de 22 solgte mill da? ;)

6669424[/snapback]

'

 

Hvor mange har Sony sent ut? Blir bare tullball å spekulere i slikt.

6669674[/snapback]

 

Sony har sendt ute sine 20 mill siest det. Men siden dette ikkje er noe å spekulere eg, har det likevel blitt mye diskusjon rundt tallene i denne tråden til no ;)

 

EDIT: Å sammenligne noen med personen i det klipper minner egentlig meir om at noen slipper opp for argumenter og saklige ting å komme med ;)

 

Og bare for å unngå å bli satt i Nintendo båsen i denne diskusjonen,så sier eg nok ein gang at eg har verken PSP eller DS,og ingen planer om å kjøpe noen av de heller.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Edit: De aller fleste Nintendo-fanboys, minner om 12-åringen i dette filmklippet:

6670230[/snapback]

 

Innlegget ditt sier mer om deg enn de du prøver å nedverdige. Du oppfører deg akuratt slik du beskriver en "Nintendo fanboy", som en 12 åring?

 

Btw. så klart han ungen (på 12 år?) blir såret når STOREBROREN hans ødelegger Gamecuben hans på den måten. Storebrødre skal liksom være et forbilde.

Storebroren i filmen står frem som om han prøver å hjelpe lillebroren, men ender opp med å gjøre det stikk motsatte. Såklart han får sjokk og griningen kom ikke som en overraskelse.

 

Edit:

Desverre er det slik at man ikke kan like Sony, uten å bli sett på som fanboy (og 80% av alle som anklager noen for å være Sony-fanboy, er selv Nintendo-fanboys).

Kan ikke si jeg har sett noe særlig mer moden holdning fra PlayStation fanklubben (eller Xbox for den del),

Du er ikke akuratt med på å få opp gjennomsnittet når det gjelder fanboys superseven.

 

Har du noe godt å si om ene eller andre så er du automatisk en fanboy. Stakkars dere som liker noe som helst, dere blir merket for livet. :roll:

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Edit: De aller fleste Nintendo-fanboys, minner om 12-åringen i dette filmklippet:

6670230[/snapback]

 

Innlegget ditt sier mer om deg enn de du prøver å nedverdige. Du oppfører deg akuratt slik du beskriver en "Nintendo fanboy".

 

Btw. så klart han ungen (på 12 år?) blir såret når STOREBROREN hans ødelegger Gamecuben hans på den måten. Storebrødre skal liksom være et forbilde.

Storebroren i filmen står frem som om han prøver å hjelpe lillebroren, men ender opp med å gjøre det stikk motsatte. Såklart han får sjokk og griningen kom ikke som en overraskelse.

6670342[/snapback]

 

Du misforstod i så fall filmklippet. Fyren bytter ut lillebrorens GC med en defekt GC, deretter lurer han lillebroren til å tro at laseren på den defekte GC-en (som 12-åringen tror at er sin egen GC) er ødelagt. Fyren trekker fram at lillebroren har køddet med PC-en hans, og han skremmer lillebroren ved å få han til å tro at det er hans GC som blir ødelagt.

 

I replaced my brothers good gamecube with another gamecube that wasnt his (a already broken one), a gamecube that looks EXACTLY the same, and I smashed it. The little nintendo fanboy cried... lolololol

 

Lillebroren virket ikke akkurat som om han var så veldig hyggelig med storebroren heller ...

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Du misforstod i så fall filmklippet. Fyren bytter ut lillebrorens GC med en defekt GC, deretter lurer han lillebroren til å tro at laseren på den defekte GC-en (som 12-åringen tror at er sin egen GC) er ødelagt. Fyren trekker fram at lillebroren har køddet med PC-en hans, og han skremmer lillebroren ved å få han til å tro at det er hans GC som blir ødelagt.

 

Lillebroren virket ikke akkurat som om han var så veldig hyggelig med storebroren heller ...

6670355[/snapback]

 

Jeg fikk med meg at det ikke var den fungerende gamecuben som gikk i bakken.

 

Hva nå enn lillebroren gjorde med datamaskinen hans så kan det ikke sammenlignes med det storebroren gjorde, for så å legge det ut på internett til ulvene.

Det filmklippet (og et annet jeg så) sier meg han nyter å mobbe lillebroren sin

En bror gjør bare ikke sånt.

 

Du tror kanskje lillebroren bare hadde godt av det?

 

Jeg har forresten en storebror og er selv storebror til en jente og to gutter.

Lenke til kommentar
Desverre er det slik at man ikke kan like Sony, uten å bli sett på som fanboy (og 80% av alle som anklager noen for å være Sony-fanboy, er selv Nintendo-fanboys).

 

Edit: De aller fleste Nintendo-fanboys, minner om 12-åringen i dette filmklippet:

6670230[/snapback]

Du er fanboy når du setter opp en slik liste uten å i det hele tatt prøve å være objektiv, og i det hele tatt ha prøvd den andre halvparten av konsollene. Du må gjerne holde det gående for min del, men regner med at de fleste her inne er lei av sånt. Verken DS eller PSP er den beste oppfinnelen siden ostehøvelen. Du blir ikke møtt med mye seriøsitet når du setter opp "voksnere spill" som en universell fordel, ei heller "flere bilspill". Design er en subjektiv ting, og alle med litt estetisk sans vil si at DS Lite og PSP er umulig å avgjøre. DS er styggere enn PSP, men dette gjelder absolutt ikke DS Lite. Når forskjellen er så marginal, er den helelr ikke verdt å ta med.

 

Eller s registrerer jeg at du har tatt med "større skjerm" på PSP'en, men har unnlatt "gimmicken" den ekstra DS-skjermen, som du jevnlig uttaler deg om uten å ha prøvd.

 

Dårligere HW betyr ikke automagisk en dårligere konsoll, med mindre man er av typen som masturberer til bogomips.

 

Registrerer også at du uttaler deg om homebrew-mulighetene til DS, også her uten å ha noe som helst innsikt. Ja, PSP har større utvalg, DS er garantert til å funke uansett firmware. DS er stress å få til, PSP er IMO altfor enkelt (derav altfor mange 12-åringer som "h4xxor"er PSP'en sin.

 

Det at web-browseren koster penger er ett greit poeng, den er heldigvis valgfri. Jeg ahr også inntrykk av at den faktisk fungerer også, i motsetning til en nettleser til en annen konsoll (Out of memory my ass).

 

GPS er ikke lansert enda, da synes jeg det er rart å plassere den på fordeler.

 

Greit nok, det er din liste, men dersom du ønsker å ikke virke som en fanboy, har den listen der motsatt effekt.

 

Til syvende og sist er det en ting som avgjør om en spillkonsoll er bedre enn en annen, og det er spillene.

 

Nintendo-fanboy? Jeg har aldri hatt en eneste nintendo-konsoll noensinne, med unntak av DS'en. Her har det gått i Sega, og PSOne, PS2 og PSP. Dersom å se objektivt på hvilken konsoll som er best, og drite i hvilket selskap som står bak det er, og kun bry seg om den som gir best spillopplevelse for meg kalles Nintendo-fanboy, da er jeg enig i at jeg er en Nintendo-fanboy.

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Har ikke DS, men kan fint sette opp en positivt/negativt-liste:

 

Fordeler med PSP


  •  
     
  • Voksnere – og mer kontroversielle spill.
     
     
  • Flere bilspill.
     
     
  • Best grafikk.
     
     
  • Best homebrew-muligheter.
     
     
  • Størst medieformat.
     
     
  • Størst skjerm.
     
     
  • Best design.
     
     
  • GPS, MP3, film, etc.
     
    Ulemper med PSP:
     
     
     
  • Kortere batteritid enn DS.
     
     
  • Noen har problemer med døde piksler.
     
     
  • Noen få steder, i noen få spill ghoster det.
     
    Fordeler med DS:
     
     
     
  • Trykkfølsom skjerm.
     
     
  • Lengre batteritid enn PSP.
     
     
  • Litt billigere enn PSP
     
    Ulemper med DS:
     
     
     
  • Mindre varierte spill.
     
     
  • Mindre medieformat.
     
     
  • Dårligere design.
     
     
  • Dårligere HW enn PSP.
     
     
  • Dårligere homebrew-muligheter.
     
     
  • Web-browseren koster penger.
     
     

6669927[/snapback]

Helt enig med den listen, men jeg synes ds lite har like godt design som psp.

Mange som har hatt piksel problem med ds lite, der er pikslene store! Men nintendo bytter dsen din, vertfall i usa.

Jeg har ds lite, men den skal selges.. Spillene har for dårlig grafikk for meg.

Mario kart på dsem ble jeg lei.

PSP er IMO altfor enkelt (derav altfor mange 12-åringer som "h4xxor"er PSP'en sin.

 

Det at web-browseren koster penger er ett greit poeng, den er heldigvis valgfri. Jeg ahr også inntrykk av at den faktisk fungerer også, i motsetning til en nettleser til en annen konsoll (Out of memory my ass).

Hva er galt med 12 åringer som kan lage spill? Jeg kjenner flere 12 åringer på QJ.net som kan programmere, ikke bare ett simpelt "Hello world" app til pspen, skjerp deg..

 

Out of memory? Har du satt minnet på 2048? Blir mye bedre da, men noen nettsider er det enda out of memory, som vg.no..

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
PSP er IMO altfor enkelt (derav altfor mange 12-åringer som "h4xxor"er PSP'en sin.

 

Det at web-browseren koster penger er ett greit poeng, den er heldigvis valgfri. Jeg ahr også inntrykk av at den faktisk fungerer også, i motsetning til en nettleser til en annen konsoll (Out of memory my ass).

Hva er galt med 12 åringer som kan lage spill? Jeg kjenner flere 12 åringer på QJ.net som kan programmere, ikke bare ett simpelt "Hello world" app til pspen, skjerp deg..

 

Out of memory? Har du satt minnet på 2048? Blir mye bedre da, men noen nettsider er det enda out of memory, som vg.no..

6670488[/snapback]

Det har ingenting med 12 åringer som programmerer, de programmerer, jeg tenker på 12-åringene som poster falske video'er, falske exploits, flamer utviklerene, hyler etter ISOs, og ikke forstår hvor mye arbeid som ligger bak ett stykke homebrew-program.

 

De 12-åringene som greier å programmere hadde uansett greid å finne ut av det uansett, og de tilhører stort sett den gode delen av communitiet. Innlegget mitt var heller ikke ment å flame alle 12-åringene i scenen, derav brukte jeg det ironiske utrykket "h4xx0r" :)

 

Jeg husker jeg prøvde alle minne-innstillingene, med det resultat at mange sider fortsatt ikke lastet. Til slutt gav jeg opp, og har brukt laptopen til surfing.

Lenke til kommentar

Noen lever i en drømmeverden hvor DS er alfa og omega, mens andre lever i en verden hvor Psp er sjefen i gata.

Selv har jeg begge, og er veldig fornøyd med begge. Psp har det siste halvåret fått en god del bra titler som GTA: LCS, Daxter, Loco roco og en avance wars klone. For øyeblikket er det mer spill jeg har lyst på til Psp enn til DS, mens for noen måneder siden var det omvendt, og det gjenspeiles på spillsamlingen min som inneholder en god del mer titler på DS enn på Psp.

 

Problemet med DS er at spillene er for simple. De virker enkle, akkurat som i gode gamle dager med super Nintendo. Ta f.eks New super mario bros, som virker som en amputert 2D mario. Ikke kan du spille to stykk sammen (en som mario og en som luigi), spillet har veldig få brett, og brettene er utrolig lette sammenlignet med Super mario 3 og super mario world. Det var rett og slett for enkelt. Dette går igjen i mange av spillene til DS, og det irriterer meg ganske kraftig i og med at det er spill som er veldig gode men blir ødelagt av utrolig liten spilletid. Irriterer meg også over at det er så lite spill ute som virkelig utnytter spesialitetene til DS. Pacpix, Nintendogs, brain serien, wario og metroid er de som utnytter DSens funksjonaliteter. Den er også utrolig dårlig på bilspill, utenom Mario kart som er et bra spill, men som plages av dårlige spillere online som vare avslutter midt i spillet.

 

Psp er suveren på det grafiske og lydmessige sammenlignet med DS. Den ser også tøffere ut, selv om DS Lite har gjort at DSen også ser fin ut nå. Psp sliter med for få spesielle titler, men det har komt seg i de senere tider, og Loco roco er et spill som fenger veldig mye (men dessverre litt kort da). Jeg har sett en mamma spille på Psp og på DS. Loco Roco på psp, og mario 64 ds på DS.

Bilspill ser faktisk bra ut på Psp, og i bilspill og sportspill har grafikken en god del å si for meg.

Lenke til kommentar
Ser ikke at noen har tatt frem at man kan ta linux inn på DS. Og kjøre de gode gamle LucasArts spillene. Lite slår å spille D.O.T.T på en DS en mørk kjedelig kveld :)

6670875[/snapback]

 

PSP har hatt Scumm lenge de og kjører alle inklusive nest siste Monkey island. I tillegg til emulatorer for alt fra første Atari til og med Super Nintendo, Nintendo 64 (WIP) og Amiga.

 

På PSP trenger du ikke kjøre Linux i dag for å kunne kjøre en hel masse homebrew. Men det finnes nok et WIP en eller annen plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...