Gå til innhold

EA legger PSP i skuffen og vil nå satse mer på DS

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flere av spillene har solgt bra også. Når ikke Rockstar Games (eller andre kontroversielle utviklere) lager spill til DS, da må det ringe en bjelle ... :roll:

Hvorfor har EA, som det for litt siden var "in" å hate blitt helter?

Edit: Det burde også ringe en bjelle når det knapt finnes bilspill til DS.

6666851[/snapback]

Ja du lever lenge på Rockstar skjønner jeg. Rockstar har levert 2 spill til PSP mens EA har levert 21 spill til PSP.

Jammen sa jeg smør..

6666939[/snapback]

I tillegg kommer VCS, og State of Emergency på PSP. Det finnes nok av utviklere som mer enn gjerne tar plassen til EA innenfor PSP-bransjen. PSP-en klarer seg utmerket uten EA.

Det er ganske åpenbart at du spinner på det samme, så her er et svar på de spørsmålene du har stillt gjennom hele tråden: Salgstall gjenspeiler ikke kvalitet, og Sony går ikke konkurs fordi EA trekker seg.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
I tillegg kommer VCS, og State of Emergency på PSP. Det finnes nok av utviklere som mer enn gjerne tar plassen til EA innenfor PSP-bransjen. PSP-en klarer seg utmerket uten EA.

Det er ganske åpenbart at du spinner på det samme, så her er et svar på de spørsmålene du har stillt gjennom hele tråden: Salgstall gjenspeiler ikke kvalitet, og Sony går ikke konkurs fordi EA trekker seg.

6667241[/snapback]

Selvsagt går ikke Sony konk pga dette, men spillserier som NFS osv selger da vitterlig bra på PSP?

Lenke til kommentar
Flere av spillene har solgt bra også. Når ikke Rockstar Games (eller andre kontroversielle utviklere) lager spill til DS, da må det ringe en bjelle ... :roll:

Hvorfor har EA, som det for litt siden var "in" å hate blitt helter?

Edit: Det burde også ringe en bjelle når det knapt finnes bilspill til DS.

6666851[/snapback]

Ja du lever lenge på Rockstar skjønner jeg. Rockstar har levert 2 spill til PSP mens EA har levert 21 spill til PSP.

Jammen sa jeg smør..

6666939[/snapback]

6667241[/snapback]

Selvsagt gjenspeiler ikke salgstall kvalitet, men det er, til syvende og sist, den konsollen som har solgt mest spill som er "vinneren".

Dersom Vice City Stories og State of Emergency er de spillene som skal lokke forbrukerene til PSP'en, ja, da mener jeg at konsollen går en mørk tid i vente.

Grunnen: jeg kan spille akkurat de samme spillene på PS2, med en bedre kontroller, og en større skjerm. Kanskje det er litt av grunnen til at PSP aldri ble den altfor store suksessen som den såg ut til at den skulle bli en periode?

Lenke til kommentar
Men jeg vil tippe at det vil komme til PS2 også, akkurat som LCS.

6667702[/snapback]

Selvfølgelig, men det tar flere måneder. Det er flere av Mario-spillene som kan spilles i bedre versjoner på N64, og Gamecube også.

6668008[/snapback]

Hæ? Hvilke spill da? og hva har det med saken å gjøre egentlig :p

Lenke til kommentar
Men jeg vil tippe at det vil komme til PS2 også, akkurat som LCS.

6667702[/snapback]

Selvfølgelig, men det tar flere måneder. Det er flere av Mario-spillene som kan spilles i bedre versjoner på N64, og Gamecube også.

6668008[/snapback]

Hæ? Hvilke spill da? og hva har det med saken å gjøre egentlig :p

6668261[/snapback]

Mario 64 kan spilles på Nintendo 64, og det finnes en mer omfattende utgave av Mario Kart til GC. ;)

Lenke til kommentar
Mario 64 er ikke en remake, det er et helt nytt spill.

Mario Kart til 64 og GC blir det samme ja, enig.

6668934[/snapback]

Og vi er fremdeles på offtopic tur her ja..

are for å kjøre det litt on topic, må jeg si at jeg stiller meg litt undrende til at en del kommentarer til EA's avgjørelse om å flytte fokus mot DS har beveget seg mot en oppfatning som tilsier at EA skal slutte å lage titler til PSP..

Jeg har lest igjennom disse artiklene uten å kunne finne at det er det som er fakta.

Om jeg går inn på nettsidene til EA, ser jeg at de har svært få titler til DS.

Kilde her!

5 stk totalt.

Mot 17 titler til PSP. Kilde her!

Det jeg kan finne ut av EA's statement er at de har gitt Sony beskjed om å begynne å levere. Det er nok forpliktelser med i bildet som gjør at EA har holdt seg i all hovedsak til PSP. Selvfølgelig sammen med den 'forferdelige' feiltakelsen de har gjort med å støtte det teknologisk sterkeste alternativet.

EA gir en lagspiller beskjed om at her får du jaggu gi meg bra innlegg slik at jeg kan score. Og hvorfor ikke? DS har det største spillmarkedet, og det er egentlig underlig at EA som et av de største multinasjonale spillkonsernene vi har, ikke har luktet lunta før. EA fokuserer selvsagt hvor penga er.

De MÅ flytte fokus over hvor markedet ligger, en hvilken som helst annen strategi vil være uakseptabel ovenfor aksjonærene som eier EA.

Men uansett, why worry? Dette er ikke noe signal som sier det at de ligger dødt alt de holder på med for PSP.

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne se en sannsynliggjørelse eller en kredibel kilde angående dette antydete kjempespriket mellom shipped/sold. Go ahead.. Få se hva du får til..

6666285[/snapback]

1

Massiv PSP-kampanje fra Nordisk Film

Salget av PlayStation Portable i Norge har ikke levd opp til forventningene. Nordisk Film åpner derfor pengepungen, og setter i gang en annonsekampanje.

2

Skuffende PSP-høst

Salgstallene for PSP for Norge er ikke som forventet, og mange butikker hadde trodd på vesentlig høyere salg.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne se en sannsynliggjørelse eller en kredibel kilde angående dette antydete kjempespriket mellom shipped/sold. Go ahead.. Få se hva du får til..

6666285[/snapback]

1

Salget av PlayStation Portable i Norge har ikke levd opp til forventningene. Nordisk Film åpner derfor pengepungen, og setter i gang en annonsekampanje.

2

Skuffende PSP-høst

Salgstallene for PSP for Norge er ikke som forventet, og mange butikker hadde trodd på vesentlig høyere salg.

6669331[/snapback]

Dette tyder ikke på noe voldsomt sprik mellom solgt, og sendt ut. :roll:

Marginen er på få millioner, hvis ikke hadde ikk Sony sendt ut så mange som de har gjort. Dette er en ganske enkel likning.

Lenke til kommentar
Dette tyder ikke på noe voldsomt sprik mellom solgt, og sendt ut. :roll:

Marginen er på få millioner, hvis ikke hadde ikk Sony sendt ut så mange som de har gjort. Dette er en ganske enkel likning.

6669370[/snapback]

Jeg venter fortsatt på dokumentasjon på denne påstanden. Jeg har gitt deg en link der distributøren av maskinen sier at de solgte 40.000 av 100.000 maskiner de hadde regnet med å selge. Noe som tilsier at over halvparten av maskinene de hadde bestilt ikke ble solgt som forventet. Hvor er din dokumentasjon?

Lenke til kommentar

6666285[/snapback]

1

2

Skuffende PSP-høst

6669331[/snapback]

Pastor,

Om det der er det beste du får til, så må jeg bare si beklager. Det er ikke i nærheten engang. Jeg kan se en del jeg ikke får til å harmonere..

Feil nr 1.

Du kommer med linker man må ha abbonement for å slippe inn på.

Feil nr 2.

Du svarer ikke på det jeg spør om. Jeg etterspør kilder eller sannsynliggjøring for at det skal være et kjempesprik mellom shipped/sold. Du kommer med sitater som sier at PSP selger dårlig på forskjellige tidspunkt her i landet, og at den ikke har innfridd forventningene.

Det kan muligens gjøre at en del konsoller ble liggende på hylla litt lenger enn vanlig, men ikke de svære forskjellene mellom shipped/sold som påstås.

Feil nr 3.

Tror du at dette er utslagsgivende for verdensstatistikken? Man kan kanskje se på Norge som en skalamodell, men det blir desverre feil.

Feil nr 4.

At man har sviktende salg i Norge betyr ikke at millionvis av konsoller ligger og støver ned hos lager eller butikker. For de som ikke klarer å resonnere seg frem til det, kan man vel beskrive gangen noenlunde slik:

1. Butikk ser at det minker på det lille lageret de har.

2. Butikk går til lager og bestiller fler.

3. Lageret sender ut til butikk.

4. Lageret begynner å bli tomt og bestiller nye fra hovedleverandør.

Sånn går nå dagene. Det hele avpasser seg til hvordan salget går. I forkant av kampanjer og juletider tar man inn ekstra. Det er ikke rom for at det hoper seg opp noen steder.

Det står kanskje en pall her og der, men noe utslagsgivende for verdensstatistikken er det nok ikke.

Man skiper ikke ut på millionvis mer enn man selger. Å tro dette må er rett og slett blank arroganse for en funksjonen til en hel næring. Nemlig de som driver logistikk og har etterspørsel/behov som profesjon.

Jeg synes at det fremdeles holdes sakelig her jeg. Skulle ønske litt bedre argumentasjon, så kanskje jeg revurderer min overbevisning, som tilsier at forskjellen mellom shipped/sold er et veldig tynt argument når det gjelder å sette opp salgstall mot hverandre.

Har du noe bedre og komme med? Evt. noen andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...