Jørgen Sørheim Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Positivt om DS:Enkel og liten konsoll Konsollen og spillene er veldige billige. Kan slå den sammen og putte den rett i lomma eller i skjortelomma. 6663414[/snapback] Jeg antar du snakker om DS lite her. Jeg har den originale DS-en, og det er ikke akkurat en nett liten dings. Putter du den i skjortelommen, får du en krage som presser mot nakken. GBA micro, derimot, hadde gått fint. Sjekk her, så ser du hvor liten den er i forhold. Konsollen er veldig billig? Snakker vi om DS lite og PSP nå, så er det 400kr som skiller dem (elkjop.no), og rundt en tusenlapp når PSP/DS ble lansert? Billigere, ja. PS3vsWii-forskjell, nei. Spillene jeg selv har kjøpt til DS og PSP, har kostet et sted mellom 350-500kr. Ingen har utmerket seg verken positivt eller negativt, prismessig. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Mener du dette alvorlig? Er du noen form for sosialantropolog eller noe sånt som kan så mye om atferd? Du kan da vel ikke tro at verdensstatistikkene lar seg påvirke av en og annen som blander mellom PSP og DS når de skal kjøpe presang til poden? Eller at unga får bestemme hva de vil ha om sommeren, men når de ønsker seg noe til jul er det ikke så viktig.. Er det altså i all hovedsak grinunger og vimsete(om sommeren ikke vimsete) foreldre som sørger for disse statistikkene? Ta deg en bolle og ferie fra din eventuelle fantasiverden.. Jeg vet, jeg spar oppunder, men dette var for vannvittig til å la være. 6663434[/snapback] Ok... bare for the record. La oss si at om jula, så kjøper 20% enten eller til ungen bare for å ha en julegave, mens de resterende 80% kjøper bestemt PSP/DS. Om jula kan ikke ungen være med fordi det skal være en overraskelse, og derfor kan ikke ungen bestemme hva det er han vil ha, og dermed øker muligens prosenten av de som kjøper enten eller. Om sommeren når ungen ER med i butikken, så er det kanskje bare 5% som kjøper enten eller, og 95% som gjør et bestemt kjøp, fordi de ser an kjøpet, og tenker hva de vil ha mest moro med på en eventuell ferie. Og da sier det seg selv, med 95% som gjør et bestemt kjøp om sommeren, mot 80% om jula, så er det lettere å se om sommeren hva som er mest populært. Altså, jeg bare bruker random tall her, det er ikke nøyaktig 80% eller hva som helst, men nå tror jeg det foregår slik i huene på folk når de gjør et konsollkjøp. Men dette er min logikk, og det er ikke fanboy av noe slag (ikke noe sony rulzzerz!), og jeg forklarer jævlig dårlig. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Ok... bare for the record. La oss si at om jula, så kjøper 20% enten eller til ungen bare for å ha en julegave, mens de resterende 80% kjøper bestemt PSP/DS. Om jula kan ikke ungen være med fordi det skal være en overraskelse, og derfor kan ikke ungen bestemme hva det er han vil ha, og dermed øker muligens prosenten av de som kjøper enten eller. Om sommeren når ungen ER med i butikken, så er det kanskje bare 5% som kjøper enten eller, og 95% som gjør et bestemt kjøp, fordi de ser an kjøpet, og tenker hva de vil ha mest moro med på en eventuell ferie. Og da sier det seg selv, med 95% som gjør et bestemt kjøp om sommeren, mot 80% om jula, så er det lettere å se om sommeren hva som er mest populært. Altså, jeg bare bruker random tall her, det er ikke nøyaktig 80% eller hva som helst, men nå tror jeg det foregår slik i huene på folk når de gjør et konsollkjøp. Men dette er min logikk, og det er ikke fanboy av noe slag (ikke noe sony rulzzerz!), og jeg forklarer jævlig dårlig. 6665121[/snapback] Jeg synes du graver deg ennå lenger ned med denne forklaringen. Når du skal argumentere for noe du tror, hjelper det ikke din sak å komme med prosentsatser plukket ut fra lufta uten å presentere det som tall som du drar ut av lufta. Ikke sant? Du gjør riktignok rede for det tilslutt, men jeg ville markert det litt bedre.. Folk henger seg på slikt vet du. Jeg for min del tror fremdeles at du er på bærtur. Det ville du også skjønt om du hadde kjøpt noe 'feil' til poden til jul. Da er hxxxete laust! Jeg ser ikke på noen måte at noe i argumentasjonen din sier seg selv. Når unga skal ha noe om sommeren, ja da har vel kanskje foreldre muligheten for følgende: "PSP, Nei den får du ikke, den er aaalt for dyr. Men en sånn DS kan vi vel kanskje se på. Må du huske på at vi skal bade og kose oss, så vi ønsker bare at du har et eller annet å holde på med i bilen slik at du holder kjeft når vi kjører!" DS har solgt svært mye i sommer fordi de selger godt jevnt over og at de lanserte DSLite på vårparten. Det er en mye mer plausibel forklaring enn å begynne å spekulere på det du holder på med over. Du begir deg ut i en hengemyr av tvilsomme slutninger som vanskelig kan kalles logikk. Det har ingenting med fanboysime eller noe sånt å gjøre dette. Endret 13. august 2006 av Fhj Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Enig meg fhj her, skal man komme med noe sp må dete vere av håndfast grunn Lenke til kommentar
RegRot Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Jeg tror at batteri tiden har en stor sammenheng med salget av håndholdte konsoller om sommern. Foreldrene må jo forsikre seg om at ikke batteriet går ut mitt under bilturen e.l Lenke til kommentar
Biera Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Schizofreni er grovt sett splittet personlighet. Noen mer nyansert forklaring gidder jeg ikke skrive. Overraskende nok faktisk ikke. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Positivt om DS:Enkel og liten konsoll Konsollen og spillene er veldige billige. Kan slå den sammen og putte den rett i lomma eller i skjortelomma. 6663414[/snapback] Jeg antar du snakker om DS lite her. Jeg har den originale DS-en, og det er ikke akkurat en nett liten dings. Putter du den i skjortelommen, får du en krage som presser mot nakken. GBA micro, derimot, hadde gått fint. Sjekk her, så ser du hvor liten den er i forhold. Konsollen er veldig billig? Snakker vi om DS lite og PSP nå, så er det 400kr som skiller dem (elkjop.no), og rundt en tusenlapp når PSP/DS ble lansert? Billigere, ja. PS3vsWii-forskjell, nei. Spillene jeg selv har kjøpt til DS og PSP, har kostet et sted mellom 350-500kr. Ingen har utmerket seg verken positivt eller negativt, prismessig. 6665091[/snapback] Konsollen er en del billigere ja. Jeg kjøpte min DS Lite til 1095 hos Elkjøp. DS vs DS Lite: 1. Skjermen er mye lysere 2. Den er over 20% lettere enn orginalen 3. Størrelsen er knapt to-tredjedeler av orginalen 4. Større og mere behagelig stylus 5. Merkbart lengere batterilevetid med samme lysstyrke som orginalen 6. Batteriet bruker en time mindre på å lades 7. Stiligere design Tatt ut i fra Club Nintendo Magasine Endret 13. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Burde holde seg bort fra trollet, men jeg orker ikke la usanne påstander stå ubesvart slik at man kan bli lurt til å tro at det er riktig. Jeg har ikke slengt noe dritt om EA, men påpeker at jeg ikke tar det faktum at EA trekker seg så tungt. Endelig noe som faktisk er relevant for denne tråden, som jo skal handle om at EA reduserer støtten til PSP, og betydningen av dette. Så lenge det er kunder der, gir EA spillene ut til formatet. Enten det er på mobiltelefoner, konsoller eller PC. At de derfor trekker støtten fra PSP vitner dermed om at spill på PSP selger mye dårligere enn forventet. Det slenges ut masse påstander om hvorvidt PSP er en flopp eller ikke. Sett fra Sonys side, har ikke PSP vært den suksessen de regner med. Den norske distributøren av PSP budsjetterte med 100.000 solgte PSP-maskiner i Norge før jul i fjor. De endte opp med å selge rundt 35.000, 1/3 av prognosen, og langt fra den suksessen de hadde regnet med. Det bringer oss over på neste påstand: Ingen, selv ikke Sony vet eksakt salgstall, men forskjellen mellom antall solgte, og antall som er sendt ut, er hårfin. Sony har selvsagt eksakte salgstall, men som alle andre store firmaer så offentliggjør man bare informasjon som stiller firmaet og firmaets produkter i et godt lys. Du må gjerne dokumenter at denne forskjellen mellom antall solgte og antall sendt ut er hårfin, jeg vet du ikke kan gjøre det, men sånn for høflighets skyld ber jeg om det slik at alle kan se at du nok en gang glatt ignorerer en henvendelse om bevis du ikke kan gi. Så tilbake til denne forskjellen mellom antall solgte og antall sendt ut. For alt vi vet så kan så lite som 50% av antall maskiner som er sendt ut være solgt. Du har ingen påstand for å hevde noe annet. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Burde holde seg bort fra trollet, men jeg orker ikke la usanne påstander stå ubesvart slik at man kan bli lurt til å tro at det er riktig. Jeg har ikke slengt noe dritt om EA, men påpeker at jeg ikke tar det faktum at EA trekker seg så tungt. Endelig noe som faktisk er relevant for denne tråden, som jo skal handle om at EA reduserer støtten til PSP, og betydningen av dette. Så lenge det er kunder der, gir EA spillene ut til formatet. Enten det er på mobiltelefoner, konsoller eller PC. At de derfor trekker støtten fra PSP vitner dermed om at spill på PSP selger mye dårligere enn forventet. Det slenges ut masse påstander om hvorvidt PSP er en flopp eller ikke. Sett fra Sonys side, har ikke PSP vært den suksessen de regner med. Den norske distributøren av PSP budsjetterte med 100.000 solgte PSP-maskiner i Norge før jul i fjor. De endte opp med å selge rundt 35.000, 1/3 av prognosen, og langt fra den suksessen de hadde regnet med. Det bringer oss over på neste påstand: Ingen, selv ikke Sony vet eksakt salgstall, men forskjellen mellom antall solgte, og antall som er sendt ut, er hårfin. Sony har selvsagt eksakte salgstall, men som alle andre store firmaer så offentliggjør man bare informasjon som stiller firmaet og firmaets produkter i et godt lys. Du må gjerne dokumenter at denne forskjellen mellom antall solgte og antall sendt ut er hårfin, jeg vet du ikke kan gjøre det, men sånn for høflighets skyld ber jeg om det slik at alle kan se at du nok en gang glatt ignorerer en henvendelse om bevis du ikke kan gi. Så tilbake til denne forskjellen mellom antall solgte og antall sendt ut. For alt vi vet så kan så lite som 50% av antall maskiner som er sendt ut være solgt. Du har ingen påstand for å hevde noe annet. 6666165[/snapback] Direkte tøvete Pastor.. Først og fremst, du slenger rundt deg med tall og påstander du ikke gidder å komme med noen reell sannsynliggjøring ovenfor eller kilder. Tror du virkelig at man skiper ut et containerskip med konsoller i et jafs, og så går folk hos produsentene å tvinner tommeltotter intill dette partiet er solgt for så å lage en haug til? Det er en balansegang i produksjon/etterspørsel som man produsentene kontinuerlig føler på. Det er en helt egen disiplin innen produksjon og markedsføring av et produkt dette, som vi kaller logistikk.. Les og lær med Wiki Det er store verdensomspennende selskap dette som står bak produksjonen, og det er naivt å tro at de brenner inne med en haug konsoller på lager over tid, på samme måte som en vaffelselger på en bingokveld med lite oppmøte. Jeg vil gjerne se en sannsynliggjørelse eller en kredibel kilde angående dette antydete kjempespriket mellom shipped/sold. Go ahead.. Få se hva du får til.. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) snipp 6666165[/snapback] snapp 6666285[/snapback] Man kødder ikke med Pastoren, fyren har mer greie på spill en de aller fleste her inne. Endret 13. august 2006 av Stonemeister Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 snipp 6666165[/snapback] snapp 6666285[/snapback] Man kødder ikke med Pastoren, fyren har mer greie på spill en de aller fleste her inne. 6666317[/snapback] Bra, da bør han jo kunne sannsynliggjøre påstandene sine om vi er heldig Han har helt sikkert mer peiling på spill enn meg, jeg er bare en gammel gubbe som krever litt substans i svevende utsagn. Lenke til kommentar
Suder Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Her har man salgslistene Usa for denne uka http://www.gamespot.com/news/6155563.html?q=charts Må bare si at mario og brain age har vært på toppen i 3mnd nå. Japan http://www.gamespot.com/news/6155660.html Det var en dårlig uke for ds. Den har jo alltid 1plassen. Det er første gang på 10mnd at psp har 1 plassen Storbritania: http://www.gamespot.com/news/6155404.html?q=charts Denne uka var en god uke for psp. Sin beste på lenge Endret 13. august 2006 av Suder Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Burde holde seg bort fra trollet, men jeg orker ikke la usanne påstander stå ubesvart slik at man kan bli lurt til å tro at det er riktig. Jeg har ikke slengt noe dritt om EA, men påpeker at jeg ikke tar det faktum at EA trekker seg så tungt. Endelig noe som faktisk er relevant for denne tråden, som jo skal handle om at EA reduserer støtten til PSP, og betydningen av dette. Så lenge det er kunder der, gir EA spillene ut til formatet. Enten det er på mobiltelefoner, konsoller eller PC. At de derfor trekker støtten fra PSP vitner dermed om at spill på PSP selger mye dårligere enn forventet. Det slenges ut masse påstander om hvorvidt PSP er en flopp eller ikke. Sett fra Sonys side, har ikke PSP vært den suksessen de regner med. Den norske distributøren av PSP budsjetterte med 100.000 solgte PSP-maskiner i Norge før jul i fjor. De endte opp med å selge rundt 35.000, 1/3 av prognosen, og langt fra den suksessen de hadde regnet med. Det bringer oss over på neste påstand: Ingen, selv ikke Sony vet eksakt salgstall, men forskjellen mellom antall solgte, og antall som er sendt ut, er hårfin. Sony har selvsagt eksakte salgstall, men som alle andre store firmaer så offentliggjør man bare informasjon som stiller firmaet og firmaets produkter i et godt lys. Du må gjerne dokumenter at denne forskjellen mellom antall solgte og antall sendt ut er hårfin, jeg vet du ikke kan gjøre det, men sånn for høflighets skyld ber jeg om det slik at alle kan se at du nok en gang glatt ignorerer en henvendelse om bevis du ikke kan gi. Så tilbake til denne forskjellen mellom antall solgte og antall sendt ut. For alt vi vet så kan så lite som 50% av antall maskiner som er sendt ut være solgt. Du har ingen påstand for å hevde noe annet. 6666165[/snapback] PSP solgte allikevel langt mer enn forventet på verdensbasis i fjor. Totalt sendte Sony ut 11,5 millioner PSP-er (rett over 10 millioner ble visst nok solgt), før November 2005, hadde de bare sendt ut 5 millioner. Ingen Playstation noensinne har fordoblet salgstallene så fort. Hadde ikke etterspørselen vært stor, hadde ikke Sony sendt ut mange konsoller, så enkelt er det. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Direkte tøvete Pastor.. Først og fremst, du slenger rundt deg med tall og påstander du ikke gidder å komme med noen reell sannsynliggjøring ovenfor eller kilder. Tror du virkelig at man skiper ut et containerskip med konsoller i et jafs, og så går folk hos produsentene å tvinner tommeltotter intill dette partiet er solgt for så å lage en haug til? Det er en balansegang i produksjon/etterspørsel som man produsentene kontinuerlig føler på. Det er en helt egen disiplin innen produksjon og markedsføring av et produkt dette, som vi kaller logistikk.. Les og lær med Wiki Det er store verdensomspennende selskap dette som står bak produksjonen, og det er naivt å tro at de brenner inne med en haug konsoller på lager over tid, på samme måte som en vaffelselger på en bingokveld med lite oppmøte. Jeg vil gjerne se en sannsynliggjørelse eller en kredibel kilde angående dette antydete kjempespriket mellom shipped/sold. Go ahead.. Få se hva du får til.. 6666285[/snapback] Nja. Jeg vet ikke jeg. Hadde virkelig Sony solgt 20 av de sendte 20 millionene PSP, så hadde vi nok fått vite om det Når EA som er en av de største eller den største selskapene som leverer nettop spill til PSP går over til DS og innrømmer at det var feil å prioritere PSP, så må det ringe en bjelle vel. PSP har solgt bra, ingen tvil om det. PSP spillene har solgt ræva og UMD filmene ble en fiasko. Endret 13. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Direkte tøvete Pastor.. Først og fremst, du slenger rundt deg med tall og påstander du ikke gidder å komme med noen reell sannsynliggjøring ovenfor eller kilder. Tror du virkelig at man skiper ut et containerskip med konsoller i et jafs, og så går folk hos produsentene å tvinner tommeltotter intill dette partiet er solgt for så å lage en haug til? Det er en balansegang i produksjon/etterspørsel som man produsentene kontinuerlig føler på. Det er en helt egen disiplin innen produksjon og markedsføring av et produkt dette, som vi kaller logistikk.. Les og lær med Wiki Det er store verdensomspennende selskap dette som står bak produksjonen, og det er naivt å tro at de brenner inne med en haug konsoller på lager over tid, på samme måte som en vaffelselger på en bingokveld med lite oppmøte. Jeg vil gjerne se en sannsynliggjørelse eller en kredibel kilde angående dette antydete kjempespriket mellom shipped/sold. Go ahead.. Få se hva du får til.. 6666285[/snapback] Nja. Jeg vet ikke jeg. Hadde virkelig Sony solgt 20 av de sendte 20 millionene PSP, så hadde vi nok fått vite om det Når EA som er en av de største eller den største selskapene som leverer nettop spill til PSP går over til DS og innrømmer at det var feil å prioritere PSP, så må det ringe en bjelle vel. PSP har solgt bra, ingen tvil om det. PSP spillene har solgt ræva og UMD filmene ble en fiasko. 6666812[/snapback] Flere av spillene har solgt bra også. Når ikke Rockstar Games (eller andre kontroversielle utviklere) lager spill til DS, da må det ringe en bjelle ... Hvorfor har EA, som det for litt siden var "in" å hate blitt helter? Edit: Det burde også ringe en bjelle når det knapt finnes bilspill til DS. Endret 13. august 2006 av superseven Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) EA har da aldelses ikke blitt helter, det er trist at de går fra en plattform som har potensiale, men det sier seg jo selv at de fleste PSP-spillene de har lansert har floppet, dersom de ikke gidder lenger. EA tjener penger, de forlater PSP, ergo det er lite penger i PSP, enten fordi folk flest kjøper lite PSP-spill, spillene har stor utviklingskostnad, eller begge deler. Det er trist, og jeg håper de kan få ut ett par gode DS-spill, selv om jeg er litt kritisk til hvor godt de greier å utnytte potensialet. Endret 13. august 2006 av bK_Coder Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Nja. Jeg vet ikke jeg.Hadde virkelig Sony solgt 20 av de sendte 20 millionene PSP, så hadde vi nok fått vite om det Når EA som er en av de største eller den største selskapene som leverer nettop spill til PSP går over til DS og innrømmer at det var feil å prioritere PSP, så må det ringe en bjelle vel. PSP har solgt bra, ingen tvil om det. PSP spillene har solgt ræva og UMD filmene ble en fiasko. 6666812[/snapback] Nå var jeg ute etter litt kjøtt på beinet og sannsynliggjøring av en del påstander. Ser ikke at det du kommer med her bidrar til noen form for overbevisning. Sony har nok ikke solgt alt, men det har nok ikke Nintendo heller, så dette blir spekulasjon på spekulasjon. Gjesp.. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Nja. Jeg vet ikke jeg.Hadde virkelig Sony solgt 20 av de sendte 20 millionene PSP, så hadde vi nok fått vite om det Når EA som er en av de største eller den største selskapene som leverer nettop spill til PSP går over til DS og innrømmer at det var feil å prioritere PSP, så må det ringe en bjelle vel. PSP har solgt bra, ingen tvil om det. PSP spillene har solgt ræva og UMD filmene ble en fiasko. 6666812[/snapback] Nå var jeg ute etter litt kjøtt på beinet og sannsynliggjøring av en del påstander. Ser ikke at det du kommer med her bidrar til noen form for overbevisning. Sony har nok ikke solgt alt, men det har nok ikke Nintendo heller, så dette blir spekulasjon på spekulasjon. Gjesp.. 6666892[/snapback] Sant nok, personlig begynner jeg å bli drittlei av disse salgstallene for konsoller, det betyr ingenting for hvor god, dårlig eller suksessrik en konsoll er. Det som betyr noe, er spillene, og der kan vel de fleste av oss være enige om at tallene taler sitt for DS, uten at det har noen som helst betydning. Det skal ikke mer enn ett par-tre PSP-spill for å vippe hele statistikken igjen, og folk flest burde være fornøyde at de har muligheten til å velge mellom to så flotte, og forskjellige konsoller. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 EA har da aldelses ikke blitt helter, det er trist at de går fra en plattform som har potensiale, men det sier seg jo selv at de fleste PSP-spillene de har lansert har floppet, dersom de ikke gidder lenger. EA tjener penger, de forlater PSP, ergo det er lite penger i PSP, enten fordi folk flest kjøper lite PSP-spill, spillene har stor utviklingskostnad, eller begge deler. Det er trist, og jeg håper de kan få ut ett par gode DS-spill, selv om jeg er litt kritisk til hvor godt de greier å utnytte potensialet. 6666867[/snapback] Ikke alle som skjønner det. Superseven har en evne til å ikke forstå enkel logistikk Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Flere av spillene har solgt bra også. Når ikke Rockstar Games (eller andre kontroversielle utviklere) lager spill til DS, da må det ringe en bjelle ... Hvorfor har EA, som det for litt siden var "in" å hate blitt helter? Edit: Det burde også ringe en bjelle når det knapt finnes bilspill til DS. 6666851[/snapback] Ja du lever lenge på Rockstar skjønner jeg. Rockstar har levert 2 spill til PSP mens EA har levert 21 spill til PSP. Jammen sa jeg smør.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå