Gå til innhold

EA legger PSP i skuffen og vil nå satse mer på DS

Straffa

Anbefalte innlegg

Hva med statistikk fra resten av verden?

6663237[/snapback]

Dette viser jo at DS fremdeles banker drit ut av PSP, selv om PSP gjorde storsalg.

Juletiden er tiden hvor man ikke skal si: OMG! PSP selger dritmye!".

Når julen nærmer seg skal man sammenligne salgstall for å vite hvem som selger mest.

Sommertiden er tiden hvor man ser hva som er mest populært.

6663262[/snapback]

Hvis ikke dette er fanboyisme, så vet ikke jeg ...

DS leder med 2 millioner over PSP, det er ikke å banke PSP på salgstatistikken. Slutten av året er mer relevant enn midten av året.

6663269[/snapback]

Jeg er ikke fanboy, men julen er tiden hvor folk går ut og shopping-spree'er, og plukker med seg litt her og der.

Sommeren er tiden når man ser an kjøpet og velger seg hva man skal ha med på ferie.

Jeg liker Sony, men ikke like mye som jeg liker MS og Ninty. Sony er dyrt, og de prakker Bluray på kjøperne. Derfor er jeg litt skeptisk til produktet. Man kan si mye om fanboys men jeg kan ikke påberope meg tittelen som hardbarka fanboy.

Jeg liker ting hos hver av produsentene, og jeg misliker ting hos hver av dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6663237[/snapback]

Dette viser jo at DS fremdeles banker drit ut av PSP, selv om PSP gjorde storsalg.

Juletiden er tiden hvor man ikke skal si: OMG! PSP selger dritmye!".

Når julen nærmer seg skal man sammenligne salgstall for å vite hvem som selger mest.

Sommertiden er tiden hvor man ser hva som er mest populært.

6663262[/snapback]

Hvis ikke dette er fanboyisme, så vet ikke jeg ...

DS leder med 2 millioner over PSP, det er ikke å banke PSP på salgstatistikken. Slutten av året er mer relevant enn midten av året.

Å si noe positivt om Sony, er som å tegne Muhammad-karikaturer utenfor hovedkvarteret til Al Qaida.

6663269[/snapback]

Du har ennå ikke forstått det. DS har solgt 22 millioner mens det er blitt sendt ut 20 millioner. Hvor mange av de 20 millionene som faktisk er solgt vet vi ikke.

Angånde spill til konsollene så leder nok DS. Mange kjøper seg en PSP fordi den er lett å bruke pirat kopiert martiale. DS selger masse spill. Grunnen er vel at spillene ikke er så dyre som PSP også selvfølgelig at de er morsommere og gøy med 2 skjermer og touch

6663304[/snapback]

Forskjellen mellom sendt ut, og solgt, er hårfin, og hvis ikke etterspørselen var stor, hadde ikke Sony sendt ut så mange. Alle med IQ over 50 forstår såpass.

Last year, Nintendo exported only 7.34 million DS units while Sony exported more: 11.36 million PSP units.

Hvis du mot formodning leser dette, er jeg ikke ansvarlig for at du får hjerteatakk.

Vil nok en gang påpeke at salgstall ikke gjenspeiler kvalitet.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Tull, tøv og spekulasjoner. And you know it.. DS lite var lansert i vår/sommer, var den ikke? Passer nintendogjengen uuutmerket å benytte sånn statistikk.

Burde ikke salget til DS øke proposjonalt med PSP før jul da? Er det sånn at folk kjøper PSP til unga til jul fordi at den er for dyr til å kjøpe om sommeren?

6663306[/snapback]

Nei, men det er når stressede foreldre slter seg rundt på kjøpesentre og plukker med seg enten PSP eller DS fordi ungen ville ha sånn håndholdt ting. I noen tilfeller. Men i de andre tilfellene, la oss si 52-48 i DS sitt favør ut i fra salgstall, så plukker foreldrene bevisst opp en PSP eller DS fordi ungen spesifikt sa at han ville ha PSP/DS og ikke ville ha noe sånt DS/PSP møl.

På sommeren kan unga være med og bestemme hva de skal ha.

Lenke til kommentar

6663237[/snapback]

Kan ikke finne noe totalt salg på den siden fra en spesiell måned desverre.

Men ser du her så ser det ut som PSP leder minimalt med antall solgte maskiner mens DS leder med antall solgte spill.

..........Konsoller.....Spill (allt er i millioner)

PSP.......17.03........47.3

DS........16.73........60.4

GC........20.85......189.0

GBA......75.13......327.7

PS2.....103.69.....1047.0

N64.......32.92......225.0

PS.......102.49......961.0

SNES.....49.10......379.0

GB.......118.69......500.9

NES.......61.95......500.0

Ifølge vgcharts.org så er denne listen "Alltime Videogame Worldwide Shipments".

Men hvilken side som har rett må gudene vite. Har nå fått servert 1 side som sier at DS leder med 2 mill konsoller og en side som sier at PSP leder med 300,000 konsoller. Har jeg misforstått noe? :ermm:

Kanskje begge sidene tar feil.

Jaja! Så lenge alle lever i harmoni så ser jeg ingen problem. :p

Edit: ble litt rotete. *prøve å fikse*

Håper det ble litt bedre :blush:

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Sony er dyrt, og de prakker Bluray på kjøperne.

6663313[/snapback]

Åhåhå, ja jeg kommer til å få noia hvis jeg ender opp med en Blu-Ray-spiller. :roll:

Min lille kommentar til det hele, da jeg syns det der hørtes bare rart ut.

Måtte denne tråden leve lenge, den er min daglige kilde til humor og underholdning. :w00t:

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Last year, Nintendo exported only 7.34 million DS units while Sony exported more: 11.36 million PSP units.

Hvis du mot formodning leser dette, er jeg ikke ansvarlig for at du får hjerteatakk.

6663330[/snapback]

Dette er egentlig litt i tråd med det vi vet:

Det er i Japan DS selger stort. Da snakker jeg om selve spilledåsen.

Rundt om i verden selger de rett og slett ikke så mye fler spilledåser enn Sony.

22 mill versus 20 mill er null og nix i "the big picture". Vi snakker om 55% versus 45% av markedet når det gjelder siste generasjons håndholdte konsoller.

Og ikke kom med det shipped/solgt tullet.. Det er fullstendig misforstått og ren kverulering. :hrm:

Man kan gjerne trekke Wikipedia som kilde i tvil, men dataene de bruker er pålitelig og det nermeste man kommer en kredibel statistikk.

Men på spillsiden er saken heeeeeeelt en annen. Der ligger Nintendo og utviklerne et godt stykke foran, samt at de har en luksus med lite piratkopiering.

Lenke til kommentar
Du slenger bare dritt om PSP. Jeg har kontret fanboy-poster med å f.eks. argumentere mot at DS er kraftigere enn N64, noe som ikke kan sidestilles med drittkasting. Har dessuten sagt at trykkfølsom skjerm er positivt.

Et eller annet sier meg at du uttaler deg om fanboys fordi du er en av dem selv. Man kan desverre ikke si noe positivt om Sony i dag uten å bli stemplet som fanboy, og de færreste Nintendo-fanboys har noen anelse om hvorfor de hater Sony.

6663253[/snapback]

Jeg regner med at du ikke engang har hatt en DS?

Jeg har hatt en PSP med 6-7 spill og jeg har en DS.

Kan fint liste opp positive og negative ting.

Positivt om PSP:

Flott stor skjerm

Grafikken er helt nydelig. Fortsatt blir jeg like overasket hvor bra grafikken er på den lille hånd konsollen.

Designet er bra. Nydelig å holde. Knappene sitter der de skal.

Den har kapasitet til å kjøre filmer og spill på over 1 GB.

Lyden er flott.

Faktisk så kjøpte jeg PSP sammen med en kompis fra jobben. Under arbeidstiden spilte vi Ridge Racer mot hverandre. Vi var helt hekta i en periode til sjefens store fortvilelse!

Negativt om PSP:

Fargene kunne vært mere klarere. Spesielt det sorte henger etter bilde som er veldig irriterende.

Det er omtrent umulig å skrive noe på den. Nett leseren er vanskelig å bruke.

Batteri levetiden er ikke bra nok.

Litt for stor til å legge i lomma. Må enten ha en veske eller noe annet med seg når man skal ut.

Positivt om DS:

Enkel og liten konsoll

2 skjermer som betyr mere oversikt.

Bra lys og krystall klare farger.

60 bilder i sekundet noe som er deilig når ting går fort unna.

Touch screen. Man trenger ikke lenger tykke på knapper og bla seg frem i menyer. Man trykker rett på skjermen enten bruke finger eller en penn.

Konsollen og spillene er veldige billige.

Enkel og grei å skrive på.

Batterilevetiden kunne ikke vært bedre.

Kan slå den sammen og putte den rett i lomma eller i skjortelomma.

- Morsomme og artige spill som fenger de fleste. Som er hovedargumentet hvorfor DS selger så bra i forhold til PSP -

Negativt om DS:

Grafikken er ikke helt der oppe som PSP.

Spiller ikke filmer.

+ knappen kan være litt vrien spesielt hvis du skal gå på skrå. Gjelder DS Lite

Har ikke innebygd nettleser.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Sony er dyrt, og de prakker Bluray på kjøperne.

6663313[/snapback]

Åhåhå, ja jeg kommer til å få noia hvis jeg ender opp med en Blu-Ray-spiller. :roll:

Min lille kommentar til det hele, da jeg syns det der hørtes bare rart ut.

6663386[/snapback]

Ikke slik en "OH NOES! BLURAY!" kommentar, Bluray er jo vel og bra, men at de skal legge det inni konsollen og bruke dette for å vinne format"krigen", som jeg ser det gjør de det for sitt eget beste og ikke spillernes.

Lenke til kommentar

Men dersom Blu-Ray blir framtidens format, så har Sony lykkes. Da har de fått det akkurat som de vil, enten folk liker det eller ikke.

Eller kanskje de går på trynet med Blu-Ray. Hvem vet.

Men denne tråden ser ut til å ha utviklet seg mer og mer til en Sony VS Nintendo-tråd, og mange har vel allerede glemt at den handler om PSP og DS.

Så fanboyism DOWN, diskusjon om PSP og DS og Electronic Arts sitt forhold til dem.

Avanore hadde en grei og oversiktelig, godt begrunnet liste her som jeg likte. Hans egne meninger, begrunnet. Og det kan ingen ta fra ham.

Lenke til kommentar
Tull, tøv og spekulasjoner. And you know it.. DS lite var lansert i vår/sommer, var den ikke? Passer nintendogjengen uuutmerket å benytte sånn statistikk.

Burde ikke salget til DS øke proposjonalt med PSP før jul da? Er det sånn at folk kjøper PSP til unga til jul fordi at den er for dyr til å kjøpe om sommeren?

6663306[/snapback]

Nei, men det er når stressede foreldre slter seg rundt på kjøpesentre og plukker med seg enten PSP eller DS fordi ungen ville ha sånn håndholdt ting. I noen tilfeller. Men i de andre tilfellene, la oss si 52-48 i DS sitt favør ut i fra salgstall, så plukker foreldrene bevisst opp en PSP eller DS fordi ungen spesifikt sa at han ville ha PSP/DS og ikke ville ha noe sånt DS/PSP møl.

På sommeren kan unga være med og bestemme hva de skal ha.

6663349[/snapback]

Mener du dette alvorlig? Er du noen form for sosialantropolog eller noe sånt som kan så mye om atferd? Du kan da vel ikke tro at verdensstatistikkene lar seg påvirke av en og annen som blander mellom PSP og DS når de skal kjøpe presang til poden? Eller at unga får bestemme hva de vil ha om sommeren, men når de ønsker seg noe til jul er det ikke så viktig.. :roll:

Er det altså i all hovedsak grinunger og vimsete(om sommeren ikke vimsete) foreldre som sørger for disse statistikkene?

Ta deg en bolle og ferie fra din eventuelle fantasiverden.. :roll:

Jeg vet, jeg spar oppunder, men dette var for vannvittig til å la være. :w00t:

Lenke til kommentar
Nei, nå ble det stille her. Det ser ut som om DS folket har fått beskjed om å gå og legge seg...

6663529[/snapback]

Nei, de spiller DS.

6663616[/snapback]

Jepp.

AC:WW er mosomt :)

6663626[/snapback]

Gamlegutta spiller Ghosts n' Goblins på PSP :D

Klarte det ikke på C64

Ikke på Amiga,

Ikke på Gameboy Advance

Og FXXX ikke på PSP heller (rive på hentesveisen) :cool:

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Nei, nå ble det stille her. Ser det ut som om DS folket har fått beskjed om å gå og legge seg...

6663529[/snapback]

Unødvendig.

Du gjør som alle andre "fanboys". Du snakker om dine konkurrenter som om de var et eget folkeslag ala negere og muslimer (eller bare en aldersgruppe?), eller bare mindreverdig fordi det "folket" liker et produkt som konkurrer med et produkt du liker og mener er best/bedre.

Du snakker nedverdigende om en konkurrent for å føle deg selv bedre, noe som er på kant ved mobbing.

"Du er dum fordi du liker pepsi! Cola er best og atter best forever and ever everafter!"

Jeg ser ikke på meg selv som en slik fanboy som dere kaller hverandre, vil heller si jeg er en Nintendo tilhenger uten å må snakke styggt om Sony og Microsoft. :innocent:

Lenke til kommentar
Nei, nå ble det stille her. Ser det ut som om DS folket har fått beskjed om å gå og legge seg...

6663529[/snapback]

Unødvendig.

Ogdiverseannetjegklippetbort..

6663674[/snapback]

Men likevel morsomt og ble tatt som det var ment -humor- av de fleste som har DS her inne.

EDIT:La meg legge til et par poster jeg har skrevet her tidligere slik at du skjønner ironien..

Her

Og her

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Flott liste

6663414[/snapback]

Fantastisk flott liste, har akkurat de samme meningene selv. PSP'en er fantastisk, men av en eller annen grunn har den støvet ned etter at jeg kjøpte den. DS Lite har gitt meg fantastiske spillopplevelser de siste ukene jeg har hatt den :)

Lenke til kommentar
Men likevel morsomt og ble tatt som det var ment -humor- av de fleste som har DS her inne.

EDIT:La meg legge til et par poster jeg har skrevet her tidligere slik at du skjønner ironien..

Her

Og her

Skjønte de tidligere :p

Så for meg bomber og granater idet du kalte folk for mindreåringer :whistle:

Edit: ser jammen ut som bråkmakerne har lagt seg wii!

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Her

Og her

Skjønte de tidligere :p

Så for meg bomber og granater idet du kalte folk for mindreåringer :whistle:

Edit: ser jammen ut som bråkmakerne har lagt seg wii!

6663847[/snapback]

Jeg har lagt til en geip, slik at det er litt lettere å forstå uten sammenhengen, og jeg ikke blir bannet av en furten brukermoderator med DS :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...