storm2 Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Har rigget opp Hitachi-projektoren min med nyinnkjøpt mediasenter og greier. Men signalet er dårlig/uskarpt. Utgangen på Mediasenteret er DVI og inngangen i Hitachien er jo HDMI. Dermed kjøpte jeg en 10 meter kabel med DVI i ene enden og HDMI i andre enden. Profigold-kabel. Som sagt blir signalet ikke bra. Burde jeg kjøpt HDMI-kabel + overgang til DVI, eller er det bare noen innstillinger som ikke er riktige??? Vær så snill og kom med tips. Jeg er rimelig fortvila nå.... Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Er det bare TV-bildet som blir dårlig, eller desktopen også? Hvilken oppløsning bruker du? -Kisp Lenke til kommentar
storm2 Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Er det bare TV-bildet som blir dårlig, eller desktopen også?Hvilken oppløsning bruker du? -Kisp 6655792[/snapback] Alt blir dårlig. Oppløsningen stod på 1081x et eller annet.....Nå drar jeg og kjøper dyrere kabler, og ser om det hjelper. I verste fall fall må jeg bruke 10 meter VGI.....Hvis det gir bra bilde.... Lenke til kommentar
storm2 Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 På TV-en kommer TV-bildet fra mediasenteret i svart hvitt, mens desktopen ser bra ut....Hva kommer det av? Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 På TV-en kommer TV-bildet fra mediasenteret i svart hvitt, mens desktopen ser bra ut....Hva kommer det av? 6657224[/snapback] Kan muligens være at tv-bildet er NTSC og ikke PAL. Forøvrig kan det vel muligens hjelpe å endre oppløsning? hva støtter Hitachien? Lenke til kommentar
storm2 Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Den støtter opp til 1080, Altså HD. Men det er altså på TV-en det blir svart/hvitt bilde på TV-signalet fra mediasenteret, mens desktopen er i farger.... Projektoren har jeg satt vekk inntil i morgen da jeg får kjøpt bedre kabler. Skjønner ikke hvorfor TV-signalet blir i svart/hvitt. Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Tror ikke du trenger å kjøpe en annen kabel.. Start på bunn; Ser alt OK ut på en vanlig skjerm? Ser alt OK ut med en dårligere oppløsning? (800x600, feks.) Kan du prøve kortere kabler, VGA etc? BTW: Hvilken projektor og skjermkort har du? -Kisp Lenke til kommentar
storm2 Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Etter en god natts søvn, har jeg klart å sette innstillingene sånn at projektoren gir et skarpt bilde. MEN når jeg tar ut tv-signalet gjennom mediasenteret kommer det i et dårlig svrt/hvitt bilde. Fra lysedekoderen har jeg en god scart til video-s kabel. Setter jeg video-s enden i TV-en gir det et flott bilde, men på PC-en blir det dårlig. Altså er desktopen nå helt fin, men ikke TV-signalet. Hvorfor?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå