Gå til innhold

Dårlige TV-signaler. Har jeg feil kabel?

storm2

Anbefalte innlegg

Har rigget opp Hitachi-projektoren min med nyinnkjøpt mediasenter og greier. Men signalet er dårlig/uskarpt. Utgangen på Mediasenteret er DVI og inngangen i Hitachien er jo HDMI. Dermed kjøpte jeg en 10 meter kabel med DVI i ene enden og HDMI i andre enden. Profigold-kabel. Som sagt blir signalet ikke bra. Burde jeg kjøpt HDMI-kabel + overgang til DVI, eller er det bare noen innstillinger som ikke er riktige???

Vær så snill og kom med tips. Jeg er rimelig fortvila nå.... :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det bare TV-bildet som blir dårlig, eller desktopen også?

Hvilken oppløsning bruker du?

-Kisp

6655792[/snapback]

Alt blir dårlig. Oppløsningen stod på 1081x et eller annet.....Nå drar jeg og kjøper dyrere kabler, og ser om det hjelper. I verste fall fall må jeg bruke 10 meter VGI.....Hvis det gir bra bilde....

Lenke til kommentar
På TV-en kommer TV-bildet fra mediasenteret i svart hvitt, mens desktopen ser bra ut....Hva kommer det av?

6657224[/snapback]

Kan muligens være at tv-bildet er NTSC og ikke PAL. Forøvrig kan det vel muligens hjelpe å endre oppløsning? hva støtter Hitachien?

Lenke til kommentar

Den støtter opp til 1080, Altså HD. Men det er altså på TV-en det blir svart/hvitt bilde på TV-signalet fra mediasenteret, mens desktopen er i farger....

Projektoren har jeg satt vekk inntil i morgen da jeg får kjøpt bedre kabler. Skjønner ikke hvorfor TV-signalet blir i svart/hvitt.

Lenke til kommentar

Tror ikke du trenger å kjøpe en annen kabel..

Start på bunn;

Ser alt OK ut på en vanlig skjerm?

Ser alt OK ut med en dårligere oppløsning? (800x600, feks.)

Kan du prøve kortere kabler, VGA etc?

BTW: Hvilken projektor og skjermkort har du?

-Kisp

Lenke til kommentar

Etter en god natts søvn, har jeg klart å sette innstillingene sånn at projektoren gir et skarpt bilde.

MEN når jeg tar ut tv-signalet gjennom mediasenteret kommer det i et dårlig svrt/hvitt bilde. Fra lysedekoderen har jeg en god scart til video-s kabel. Setter jeg video-s enden i TV-en gir det et flott bilde, men på PC-en blir det dårlig.

Altså er desktopen nå helt fin, men ikke TV-signalet.

Hvorfor?? :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...