Gå til innhold

Need help! Laptop (5-6000 Kr)

Anbefalte innlegg

Skal straks tilbake på skolebenken og tenker: BÆREBAR PC!

Jeg orker ikke flere løse notatark. Huff!

Jeg trenger en pc jeg kan jobbe med til vanlig skolearbeid. Som har integrert trådløst nettverkskort. Helst over 80 GB lagringsplass. 512 RAM er også ganske ønskelig. Har ingen anelse på hvordan skjermkort som funker til en laptop, så der får vel bare gå?! Prisen skal helst ikke gå over 6000.

Jeg går Medier og Kommunikasjon og er avhengig at pcen kjører Photoshop CS2 greit. Dette skal ikke være noe problem, da den gamle nedslitte bærebare min tok det glatt.

Hadde vært artig om det kunne ha kjørt CS Source, men dette er ikke no krav. Vet jeg får liten spilleglede til 5-6000 kr i bærebar.

Har sett på mange forskjellige sider, men står som regel helt blankt for meg. Hva fraråder dere å kjøpe? Hva anbefaler dere? PC Merke? Butikk? Nettbutikkk? Bra/dårlig butikk e.t.c.

Tusen takk for hjelpen :)

EDIT: Er JM Data sine bærebare et greit alternativ?

Endret av Aleck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er ei bra maskin, men kanskje 500,- for mye?

Eller denne grei prosessor og bra batteri. Bare 60 GB harddisk da, men...

Hadde ihvertfall holdt meg langt unna Celeron-prosessorer hvis jeg var deg. De vil oppleves svært trege.

Hadde heller valg Sempron foran Celeron.

:yes:

6655091[/snapback]

PACKARD BELL ENS4919

Dette må vel sies å være et mye bedre tilbud.

2års garanti istedet.

Lenke til kommentar

Vil helst holde meg rundt 5000. Men dette blir en invistering for et par år, så jeg vet ikke?

Er det verdt å bruke 6500 på en laptop? Har liksom stasjonær også.

Skal begynne på andreåret på vidergående, og er dødslei av å låne laptop på skolen hele tiden. De suger rett og slett. Er digg å ha med egne programmer også.

:(

Frustrert.

Lenke til kommentar

Hadde ihvertfall holdt meg langt unna Celeron-prosessorer hvis jeg var deg. De vil oppleves svært trege.

6655091[/snapback]

Den Packard Bell så veldig snasen ut. 1024 RAM. 80 GB. 1,7 ghz cpu.

Tror kanskje det blir en slik en?! Noen erfaringer med denne? Fikk høre at Pentium M prosessorer ikke var noe særlig? Noen som vet om de fungerer greit?

Endret av Aleck
Lenke til kommentar

Personen som har fortalt deg at Pentium M ikke er en god prosessor har ikke peiling...

Sikker på at denne personen ikke mente Celeron for de kan du få gratis av meg.

Pentium M er en stømsparende prosessor som utvikler lite varme samt den er rask noe som videre gir lite støy og god batteritid.

Lenke til kommentar

6655091[/snapback]

Den Packard Bell så veldig snasen ut. 1024 RAM. 80 GB. 1,7 ghz cpu.

Tror kanskje det blir en slik en?! Noen erfaringer med denne? Fikk høre at Pentium M prosessorer ikke var noe særlig? Noen som vet om de fungerer greit?

6658556[/snapback]

Skal du ha noe bedre så må du kjøpe en Duo Core, da må du slenge på noen ekstra laken.

Lenke til kommentar
Personen som har fortalt deg at Pentium M ikke er en god prosessor har ikke peiling...

Sikker på at denne personen ikke mente Celeron for de kan du få gratis av meg.

Pentium M er en stømsparende prosessor som utvikler lite varme samt den er rask noe som videre gir lite støy og god batteritid.

6659559[/snapback]

Hehe. Han skal få høre :p Takk for svar Jada-jada!

Coban: Duo Core vil si sånn dobbel prosessor ting tang som kjører flere programmer samtidig ting tang? :dontgetit::tease:

Ikke mobb. Jeg kan basics, ikke mer :D

Så vil det si at Sistnevne PC fungerer greit? Prosessoren funker bra. 1024 RAM er absolutt bra for den prisen på en bærebar, og helt gjennomsnittlig grei lagringsplass. 128 mb skjermkort også. Et bra kjøp?

Får nå se hva det blir med cs:s =) Kanskje det virker? Kanskje ikke :tease: Langt over system-minimumet ihvertfall. Photoshop og andre enkle videoredigeringsprogrammer vet jeg fungerer helt greit.

Også hr den SUBWOOFER! WOW! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...