pizzafordi Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 har et 7900gt kort som er voltmoddet fra 1.2 til 1.4 volt med solid kjøling. med rivatuner så begynnelsen 450-700 ram 650-800 nå får jeg 685/754. derimot så setter jeg det til og med ned litt. alikevel kan ikke poste inn bilder med imagehack.com fordi diskusjon.no ikke tillater det jeg installerte ny nvidia driver og glemte selvfølgelig og sette på oc som var nedsatt til 450/650, noe jeg oppdaget da jeg brukte FPS monitor i spillet. Kortet har kjørt på vanlig hastighet med 1.4 volt istedenfor 1.2, da fikk jeg firkantede farge artifacts i forskjellige farger spredd ut. det hendte bare av og til. battlefield2. Er det gpu type artifact? Er det ram type artifact? Disse firkantede fargerike artifactene på rundt 5x5mm på vanlig hastighet med 1.4volt istedenfor 1.2volt på 7900gt? denne artifacten med striper, som forekommer på 1.4 volt på 685mhz/800mhz ram? Får artifact med oc på, en sort stripe fra pistolen i bf2 som en tråd som styres av begelsen av pistolen. fra et punkt til pistolen. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 har et 7900gt kort som er voltmoddet fra 1.2 til 1.4 volt med solid kjøling. med rivatuner så begynnelsen 450-700 ram 650-800 nå får jeg 685/754. derimot så setter jeg det til og med ned litt. alikevel kan ikke poste inn bilder med imagehack.com fordi diskusjon.no ikke tillater det jeg installerte ny nvidia driver og glemte selvfølgelig og sette på oc som var nedsatt til 450/650, noe jeg oppdaget da jeg brukte FPS monitor i spillet. Kortet har kjørt på vanlig hastighet med 1.4 volt istedenfor 1.2, da fikk jeg firkantede farge artifacts i forskjellige farger spredd ut. det hendte bare av og til. battlefield2. Er det gpu type artifact? Er det ram type artifact? Disse firkantede fargerike artifactene på rundt 5x5mm på vanlig hastighet med 1.4volt istedenfor 1.2volt på 7900gt? denne artifacten med striper, som forekommer på 1.4 volt på 685mhz/800mhz ram? Får artifact med oc på, en sort stripe fra pistolen i bf2 som en tråd som styres av begelsen av pistolen. fra et punkt til pistolen. 6654706[/snapback] Spiller ikek battlefield, men kan ha med at kortet får for mye volt, for den spenningen. Kan også ha med en driverfeil. I CS, med de nye Nvidia driverene, får man like "artifracts", bare at dette er svarte firkanter av og til (der man skyter i stedet for gnister) men dette er bare en driverfeil. Prøv å last ned 91.29 eller eldre driver. Med det får man i hvertfall vekk de svarte firkantene i CS, vet ikke om BF2, men kan funke Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Det er nok strømregulatoren din som har gått (IC tror jeg det heter) da de ofte går etter noen uker/månder så da er det en produksjons feil og du kan kreve nytt ... Bare sørg for og montere orginal vifte igjen og ta bort voltmodden for du sender det tilbake ... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Det heter ikke IC. IC er en fellesbetegnelse for alle integrerte kretser, som prosessorer, minne, kontrollere+++ Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg vil også tro at kortet er blitt rammet som så mange andre 7900gt. Prøv å kjør Deep Freeze testen i 3DMark06 på standard hastighet. Får du artifacts og heng der så er kortet gåen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå