sablabra Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) For øyeblikket så bråker hardisken min noe ille mye, og jeg trenger å få dempet støyen... Så jeg vurderer den her, til tross for den stive prisen: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC25121 Noen som har erfaring med den? Den 320gb WD disken jeg bruker nå rumler og surrer ekstremt mye, og den er skrudd rett fast i kabinettet, noe som fungerer veldig dårlig. Så det aller viktigste for meg er å dempe støyen, da jeg antar at den kjøler mer enn bra nok. Noen som har erfaringer? Jeg vil ha det nesten død stille til den prisen Endret 11. august 2006 av sablabra Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Ingen altså? Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Strikker, små pakkninger er vell mulig og bruke. Og en lydløs 120mm for og kjøle den ned? Flere som pakker HDD in i sånn skumplast. Litt av en pris må jeg si og bare alu i tillegg. Endret 15. august 2006 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Joda, tenker jeg skal prøve o-ringer også først... 900kr er egentlig altfor mye, men vil likevel høre folks erfaringer. Å pakke hden inn i skumplast er ikke aktuelt, da den vil bli altfor varm. Lenke til kommentar
Obix Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Stille og kjøligt er stikkordet her. Har to single av den typen med samsung spinpoint harddisk montert og diskene kan ikke høres. Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei! Skulle akkurat til å opprette en ny tråd om dette da eg såg denne.. (og det er jo ikkje en såå gammal tråd ) Korleis gjekk det? kjøpte du aquadrive dual? Kva slags harddiskar har du? Den eine disken min knitrar ganske kraftig når den jobbar hardt, for eksempel virussøk midt på natta... Evt andre som har erfaringer med aquadrive dual? Stillhet er nøkkelordet her Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Veel, den ble litt dyr, så jeg gikk heller for o-ringer . Jeg monterte det faktisk i går, så har ikke testet med pcen påskrudd. Men jeg tror det demper støyen veldig bra, og hvis det blir for varmt må jeg bare montere en 120mm vifte på 5V Endret 22. oktober 2006 av sablabra Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 OK. Ja er enig i at det blir litt vel dyrt.. Kanskje eg får trikse til noke greier sjøl Har en disk opphengt i strikk no, men den blir brennheit, så må få fiksa det på en måte... Lenke til kommentar
Loomis Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 er veldig fornøyd med min "aquadrive dual".. Har aldri kjørt nå spesiell test av denne enheten. Men har hatt den i 1år nu, og har aldri irritert meg over harddiskstøy i denne perioden. Noe jeg har gjort ved tidligere anledninger. Om selve kjølingen er så bra vet jeg ikke, men diskene ligger på samme nivå som selve vannet i systemet mitt. Så det må jo være bra? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) er veldig fornøyd med min "aquadrive dual".. Har aldri kjørt nå spesiell test av denne enheten. Men har hatt den i 1år nu, og har aldri irritert meg over harddiskstøy i denne perioden. Noe jeg har gjort ved tidligere anledninger. Om selve kjølingen er så bra vet jeg ikke, men diskene ligger på samme nivå som selve vannet i systemet mitt. Så det må jo være bra? 7126262[/snapback] Skal vi tro fysikkens lover kan det i hvert fall ikke bli bedre, temperaturmessig. Med mindre det er veldig mye kaldere i lufta enn vanntemp, men skal likevel mye til Gleder meg til å høre hvordan det blir med o-ringer Endret 22. oktober 2006 av sablabra Lenke til kommentar
Duality Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Send pm til pels, han tror jeg kan svare deg på noen spørsmål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå