Siomir Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Jeg har hatt mitt X800 pro vivo fra sapphire snart 2 år, for noen dager siden etter en hard kveld med ny disk installasjon, fikk jeg ikke skjermbilde i det hele tatt. starter maskina, ingen av skjermene jeg har prøvd ville aktiveres i oppstarten, pinner og alt er riktig som de skal være siden jeg kjører et annet skjermkort atm, (som egentlig suger så det svir i gaming osv) jeg tenkte på biosen til skjermkortet kanskje? rart om den skulle plutselig bli borte imo. så jeg lurer på om noen faktisk har opplevd det samme, eller har en form for løsning på problemet?, jeg vet ikke om jeg har noen garanti på kortet lengre, så dette er litt vansklig. thanks in Advance Sk8on Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Det enklaste är väl att få tag på ett skjermkort (vilket som helst) och testa, då vet du om det ev. är skjermkort eller hovedkort.. Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Det enklaste är väl att få tag på ett skjermkort (vilket som helst) och testa, då vet du om det ev. är skjermkort eller hovedkort.. 6654392[/snapback] Det har jeg gjort, har et nvidia kort som sitter å durer nå og alt fungerer som det skal, så jeg vet at det er skjermkortet det gjelder, men om noen har en løsning på det er "ze big" question. Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Ja, det er jo skjermkortet ditt som har flagget ut. Tipper du har en seriøs (fysisk) feil på det. Siden ikke BIOS engang aktiverer det, er det ikke et driverproblem ihvertfall. Jeg hadde ikke giddet å feilsøke/reparere, men heller kjøpt et nytt kort med tilsvarende ytelse, f.eks. et X1600XT(PCI-E)/7600GS(AGP) til såvidt over tusenlappen. Der har du nok løsningen.. Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Ja, det er jo skjermkortet ditt som har flagget ut.Tipper du har en seriøs (fysisk) feil på det. Siden ikke BIOS engang aktiverer det, er det ikke et driverproblem ihvertfall. Jeg hadde ikke giddet å feilsøke/reparere, men heller kjøpt et nytt kort med tilsvarende ytelse, f.eks. et X1600XT(PCI-E)/7600GS(AGP) til såvidt over tusenlappen. Der har du nok løsningen.. 6658497[/snapback] Du gidder ikke feilsøke? Det beste er jo å feilsøke før man går til innkjøp av nytt kort. Er han heldig så har han bare brutt et loddepungt, da er jo saken enkel og penger spart. Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Du gidder ikke feilsøke? Det beste er jo å feilsøke før man går til innkjøp av nytt kort. Er han heldig så har han bare brutt et loddepungt, da er jo saken enkel og penger spart. 6658515[/snapback] Nei, jeg hadde ikke giddet feilsøke kortet for fysiske feil, nei. OK hvis du vet hva du driver med, og har stødig loddeboltshånd - da kan du jo gjøre det selv, når du har funnet feilen og hvis du vet hva du driver med. Hvis du ikke har lyst å begi deg ut på slikt uten erfaring, mener jeg man heller bør kjøpe nytt, tilsvarende kort i stedet for å levere det gamle inn på verksted... Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Du gidder ikke feilsøke? Det beste er jo å feilsøke før man går til innkjøp av nytt kort. Er han heldig så har han bare brutt et loddepungt, da er jo saken enkel og penger spart. 6658515[/snapback] Nei, jeg hadde ikke giddet feilsøke kortet for fysiske feil, nei. OK hvis du vet hva du driver med, og har stødig loddeboltshånd - da kan du jo gjøre det selv, når du har funnet feilen og hvis du vet hva du driver med. Hvis du ikke har lyst å begi deg ut på slikt uten erfaring, mener jeg man heller bør kjøpe nytt, tilsvarende kort i stedet for å levere det gamle inn på verksted... 6658630[/snapback] Levere det inn på verksted er ikke aktuelt, det vil jo sikkert koste meg nesten et helt skjermkort alikevel, problemet mitt er at jeg har AGP enda og har ikke store utvalget å velge i mellom...men jeg tror faktisk jeg ville spart penger på å kjøpe nytt hoved kort og skjermkort...siden agp kortene er ganske dyre, de skal vel snart legges på museums hyllen sammen med PCI kort sikkert... Grunnen til at jeg spørr er fordi at jeg har hatt samme feilen før, der hvor jeg skulle flashe biosen på kortet hvor jeg brukte Emty.bin (fjerner all bios spor absolutt alt) også legge inn en ny flunkende ny bios, jeg kom til uhell å restarte maskinen, det jeg gjorde da var å bruke et pci skjermkort til å starte og flashe kortet med riktig bios, og det startet igjen, jeg tviler på at det er noen loddepunkter som har gått siden jeg var knapt borti kortet når dette skjedde...hadde skjønt det hvis jeg kom borti det med litt fysisk kraft, men her er det snakk om minimums berøring. Jeg er litt usikker på om det er verdt å kjøpe et PCI kort for å gjenta det jeg gjorde en gang før. siden det er mulighet for at kortet har fått (støt) juling når jeg satte inn den nye disken min, jeg blir frustrert over hvor lite og hvor mye som skal til for å ødelegge, jeg kasta et lydkort rett i en murvegg alt jeg makta en gang og det kjører fin å rent enda....merklig nok...rart er det også siden jeg brukte støtsikkere ting osv....må jeg pakke meg inn i støtsikker plast eller noe for å kunne fikse pcen min or what? =P Lenke til kommentar
Ampy Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 hmm.. kan du ikke bare prøve å få lånt deg ett gammelt pci kort da? Er jo verdt ett forsøk. Sikkert mange som har gamle kort liggende. Hvis du ikke kjenner noen, så kan det hende noen her på forumet har ett du kan få tilsendt om du betaler frakt.. De fleste som har skrevet inn på forumstråden "Vi som digger EL-retur!" har vel funnet et pci skjermkort Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 (endret) hmm.. kan du ikke bare prøve å få lånt deg ett gammelt pci kort da? Er jo verdt ett forsøk. Sikkert mange som har gamle kort liggende. Hvis du ikke kjenner noen, så kan det hende noen her på forumet har ett du kan få tilsendt om du betaler frakt.. De fleste som har skrevet inn på forumstråden "Vi som digger EL-retur!" har vel funnet et pci skjermkort 6659309[/snapback] Kan jo prøve, men er egentlig møkka lei kortet tbh, kommer til å kjøpe meg X1950 XT og nytt hovedkort nå uansett:) kommer litt an på prisen til X1950 XT da, hørte den kom til å ligge på samme pris som X1900XTX, btw, noen som vet om dette kortet vil kreve veldig stor strøm forsyner? jeg har en Mist 430w sittende i pcen akkurat nå.. Endret 13. august 2006 av Sk8on Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå