Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Virus alert hjelp

Anbefalte innlegg

Lastet for noen dager siden ned programmet intcodec som visstnok var nødvendig for å se en film på nett. Med dete programmet kom det et "systen error fix program", som jeg slettet. I ettertid har jeg fått opp en rød boks nede til høgre på skrivebordet ca. annenhvert sekund der det står at jeg har noen system erors på dataen min som jeg må bruke et antimalware program for å fjerne (se vedlagt bilde). Finner ikke ut hvordan jeg får det vekk. har prøvd å installere antimalware greie, for så å slette igjen, men det funket ikke...

Takknemilg for all hjelp.

post-78202-1155295697_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne bør du til Forumkategori Sikkerhet med. Det ser ut som du har fått en Smitfraudvariant; Spyaxe/falcon, men last ned programsnutten HijackThis fra f eks www.merijn.org og klistre inn loggen derfra i neste svar, så ser vi hva det er.

(Do a scan and save a logfile)

Dersom du leter litt på Sikkerhet finner du en liten guide skrevet av stealthy dersom du er i tvil om HJT.

Bernt K

Lenke til kommentar
Hei,

forsøk med avg sin antivirus. Den fjerner virus oxo i "dosmodus".

Mvh

oldgeezer

6654453[/snapback]

Jeg vil ikke bare fjerne virusene... jeg vil ha vekk den irriterende røde boblen som dukker opp på skjermen annenhvert minutt. tror ikke den vil forsvinne bare ved å fjerne alle virus..

Lenke til kommentar

Ja, den blir du kvitt snart nå. Det var som jeg tenkte, en søt liten Smitfraudvariant.

Last ned Smitfraudfix herfra:

http://siri.geekstogo.com/SmitfraudFix.php

og unzip alt sammen til f eks desktopen.

Restart maskina i safe mode (f8 under boot, IKKE velg safe mode with network)

Kjør Smitfraudfix.cmd (du må be Windows vise deg alle filendelser og skjulte filer for å se .cmd-endelsen, men det er ikke så nøye, ettersom bare en av filene heter Smitfraudfix). Velg alternativ 2 (clean).

Den lager en logg, rapport.txt.

Restart maskina vanlig, legg ut Smitfraudfixrapporten og en blodfersk HJTlogg.

Forresten er dette ikke noe virus, bare en liten trojaner. Bobla ER en del av trojaneren, og vil forsvinne.

Bernt K

Endret av berxter
Lenke til kommentar
Ja, den blir du kvitt snart nå. Det var som jeg tenkte, en søt liten Smitfraudvariant.

Last ned Smitfraudfix herfra:

http://siri.geekstogo.com/SmitfraudFix.php

og unzip alt sammen til f eks desktopen.

Restart maskina i safe mode (f8 under boot, IKKE velg safe mode with network)

Kjør Smitfraudfix.cmd (du må be Windows vise deg alle filendelser og skjulte filer for å se .cmd-endelsen, men det er ikke så nøye, ettersom bare en av filene heter Smitfraudfix). Velg alternativ 2 (clean).

Den lager en logg, rapport.txt.

Restart maskina vanlig, legg ut Smitfraudfixrapporten og en blodfersk HJTlogg.

Forresten er dette ikke noe virus, bare en liten trojaner. Bobla ER en del av trojaneren, og vil forsvinne.

Bernt K

6655645[/snapback]

Har kjørt smitfraud fix nå. da forsvann den;)

Link til smit repport: Smitfraud rapport

Link til blodfersk HJTlogg;) : HJT logg

takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Mnja! Her ser alt ut til å være OK. Denne kom med webkameraet ditt, og noen opplever krøll med den:

O4 - HKLM\..\Run: [bigDogPath] E:\WINDOWS\VM_STI.EXE VIMICRO USB PC Camera

Har lest at den til tider bruker mye cpu-load, og den er vel overflødig. Dersom du ikke har hatt problemer med den lar du den bare være i fred; hvis den har krølla kan du godt la HJT fixe den.

Ellers, godt jobba.

Bernt K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...