Gå til innhold

bios rom checksum error hva skal je gjøre

XanderX

Anbefalte innlegg

HK: KN1 SLI Extreme(V1.0A)

Jeg skulle flash biosen. så tok pcn å restarte seg. men jeg hadde på den flashbrikken på hovedkortet. Så det gikk bra. så tok jeg den av o så sjedde det at jeg fikk opp denne meldingen når jeg skal slå på pc. Jeg har prøvd å sette den flashbrikken på,men får samme problem, når jeg etter den andre veie så slår skjermen seg ikke på.

Mldingen er som følge Bios checksum error

Detection floppy driver A media...

Drive A error.System halt.

Hva skal jeg gjøre. Jeg har prøv å bytte batteri uten hell. Må jeg kjøpe nytt Hovedkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bios checksum error er ein feilmelding du får dersom BIOS programmkoden ikkje stemmer overens med checksumen, det er ein funksjon som er lagt til for å sikra at BIOS koden alltid skal vera korrekt. Detta kan komma av at du flasha feil fil inn i BIOS.

Nokre hovedkort har ein funksjon for å fiksa BIOS, eit lite innebygd program vil skjekka om du har sett i ein diskett med dei riktige filane for å gjennopretta BIOS, du bør kontakta produsenten av hovedkortet for meir informasjon eller kanskje du finn noko her.

Du kan kjøpa ei ny BIOS brikka dersom den gamle kan byttast ut(dersom den ikkje er lodda fast).

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

hey, vet dette er gammel post, men jeg sitter i akkurat samme problemet, men jeg klarer ikke helt å forstå hva dere som fikk det til gjorde... Noen som kan forklare meg, er foreste et råttent gammel Asus A7N8X kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...