Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Overopphetet laptop som skrur seg av!


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en ok pc for en stund, men helt fra jeg fikk den ble den overopphetet av den minste ting, så jeg sendte den inn.

De sendte den rundt omkring i landet, men fant ingen feil med Hardware eller software, de instalerte Windows XP igjen.

Når jeg fikk den tilbake var det samme problem, jeg går inn på internett og leser litt på vg, den blir overopphetet og skrur seg av. Jeg har ikke en fjerneste anelse om hva som er galt med den, jeg har aldri gjort noe som kan ha fått virus..

 

Nå instalerte jeg Ubuntu (linux) på den, jeg fikk den inn i 'Explorer' men når jeg skulle instalere det (fjerne cd, kunne bruke linux uten cd), skrudde den seg av.

Jeg valgte å slette hardisken når jeg instalerte linux, men enda blir den overopphetet.

Siden linux gir litt mer detaliert info istede for feilmelding får jeg altid dette før den skrur seg av:

Critical Temprature reached 89 C

Critical Temprature reached 90 C

Critical Temprature reached 94 C

Critical Temprature reached 94 C

Og så skrur den seg av.

Pc'en blir overopphetet av bare å instalere et Oprativ system!

Hva skal jeg gjøre?

 

Litt info om pc'en:

HP Pavilion dv1000

Intel Pentium

1.40 GHz

System minne: 480 MB

 

(Jeg har ikke så god peiling på pc, så snakk litt enkelt.)

Endret av OmegaArts
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at du selv sier at du ikke har god peiling på PC, så er det kanskje lurt å ikke gjøre noe selv. Er den nyere enn to år ? I så fall; send den inn en gang til. Selger kan bare bruke to forsøk på å fikse samme feilen. Dersom du får den tilbake andre gangen, og den fortsatt blir overopphetet, har du krav på et ombytte, som det kalles. Dette innebærer som oftest at du får en ny maskin av samme eller tilsvarende modell. Dersom du må nødt å sende den fra deg pr. post har du også krav på å få tilbakebetalt portoen du har lagt ut.

Lenke til kommentar

Det er to forsøk innenfor garantitiden på samme feil produsenten har til å fikse feilen. Den tredje gangen feilen oppstår har brukeren rett til å heve kjøpet. Men denne pcen ser ut til å være eldre??

 

Jeg vil nok tro det er ganske mye støv inne i pcen. Det bør fjernes. Er garantien utgått, så bør nok noen som har peiling åpne den og fjerne støvet.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problem med en annen type pc og den "fyller" seg med støv så jeg blåser den rein og da funker den nesten bedre enn ny noen uker til..blås enten med kompressor eller luft på boks,tror ikke det er no særlig og støvsuge.

jeg skrur av bakplata der hvor viftene og alt sitter,vet ikke åssen det er på hp men jeg ville tro du kunne skru av ett deksel eller lign.

 

gi det ett forsøk,det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...