Dumbo Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Har et spørsmål angående dette... Vurederer å skaffe meg internett på en PC som står i et helt annet rom litt lenger borte å gidder ikke stresse med noe nettverk og modemsharing.. Derfor lurer jeg på dette: Hvor lang kan en slik kabel være?? Vil det komme noe støy som vil senke hastigheten?? Og har dere noen spesielle ISDN-kort å anbefale. helst billige, men stabile.. Dumbo Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Hvis du har ISDN linje burde du kjøpe deg et TELES ISDN kort, dette er et meget stabilt kort. Koster litt mere, men det har du igjen for. Går ut ifra at du ikke skal ha flere hundre meter med kabel? 15- 20 m er/skal ikke være noe problem. Har brukt TELES siden 1996, og det er meget bra. SR1Data.KonsulentTjenester. Lenke til kommentar
magnavox Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Anbefales å ikke ha mer enn 10 meter kabel. Jeg har ca. 15 meter og ingen problemer. Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Lengden på ledningen har ingen praktisk begrensning. Den kan nok være opptil noen hundre meter uten at du får problemer(Avhengig av hvilken kabel type du bruker). Har selv best erfaring med Bilion-kort [ Denne Melding var redigert av: jhbamse på 2001-12-11 20:44 ] Lenke til kommentar
nortap Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Brukte TELES ISDN kort i noen år før jeg gikk over til Billion. Begge er bra, men holder en knapp på det siste. Enkelt og grei i bruk, og billig:) Lengden har kanskje ikke noe å si, men det har antall uttak:) Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 11. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2001 Antall uttak kan være et problem der har du en poeng.. Finnes det noen slike "switch" bokser eller noe til telefonkabler, slik det finnes til printere. Håpere dere skjønner hva jeg mener med switchbox (en box med en knapp man kan vri fra A til B :smile:) Takk for rask tilbakemelding.. Dumbo Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 dere snakker om hvilke kort som er bra; Er det overhodet noen forskjeller på ISDN-kort? I såfall, hva skal det være? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Quote: On 2001-12-11 20:41, magnavox skrev:Anbefales å ikke ha mer enn 10 meter kabel. Jeg har ca. 15 meter og ingen problemer. Har over 40 meter, har INTET problem med det. Mvh Allyse Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Dumbo, du skal sette en 100 ohm motstand i den siste kontakten på boksen din, dette skal hindre støy på linjen. Denne må mest sannsynligvis fjernes igjen hvis du noen gang skal bruke router. SR1Data.KonsulentTjenester. Til deg som lurte på om det er noen forskjell på ISDN kort er svaret ja. De fleste kort er meget bra, men det er og kan være forskjell på stabiliteten. SR1Data.KonsulentTjenester. Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Som han over sier, sett på en motstand i den siste kontakte. Jeg fikk høre at det burde gjøres hvis kabelen var over 20m lang... Er ikke helt sikker på størrelsen, men 100ohm kan sikkert stemme. Prat med en eller annen telebutikk. Det finnes nemli kontakter med ferdige motstander i, så du slipper å lodde e.l. [ Denne Melding var redigert av: Instigator på 2001-12-12 10:57 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå