Gå til innhold

[Løst]iTunes - trygt å bruke?

K..

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har tenkt å gi iTunes en sjanse når det kommer til å administrere musikken min på PC-en. :) Jeg har imidlertid kommet over et utsagn som gjorde at jeg ble litt.. i tvil, kan en si.

Hørte nemlig av en venn av meg, at iTunes er begynt å merke om du har lovlige mp3-er eller ei. Da jeg.. uhm.. hypotetisk sett kan ha noen "sorte" mp3-filer, lurer jeg på om iTunes vil gå bananas og raportere meg inn og.. deretter sende meg ei saftig regning i posten mvh Amerika?

Takker for bekreftelser/avkreftelser på dette! :fun:

Ha en fortsatt strålende dag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Silencer vet tydligvis ikke hvordan han bruker itunes, da han har en egen mappe for mp3, feks c:\mp3 samtidig som han lar Itunes administrere alle mp3 han har på pcen, som da legges i min musikk.

edit: for å unngå kan du la itunes administrere c:\mp3 eller ha full kontroll selv.

Har ikke hatt noe problem med itunes + ipod hittil, eneste minuset er at det tar litt tid å loade når alle mp3ene skal være med, men ellers helt genialt program.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Har aldri høyrt om at iTunes detekterer ulovlege mp3-filer (korleis skulle det uansett gå til?), så det må du ikkje bekymre deg for. Med riktig oppsett funker iTunes som ein drøm. At du kan rote noko voldsomt i musikkarkivet ditt ved feil bruk er sant, men du må ikkje legge skulda på iTunes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hei!

Har selv også bare gode ting å si om iTunes! Den første uka følte jeg at det var litt ufamiliert mtp. at ting ikke var sortert i et vanlig mappe-hierarki; "dette er jo utrolig uoversiktlig"... Men så fant jeg ut hvor enkelt, intuitivt og søkbart itunes egentlig er!

Ha oppe biblioteket, og dytt in "ACDC" eller Pink Floyd" i søkevinduet oppe til høyre, og BLAFF - alt musikken til disse dukker opp, og da kan du sortere på alle mulige kriterier....

Vil dog anbefale deg å importere 3-4 album om gangen, og Tagge disse skikkelig med en gang.. Av og til har ikke "svarte" albumer skikkelige ID3-tagger....

For å endre artist/album/genre for et helt album markerer du sangene, høyreklikker på disse og velger "vis info".

Mvh.

TH

Lenke til kommentar
Vil dog anbefale deg å importere 3-4 album om gangen, og Tagge disse skikkelig med en gang.. Av og til har ikke "svarte" albumer skikkelige ID3-tagger....

6654266[/snapback]

Jepp, men det luraste er å finne eit program som hjelper deg med å lage ny tag på filene, det går litt kjappare. Har eitt heime som eg liker godt, men gløymd navnet, Mp3tag eller noko sånt.

Å ha ein komplett ID3-tag er noko eg anbefaler på det varmaste, du kan på denne måten lett sortere og velge ut enkeltalbum, artistar, låter eller søke etter dei.

Litt tid må du setje av til jobben, men det er absolutt verd det.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Synes det er koselig å tagge musikk. :) Herlig å få system samt at jeg får god oversikt over hvilken musikk jeg egentlig har liggende.

6654379[/snapback]

OOOoi, så kjekt.. .Skal vi sette av et par timer i kveld, ta oss et par glass whisky/rødvin, og tagge musikk i sofakroken? :w00t:

Lenke til kommentar
Synes det er koselig å tagge musikk. :) Herlig å få system samt at jeg får god oversikt over hvilken musikk jeg egentlig har liggende.

6654379[/snapback]

OOOoi, så kjekt.. .Skal vi sette av et par timer i kveld, ta oss et par glass whisky/rødvin, og tagge musikk i sofakroken? :w00t:

6655020[/snapback]

:thumbup:

Veit ikkje om du var ironisk eller ei, men å organisere musikk er artig, kjekt å ha system i sakene.

Lenke til kommentar
Hørte nemlig av en venn av meg, at iTunes er begynt å merke om du har lovlige mp3-er eller ei. Da jeg.. uhm.. hypotetisk sett kan ha noen "sorte" mp3-filer, lurer jeg på om iTunes vil gå bananas og raportere meg inn og.. deretter sende meg ei saftig regning i posten mvh Amerika?

Det er bare propaganda fra han vennen din som sannsynligvis har noe imot iTunes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...