K.. Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Heisann! Har tenkt å gi iTunes en sjanse når det kommer til å administrere musikken min på PC-en. Jeg har imidlertid kommet over et utsagn som gjorde at jeg ble litt.. i tvil, kan en si. Hørte nemlig av en venn av meg, at iTunes er begynt å merke om du har lovlige mp3-er eller ei. Da jeg.. uhm.. hypotetisk sett kan ha noen "sorte" mp3-filer, lurer jeg på om iTunes vil gå bananas og raportere meg inn og.. deretter sende meg ei saftig regning i posten mvh Amerika? Takker for bekreftelser/avkreftelser på dette! Ha en fortsatt strålende dag! Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Jeg snakker bare for meg selv, og mine egne erfaringer...! Itunes er et lettbrukt program det aldri er noe gærent med! Har aldri opplevd at noe har skjedd med mp3 filene mine Go for it, I say! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Itunes er et drittprogram som legger filene dine dobbelt opp på pc'en. Det krever alt for mye ressurser i tillegg. Lenke til kommentar
............... Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Mine erfaringer er at det sjeldent er noe gærnt med iTunes. Lovlige mp3 eller ikke, den gjør ikke no med det. Liker programmet jeg, lettbrukt Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Silencer vet tydligvis ikke hvordan han bruker itunes, da han har en egen mappe for mp3, feks c:\mp3 samtidig som han lar Itunes administrere alle mp3 han har på pcen, som da legges i min musikk. edit: for å unngå kan du la itunes administrere c:\mp3 eller ha full kontroll selv. Har ikke hatt noe problem med itunes + ipod hittil, eneste minuset er at det tar litt tid å loade når alle mp3ene skal være med, men ellers helt genialt program. Endret 11. august 2006 av zeltex Lenke til kommentar
neadii Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 jeg har testa ut mange forskjellige musikk spillere, men jeg har alltid følt meg mest komfortabel med iTunes. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Splendid! Skal prøve det ut når jeg kommer hjem. Gleder meg! Takker for svar, folkens! oh oh, innlegg 800? Hellyea Endret 11. august 2006 av Knut Erik Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Har aldri høyrt om at iTunes detekterer ulovlege mp3-filer (korleis skulle det uansett gå til?), så det må du ikkje bekymre deg for. Med riktig oppsett funker iTunes som ein drøm. At du kan rote noko voldsomt i musikkarkivet ditt ved feil bruk er sant, men du må ikkje legge skulda på iTunes. Lenke til kommentar
Scatch Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Anbefaler iTunes! Og jeg har også, hypotetisk, noen "svarte filer". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hei! Har selv også bare gode ting å si om iTunes! Den første uka følte jeg at det var litt ufamiliert mtp. at ting ikke var sortert i et vanlig mappe-hierarki; "dette er jo utrolig uoversiktlig"... Men så fant jeg ut hvor enkelt, intuitivt og søkbart itunes egentlig er! Ha oppe biblioteket, og dytt in "ACDC" eller Pink Floyd" i søkevinduet oppe til høyre, og BLAFF - alt musikken til disse dukker opp, og da kan du sortere på alle mulige kriterier.... Vil dog anbefale deg å importere 3-4 album om gangen, og Tagge disse skikkelig med en gang.. Av og til har ikke "svarte" albumer skikkelige ID3-tagger.... For å endre artist/album/genre for et helt album markerer du sangene, høyreklikker på disse og velger "vis info". Mvh. TH Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Vil dog anbefale deg å importere 3-4 album om gangen, og Tagge disse skikkelig med en gang.. Av og til har ikke "svarte" albumer skikkelige ID3-tagger.... 6654266[/snapback] Jepp, men det luraste er å finne eit program som hjelper deg med å lage ny tag på filene, det går litt kjappare. Har eitt heime som eg liker godt, men gløymd navnet, Mp3tag eller noko sånt. Å ha ein komplett ID3-tag er noko eg anbefaler på det varmaste, du kan på denne måten lett sortere og velge ut enkeltalbum, artistar, låter eller søke etter dei. Litt tid må du setje av til jobben, men det er absolutt verd det. Endret 11. august 2006 av zeph Lenke til kommentar
K.. Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Synes det er koselig å tagge musikk. Herlig å få system samt at jeg får god oversikt over hvilken musikk jeg egentlig har liggende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Synes det er koselig å tagge musikk. Herlig å få system samt at jeg får god oversikt over hvilken musikk jeg egentlig har liggende. 6654379[/snapback] OOOoi, så kjekt.. .Skal vi sette av et par timer i kveld, ta oss et par glass whisky/rødvin, og tagge musikk i sofakroken? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 OOOoi, så kjekt.. .Skal vi sette av et par timer i kveld, ta oss et par glass whisky/rødvin, og tagge musikk i sofakroken? 6655020[/snapback] Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Synes det er koselig å tagge musikk. Herlig å få system samt at jeg får god oversikt over hvilken musikk jeg egentlig har liggende. 6654379[/snapback] OOOoi, så kjekt.. .Skal vi sette av et par timer i kveld, ta oss et par glass whisky/rødvin, og tagge musikk i sofakroken? 6655020[/snapback] Veit ikkje om du var ironisk eller ei, men å organisere musikk er artig, kjekt å ha system i sakene. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 hvis du skal kjøpe musikk så last ned alltunes... fra "allofmp3" Veldig billig musikk ca 0,2 US$ per sang... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Om eg ikkje hugsa feil så er allofmp3 eit russisk selskap som følger russiske lover og at USA ikkje er spesielt happy for at dei sel musikk så billig. Var ein tråd angåande dette meiner eg. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Om eg ikkje hugsa feil så er allofmp3 eit russisk selskap som følger russiske lover og at USA ikkje er spesielt happy for at dei sel musikk så billig. Var ein tråd angåande dette meiner eg. 6661789[/snapback] Stemmer det... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Spørsmålet då er om du handler musikk på ein lovlegare måte ved å bruke Allofmp3 i staden for å laste det ned via p2p. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Hørte nemlig av en venn av meg, at iTunes er begynt å merke om du har lovlige mp3-er eller ei. Da jeg.. uhm.. hypotetisk sett kan ha noen "sorte" mp3-filer, lurer jeg på om iTunes vil gå bananas og raportere meg inn og.. deretter sende meg ei saftig regning i posten mvh Amerika? Det er bare propaganda fra han vennen din som sannsynligvis har noe imot iTunes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå