LarsP Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Har kjøpt Microsoft Xbox High Definition AV Pack til xboxen min, men jeg lurer på hvor lang den faktisk er. Så på MS sine sider at den klassiske koblingsboksen har blitt byttet ut til fordel for en ny versjon som kun er et par kabler på x antall meter. Spørsmålet er om de er lange nok. Om de er under tre meter så må jeg forlenge de. Kan jeg i såfall bruke følgende plugg: Profigold Coupler 3RCA FEMALE/3 RCA FEMALE? mvh LarsP Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Du kan forlenge komponentkabler ved bruk av RCA plugger ja. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Greia er at jeg har tenkt å bestille meg noen trådløse kontrollere fra PSdata. Da hadde det vært veldig greit å vite om jeg trengte en ekstra komponentkabel som skjøt til de originale xboxkablene. Ubrukelig av Microsoft å ikke skrive hvor lang kabelen faktisk er. I tillegg presterer de å legge ut bildet av den gamle versjonen som er en koblingsboks. #1: Xbox.com: Xbox High Definition AV Pack #2: Microsoft Support: Xbox: How to connect the High Definition AV Pack • The original HDTV AV pack is a black box with a cable that connects to the Xbox console’s AV port. The box has individual inputs for component video, stereo audio, and digital audio. You will have to provide your own component AV, stereo audio, or digital audio cabling to connect from the box to your television. This AV pack is no longer sold. • The newer version has no black box. It is a long cable that plugs into the AV port of the Xbox console and ends in a component cables and stereo audio cables. The digital audio port is located on the end of the cable that plugs into the Xbox console’s AV port. You will have to provide your own digital audio cabling to connect from the digital audio port to your television. Argh, blir litt irritert av manglende informasjon. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hvis du allerede har kjøpt den, hva er da problemet? Har du ikke mottatt den enda? Hvis det er slik det har seg, kan du jo bare vente til du får den, for å så måle da? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Fikk den nettopp selv så jeg kan bruke xboxen på nye projektoren. Og ja, det er selvsagt nye versjonen med kabler istedetfor boks (ville heller hatt boksen for å slippe skjøting). Regner med den er ca 2meter, jeg bruker selv slike hunn-hunn koblinger for å forlenge og det fungerer fint.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Toppers. Da kjøper jeg et en forlenger. En liten ting, er komponentkabelen og phonokablene til lyden seperate? Hadde vært litt dumt å måtte trekke skjøtekabler på de også (de skal selvsagt til en forsterker som er ca 0,5 meter unna xboxen) Takk for svar. Gleder meg til å spille Xbox-spill i 720p/menyer i 1080i. Endret 11. august 2006 av LarsP Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Desverre følger phonokablene til lyd komponentkablene helt ut. Selv bruker jeg den optiske utgangen som er i selve pluggen som går i xboxen. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Selve kabelen er vel drøye to meter mener jeg å huske. Du kan skjøte den med phono-skjøter (hun-hun), men helst ikke skjøtekabel. Lydkabler og componentkabler har forskjellig motstand og du kan derfor få støy i bildet. Edit: Oisann...ser at det er vanlig x-box og ikke x-box 360 vi snakker om. Da har jeg null peiling på lengden. Endret 11. august 2006 av EvoZ Lenke til kommentar
eternal Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Et tips bare: http://www.x2vga.com/ VGA adapter til xbox. Er vel det beste man får tak i av tilkoblingsmuligheter. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Et tips bare: http://www.x2vga.com/ VGA adapter til xbox. Er vel det beste man får tak i av tilkoblingsmuligheter. 6656336[/snapback] Vil nok ikke få noe bedre bilde av den på en projektor som uansett har component innganger. Er nok mest ment for bruk med f.eks monitor og lignende.. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 hmm.. får man kjørt highdef signaler fra "vanlig" xbox ( ikke 360 )? Eller er det bare overgang til component? Lenke til kommentar
rakanishu Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 hmm.. får man kjørt highdef signaler fra "vanlig" xbox ( ikke 360 )?Eller er det bare overgang til component? 6658442[/snapback] Du får kjørt 480p på vanlig xbox ja, men bare hvis den er moddet eller NTSC originalt. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 (endret) hmm.. får man kjørt highdef signaler fra "vanlig" xbox ( ikke 360 )?Eller er det bare overgang til component? 6658442[/snapback] Man får utnyttet xboxen helt ut om man har en modifisert versjon. http://144.92.43.200/hdg/ Venter og ser hva jeg vil gjøre når jeg får kablene i posten. Blir vel en snartur innom Hifiklubben/centeret. Endret 11. august 2006 av LarsP Lenke til kommentar
moray Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Skulle gjerne hatt tak i en slik Microsoft Xbox High Definition AV Pack. Noen som vet hvor man kan få tak i en slik i dag? Linken i første post fungerer ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå