Gå til innhold

Microsoft Xbox High Definition AV Pack


Anbefalte innlegg

Har kjøpt Microsoft Xbox High Definition AV Pack til xboxen min, men jeg lurer på hvor lang den faktisk er. Så på MS sine sider at den klassiske koblingsboksen har blitt byttet ut til fordel for en ny versjon som kun er et par kabler på x antall meter. Spørsmålet er om de er lange nok.

 

Om de er under tre meter så må jeg forlenge de. Kan jeg i såfall bruke følgende plugg: Profigold Coupler 3RCA FEMALE/3 RCA FEMALE?

 

mvh LarsP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greia er at jeg har tenkt å bestille meg noen trådløse kontrollere fra PSdata. Da hadde det vært veldig greit å vite om jeg trengte en ekstra komponentkabel som skjøt til de originale xboxkablene.

 

Ubrukelig av Microsoft å ikke skrive hvor lang kabelen faktisk er. I tillegg presterer de å legge ut bildet av den gamle versjonen som er en koblingsboks. :(

 

#1: Xbox.com: Xbox High Definition AV Pack

#2: Microsoft Support: Xbox: How to connect the High Definition AV Pack

 

• The original HDTV AV pack is a black box with a cable that connects to the Xbox console’s AV port. The box has individual inputs for component video, stereo audio, and digital audio. You will have to provide your own component AV, stereo audio, or digital audio cabling to connect from the box to your television. This AV pack is no longer sold.

 

• The newer version has no black box. It is a long cable that plugs into the AV port of the Xbox console and ends in a component cables and stereo audio cables. The digital audio port is located on the end of the cable that plugs into the Xbox console’s AV port. You will have to provide your own digital audio cabling to connect from the digital audio port to your television.

 

Argh, blir litt irritert av manglende informasjon. :hrm:

Lenke til kommentar

Toppers. :) Da kjøper jeg et en forlenger.

 

En liten ting, er komponentkabelen og phonokablene til lyden seperate? Hadde vært litt dumt å måtte trekke skjøtekabler på de også (de skal selvsagt til en forsterker som er ca 0,5 meter unna xboxen)

 

Takk for svar. Gleder meg til å spille Xbox-spill i 720p/menyer i 1080i. :dribble:

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Selve kabelen er vel drøye to meter mener jeg å huske. Du kan skjøte den med phono-skjøter (hun-hun), men helst ikke skjøtekabel. Lydkabler og componentkabler har forskjellig motstand og du kan derfor få støy i bildet.

 

 

Edit: Oisann...ser at det er vanlig x-box og ikke x-box 360 vi snakker om. Da har jeg null peiling på lengden.

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar
hmm.. får man kjørt highdef signaler fra "vanlig" xbox ( ikke 360 )?

Eller er det bare overgang til component?

6658442[/snapback]

Man får utnyttet xboxen helt ut om man har en modifisert versjon. ;)

 

album.jpg

 

http://144.92.43.200/hdg/

 

Venter og ser hva jeg vil gjøre når jeg får kablene i posten. Blir vel en snartur innom Hifiklubben/centeret.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...