ilpostino Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 planer om å oppgradere fra mitt geForce 2 skjermkort og står mellom et geForce 4 ti-basert kort og Matrox Parhelia. hvilken av disse kortene er best? er ikke hardcore gamer (men spiller selvfølgelig noe spill). skal ellers bruke maskinen til dvd/divX-titting, programmering, vanlig kontorbruk, ++ er også på jakt etter et tv-tuner-kort som skal brukes sammen med det overnevnte kort jeg bestemmer meg for. noen forslag til bra tv-tuner-kort? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg la merke til at du nevnte kontorbruk. Da vil jeg anbefale Matrox fordi den er utmerket til spill, samtidig som den er fin til kontorbruk (Pga av mulighet for flere skjermer). Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg ville helt klart valgt et ti4200 128mb. det koster halvparten av parhelia, og er raskere i spill. De har forøvrig samme hardware funksjoner for videoavspilling, og det ser ikke ut som du trenger de andre mulighetene parhelia gir (3 skjermer etc). Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 ilpostino da anbefaler jeg ATI Radeon ALL-IN-WONDER 9700 PRO. Basert på R300 brikka, som du vet er raskere enn GF4 Ti4600. Best av alt : TV tuner på kortet! Kortet koster masse penger, men husk her får du en alt-i-en løsning :smile: Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 har hatt to skjermkort med integrert tv-tuner og ønsker å gå litt bort fra dette. tv-tuneren går nemmelig på bekostning av resten av skjermkortet (i forhold til ytelse/pris får du et bedre skjermkort hvis det ikke er tv-tuner på det). matrox er jo også kongen på haugen når det gjelder 2D...så siden jeg ikke er hardcore gamer trekker jo dette opp til matrox sin fordel... [ Denne Melding var redigert av: ilpostino på 2002-10-22 21:19 ] Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Hvis du kan vente ville jeg ventet i en uke siden det går mye rykter om at Matrox kommer med et nytt kort innen neste uke...Ta en titt på forumet på http://www.matroxusers.com og se hva de sier der (Matrox Hardware forumet). Jeg kommer selv mest sannsynlig til å kjøpe en P etter at ryktene er avklarte :smile: Cobos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå