SuperEkstraDS Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Novis dataoperatør ønsker å optimalisere datamaskinen for ADSL internett surfing. Med begrensede krav til ytelse lurer jeg på om det finnes kvikkere prosessor enn 200 Mhz (socket 8)? Hvor rask? Hvis dette ikke finnes... - Hva er i såfall den otimale løsning for meg (ekonomix/ytelse) ved ny/brukt-anskaffelse? Håper det er hjelp å få fra "gamle" ringrever. _________________ jodajada <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: SuperEkstraDS på 2002-10-22 12:57 ]</font> <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: SuperEkstraDS på 2002-10-22 12:59 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: SuperEkstraDS på 2002-10-22 12:59 ] Lenke til kommentar
jevel Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 PPRO stoppet på 200MHz. PPRO II derimot? Har aldri hørt om en slik CPU, jeg. -KJ Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Det finnes en Pentium II Overdrive 333MHz for Socket 8 hovedkort. Prosessoren er egentlig identisk med Pentium II Xeon med fullhastighets L2 cache. PowerLeap har et adapter som gjør det mulig og bruke opp til Celeron 766MHz (533MHz i dual-systemer) på Socket 8 hovedkort. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Vel, for å gjøre valget enkelt og billig, så ville jeg oppgradert i stedet for dyre og eksotiske løsninger for å tyne den siste dråpen ut av det gamle systemet. Sansynligvis trenger du: - Nytt billig hovedkort - Ram - Prosessor - Prosessorkjøler - ATX-kabinett (?) - PS2 eller USB mus og tastatur (?) Om du velger billig så kan dette komme på under 3000kr... Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Det kan stemme at det lar seg gjøre å oppgradere en socket 8 til noe høyere hastighet. Men disse ombyggings settene er egentlig ikke spesielt rimelige (169$) og derfor spørs det om man ikke får mer igjen for pengene ved å kjøpe et nytt (rimelig) hovedkort og så heller satse på AMD plattformen. Feks: Duron 1,1 Ghz til 393,- Asus A7V266-C Hovedkort Socket A DDR 694,- TwinMOS PC2100 DDR-DIMM 128MB CL2.5 304,- Tilsammen; 1391,- Alle priser inhentet hos Komplett Data. Dette systemet kan senere oppgraderes til XP 2100, muligens høyere. Ca 3 GB minne kan installeres. Personlig ville jeg heller satset på noe som dette. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hvis man skal oppgradere mer enn prosessoren er det mer bør tenke på. Mange av Socket 8 hovedkortene er av den gamle AT-standarden, slik at en oppgradering til ATX hovedkort ikke er mulig ute svært store fysiske modifikasjoner. Andre hovedkort er i spesielle standarder. Hvis det faktisk er ATX hovedkort og kabinett kan det hande strømforsyningen er for svak. Det er selvfølgelig ikke dyrt for et nytt kabinett, men da blir det som å bygge en helt ny maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå