sofarot Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hei! Jeg skal ha en driftsikkert og ikke altfor gammal moped. Den bør så OK ut, og så bør den ha enkle muligheter for trim. Takker for svar! (Helst link til anonser) Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hva er du villig til å gi for den? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Tror ikke jeg trenger kjøpe dyrere enn ca. 12-13k. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Derbi drd, Suzuki RMX, Motorhispania Furia er bra mopeder. Selv har jeg Rieju RR sport. Jeg ville sett om jeg fant en Derbi drd til ønsket pris på Autodb.no Mvh Erling Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Tja, alt av Rieju, Motorhispania, Yamaha, Aprilia, Derbi, Gilera og Suzuki sine mopeder kan vel anbefales. Om du vil ha noe som er holdbart og gjør en 70 - 80 km/t med effektanlegg, gå for Suzuki RMX/SMX, og Derbi sine mopeder, disse gjør riktignok litt mer, og racing-mopedene deres gjør enda litt mer mtp. aerodynamikk osv. Om du vil ha noe som ikke er fult like holdbart, men holder i lange baner om du steller litt med, velg en moped med Yamaha sin AM6-motor (Rieju, Motorhispania, Aprilia, Yamaha, Peugeot). Disse får du et HAV av deler til, og kan trimmes langt opp i skyene. Er vel et par mopeder fra Mopedportalen.com som har blitt målt til ~145 km/t på gps, disse da med Yamaha sin AM6-motor. Endret 11. august 2006 av christer-R Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 De fleste am6 mopeder gjør 80 til 90km/t med effektanlegg eller uplombert. Men det er ikke lov å ha en moped som går mer en 50km/t i Norge. Men som sagt tidligere bør du gå for en Derbi eller en Suzuki ettersom de har litt kraftigere motorer. Mvh Erling Lenke til kommentar
cookiefi Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) ja, jeg har selv en Gilera RCR. Kjøpte denne siden den bruker Derbi sine deler. Jeg kan meget godt anbefale Derbi og Riju. De er ganske lette og trimme. Bare en plobe i enden av svanehalsen. Min var sveiet over det hele men ofte kan du bare sipe den løs på 2 - 10 minutter. Begge disse to er meget lette og trimme. Suzuki er heller ikke langt unna. Men fetteren min har suzuki RMX og det tar vell kanskje 2 3 dager så man han skru og fikse noe på den. Hvis det er trimming du skal så kjøp deg heller effektannleg og sylinder osv... Kjøpte selv ny sylinder som yter 14 - 16 hk, forgasser 21 mm, effektannlegg (Hebo manston 200), veiv 16 000 rpm, hebo innsugskitt 19 - 21 mm, 98/102/112 dyse. Den går som heia nå! Endret 11. august 2006 av cookiefi Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Men det er ikke lov å ha en moped som går mer en 50km/t i Norge.Mvh Erling 6657187[/snapback] Jøss, sier du det? Ny regel det eller? De fleste am6 mopeder gjør 80 til 90km/t med effektanlegg eller uplombert. 6657187[/snapback] Racing, ja. Virkelig hastighet på en crossmoped med effektanlegg ligger på omlag 80 km/t, ikke mye mer enn det. Drevingen justerer også dette, men om man vil ha en med litt drag, utgjør ikke drevingen mye forskjell på toppfarten. Men som sagt tidligere bør du gå for en Derbi eller en Suzuki ettersom de har litt kraftigere motorer. 6657187[/snapback] Suzuki er uten tvil en sterk moped, men man får dessverre ikke kraftig nok trim til disse til å hevde seg med AM6 sine motorer, deler er det også mer manko på der enn hos AM6, grunnet mange fler mopeder som benytter seg av Yamaha sin AM6-motor. Derbi derimot, får man veldig mye fin trim til, men der står det også på delene. Derbi sine motorer er også "bedre" enn AM6, da disse ikke trenger like mye mekk, men det står bare på føreren, og hans kjøremåte. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Hva er den billigste sykkelen med am6 motor? Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Men det er ikke lov å ha en moped som går mer en 50km/t i Norge.Mvh Erling 6657187[/snapback] Jøss, sier du det? Ny regel det eller? 6658375[/snapback] Grensen er 45, ikke 50. Går den kjappere, så blir det tatt som trim, og du får 4200kr i bot + avskiltning. Lenke til kommentar
Kjellcorp Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Men det er ikke lov å ha en moped som går mer en 50km/t i Norge.Mvh Erling 6657187[/snapback] Jøss, sier du det? Ny regel det eller? 6658375[/snapback] Grensen er 45, ikke 50. Går den kjappere, så blir det tatt som trim, og du får 4200kr i bot + avskiltning. 6665637[/snapback] prøv med 3200 i bot du... å KANSKJE du mister skilte oxo.... En venn av mei ble stoppa for andre gang med effekt anlegg, fikk 3200 bot å mista skiltene, men han fikk de att pga att politi ikke hadde grunn for å ta det.. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) 3200 kr var før prisene på bøtene ble satt opp. Nå er det 4200 kr, ja. Somregel blir du avskilta og til du har vært på Biltilsynet og de har fått testa at den bare greier 45 km/h. Regelen er at den ikke skal gå fortere enn 45 km/h, men ingen gir deg trimbot eller avskilter deg for at den går i 50 km/h eller 55 km/h. Det er alt etter vær og vind og helninger på bakken . Min Derbi Senda R X-Race 06 greier 45 km/h i relativt bratte oppoverbakker og 55 km/h på flata og er helt original. Nedover kan det selvfølgelig gå mye fortere , det vi har clutch til. Endret 13. august 2006 av chrml Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Min orginale Rieju RR Sport går 62-63km/t på flaten. Dette har jeg målt med både gps og med bil. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 13. august 2006 Forfatter Del Skrevet 13. august 2006 Tråden kan egentlig bare stenges siden jeg gir bangen i hva deres sykler går og hvor mye boten er på, jeg spurte hvilken moped jeg burde kjøpe... Takker så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg