Gå til innhold

Skal viftene starte med engang?

olona

Anbefalte innlegg

Heisann

Har en maskin av type 1559 fra netshop (tråden). Har hatt flere problemer med denne og den har vært inne hos dem 3-4 ganger allerede.

Sist jeg fikk den tilbake sendte de den tilbake til meg og resulterte i masse skraper på dekselet..men men den ser ut som den fungerer relativt fint nå, bortsett fra vifta starter med en gang.

Det jeg lurer på er om dette virkerlig skal være slik. Fikk et svar tilbake fra dem og lurte på om noen genier her kunne validere utsagnet.

Det er faktisk helt normalt at viften begynner å gå etter 5 minutter, selv uten belastning. Og dette var sikkert årsaken til at dette ikke ble gjort noe med. (mulig jeg testet på en lik maskin for å se om din skilte seg ut fra samme modell, noe den da ikke gjorde)

Det blir alltid produsert varme så lenge maskinen står på, og varmen blir ikke borte av seg selv og en laptop med så lite "luft" i seg vil derfor kreve at viften går oftere enn på en stasjonær pc.

For å kunne heve kjøp i forbindelse med et kjøp må det være en mangel eller vesentlig feil på maskinen for at vi skal kunne gjøre dette. En vifte som slår seg på etter 5 minutter vil ikke jeg se på som en vesentlig feil/mangel på maskinen. Heller som en normal ting.

Hvis du føler at viften her går oftere/lengre enn på en annen bærbar maskin så kan dette også ha sammenheng med at dagens nye maskiner produserer mye mer varme da de er sprekere og raskere en tidligere.

Takker for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre er det sånn at enkelte maskiner har vifter som går hele tiden. Folk skal ha bedre og bedre ytelse uten å tenke på at maskinene blir varme. Vet at enkelte Asus maskiner blant annet har vifter som går hele tiden, og at det skal være sånn… Ser for øvrig at folk har ”problem” med 1557 maskinene, men at det blir litt bedre med å installere et par programmer som du finner hvis du søker på +1557 +vifte her inne. Netshop har mye rett i svaret sitt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...