Andybandy Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hei. Jeg har anskaffet meg et Sapphire Radeon X1900XT kort. Dette fungerte bra i starten, men nå, ca 1 uke etter at jeg fikk kortet, så låser maskinen min seg når jeg kjører 3D program (les: spill. 3Dmark, osv). Det kommer bare en skurrelyd ut av høyttalerene og den blir låst helt. Jeg må skru av strømmen bak på powersupply for å kunne restarte maskina. Den fungerer helt ok eller, kan se film, høre på musikk osv helt uten problemer. Har en mistanke om at skjermkortet kanskje er defekt, men var rart at det fungerte i starten. (er ikke overklokket) Noen som har noen tips/tanker? Mitt oppsett: AMD 64 4000 2GB minne 6 Hardisker Seasonic s12 powersupply Nevnte skjermkort 2 dvdrom mvh André Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hvor mange Watt er PSU på? Lenke til kommentar
Andybandy Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Hvor mange Watt er PSU på? 6653152[/snapback] Den er på 600w, Seasonic S12 Leste masse tester om den før jeg kjøpte den, og den kom meget bra ut i test. Har prøvd med en 500w psu også, og det skjedde akkurat det samme da. har prøvd med bare en HD tilkoblet, men fikk akkurat det samme problemet. Lenke til kommentar
bzerk Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Du kan jo prøve med et annet skjermkort å se om det samme skjer. det var utrolig snålt MVH bZerk Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Mitt nye Clb3D X1900XT gjorde det samme! Starta etter ei ukes bruk å lage artifacts mens jeg spilte... så låste maskina seg. Etter det var det ubrukelig. Artifacts i DOS også... og krasj etter få minutter i windows. JEg har nå fått nytt kort og skal hjem og teste Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Vilket Huvudkortkort har du? Vilken ati driver bruker du? Har du internt pci lydkort som du installerat själv? Lenke til kommentar
NtX Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Høres ut som en feilvare, her lukter jeg reklamasjon.... Lenke til kommentar
Andybandy Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Hovedkort: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket temp´en på skjermkortet varierer mellom 50-70 grader (varmt nå om sommeren). Bruker de nyeste driverene fra Ati sin hjemmeside, og lydkortet er d som er integrert i hovedkortet. Skal prøve å få testet med et annet kort, men kjenner ingen andre som har PCI-E kort Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Detta kan kanske fungere.. Last ner denna o fjern driver 6.7. https://support.ati.com/ics/support/default...ge&folderID=293 Och installere denne driver (6.5) https://support.ati.com/ics/support/default...dge&folderID=27 Eller kanske dette tips.. Hovedkortet ditt har en 4pins strømkontakt ovanfør den blå pci expresskontakten, prova med o sätta i en strømkabel i den o se om det blir stabilt då. Har du haft Nvidia skjermkort installet noen gang? Endret 11. august 2006 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hos meg var det kortet som daua. Har også Asus A8N-SLI Premium...og tempen min lå også på 50-70C Har fått satt i nytt kort nå isted. Alt ok. Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Prøv å kjøre prosessor og ram på stock speed Endret 11. august 2006 av Sir Eatsalot Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 50-70 grader på et x1900xt er ingenting, ikkenoe å bekymre seg over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå