Gå til innhold

X1900XT 3D problem

Andybandy

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har anskaffet meg et Sapphire Radeon X1900XT kort. Dette fungerte bra i starten, men nå, ca 1 uke etter at jeg fikk kortet, så låser maskinen min seg når jeg kjører 3D program (les: spill. 3Dmark, osv). Det kommer bare en skurrelyd ut av høyttalerene og den blir låst helt. Jeg må skru av strømmen bak på powersupply for å kunne restarte maskina. Den fungerer helt ok eller, kan se film, høre på musikk osv helt uten problemer. Har en mistanke om at skjermkortet kanskje er defekt, men var rart at det fungerte i starten. (er ikke overklokket) Noen som har noen tips/tanker?

Mitt oppsett:

AMD 64 4000

2GB minne

6 Hardisker

Seasonic s12 powersupply

Nevnte skjermkort

2 dvdrom

mvh

André

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mange Watt er PSU på?

6653152[/snapback]

Den er på 600w, Seasonic S12 Leste masse tester om den før jeg kjøpte den, og den kom meget bra ut i test. Har prøvd med en 500w psu også, og det skjedde akkurat det samme da. har prøvd med bare en HD tilkoblet, men fikk akkurat det samme problemet.

Lenke til kommentar

Mitt nye Clb3D X1900XT gjorde det samme!

Starta etter ei ukes bruk å lage artifacts mens jeg spilte... så låste maskina seg.

Etter det var det ubrukelig. Artifacts i DOS også... og krasj etter få minutter i windows.

JEg har nå fått nytt kort og skal hjem og teste :)

Lenke til kommentar

Hovedkort: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket

temp´en på skjermkortet varierer mellom 50-70 grader (varmt nå om sommeren).

Bruker de nyeste driverene fra Ati sin hjemmeside, og lydkortet er d som er integrert i hovedkortet. Skal prøve å få testet med et annet kort, men kjenner ingen andre som har PCI-E kort :no:

Lenke til kommentar

Detta kan kanske fungere..

Last ner denna o fjern driver 6.7.

https://support.ati.com/ics/support/default...ge&folderID=293

Och installere denne driver (6.5)

https://support.ati.com/ics/support/default...dge&folderID=27

Eller kanske dette tips..

Hovedkortet ditt har en 4pins strømkontakt ovanfør den blå pci expresskontakten, prova med o sätta i en strømkabel i den o se om det blir stabilt då.

Har du haft Nvidia skjermkort installet noen gang?

Endret av Robbansvenske
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...