Gå til innhold

Hvorfor ikke Dead Rising ble forbudt i England


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må si jeg reagerer mer på at Brokeback mountain bare fikk 11 års aldersgrense.

6660392[/snapback]

Jeg er enig, den filmen er skummel...

 

Hehe, Dead Rising kan minne om Resident Evil og det ble ikke banna...

6661450[/snapback]

 

Dead Rising har mye blod, men det er humoristisk, ser ingen grunn til at det skulle bli sensurert.

 

Resident Evil derimot, er groteskt.

Lenke til kommentar
Må si jeg reagerer mer på at Brokeback mountain bare fikk 11 års aldersgrense.

6660392[/snapback]

Har ikkje sett den, men eg har merka meg ein generell trend med at Filmtilsynet sett aldersgrensene lågt no til dags. Sjølv har eg fullstendig slutta å stole på vurderingane deira.

 

Kay

Lenke til kommentar
Kanskje denne typen spel har ein omvendt effekt enn det myndighetene prøver å bevise? At ungdommar får ut aggresjon og sine voldelege behov i eit spel i staden for å gå laus på naboen med eit balltre og ei motorsag.

6661520[/snapback]

Det har eg svært vanskeleg for å tru. For min del er det einaste eg har registrert som hjelp for å få ut aggresjon trening/fysisk aktivitet.

 

Kor fekk du forresten idèen om å gå laus på naboen med motorsag ifrå?

 

Kay

Lenke til kommentar
Kanskje denne typen spel har ein omvendt effekt enn det myndighetene prøver å bevise? At ungdommar får ut aggresjon og sine voldelege behov i eit spel i staden for å gå laus på naboen med eit balltre og ei motorsag.

6661520[/snapback]

Det har eg svært vanskeleg for å tru. For min del er det einaste eg har registrert som hjelp for å få ut aggresjon trening/fysisk aktivitet.

 

Kor fekk du forresten idèen om å gå laus på naboen med motorsag ifrå?

 

Kay

6661565[/snapback]

 

han så jo selvfølgelig effekten motorsagen hadde på treet fatteren kutta i biter og tenkte "hmm, det hadde vært fint å gjøre med den irriterende naboen!" :tease:

 

erm....kanskje ikke...

Lenke til kommentar

Dette er jo slap-stick splatter. Akkurat som filmen Braindead, som spillet jo har tatt en del ideer fra. Den har jo "bare" 15års grense her selv om det er den blodigste filmen noensinne.

 

Og det er zombier, ikke "mennesker", noe som også gjør det mindre ille. Spill som GTA og lignende er jo mer realistiske, ikke fantasi som Dead Rising.

 

At noen av dere synes det er rart at Brokeback Mountain "bare" fikk 11 års grense er skammelig. Hva skal den ha høyere aldersgrense for ? Fordi det er homoseksuelle som er glad i hverandre ? Makan.

Lenke til kommentar
At det ikke hjelper for deg betyr ikke at det ikke hjelper for andre.

Riktig, derfor "for min del", og "tru"

 

Eg veit, akkurat som alle andre, fint lite om kva innverknad vald i media har på folk. Eg er sjølv ein over snittet sint mann, men kor mykje av dette som skuldast media, gener, miljø, eller heilt andre ting, er vanskeleg å seie. I utgangspunktet trur eg alt vi ser og opplever påverkar oss, og kanskje meir som barn/ungdom. Korleis og kor mykje det påverkar oss, veit eg ikkje. Eg har sikkert ein tendens til å vere overbeskyttande, då eg heller vil vere meir forsiktig enn naudsynt, enn mindre forsiktig. Det er måten eg tenker på, eg har forståelse for at andre kan sjå det annleis.

 

Men det som irriterar meg grenselaust, og grunnen til at eg har prøvd å halde meg unna heile aldersgrense-/vald-i-dataspel-debatten i seinare tid, er dei fenomenalt arrogante, skråsikre, svart-/kvitt-haldningane og stråmann-argumenta som har det med å dukke opp etter kvart. Dei lærde stridast, men ein gjeng fjortenåringar og eks-fjortenåringar på eit norsk spel-forum har tydlegvis funne svara etter å tenkt seg om ei 10-20-sekunds tid.

"Eg spelte Moonstone som liten, eg er ikkje massemordar, ergo blir ein ikkje påverka av vald i dataspel"

"Du er for strenge aldersgrenser, ergo er du ein kristenfundamentalist, som trur at alle som spelar Doom byrjer å partere folk rundt seg med motorsag"

 

Novel, det vart ei avsporing, beklagar :). Attende til emnet: Ser ingen grunn til å forby Dead Rising. Valda er retta mot zombiar, og ho er ikkje sadistisk. Kanskje bør det ha 18-årsgrense. Ser forøvrig ut som eit bra spel. :)

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Tyskland er et MEGET merkelig land når det gjelder aldersmerkinger og sånt. Slik jeg har forstått det har de ingen 18-års grense, den høyeste er 16, og spillene som ikke blir godkjent som 16-års spill blir bannlyst. Men så kan selvsagt et spill som har 18-års grense her ha 16-års grense der.

Lenke til kommentar
Dette er jo slap-stick splatter. Akkurat som filmen Braindead, som spillet jo har tatt en del ideer fra.  Den har jo "bare" 15års grense her selv om det er den blodigste filmen noensinne.

 

Og det er zombier, ikke "mennesker", noe som også gjør det mindre ille. Spill som GTA og lignende er jo mer realistiske, ikke fantasi som Dead Rising.

 

At noen av dere synes det er rart at Brokeback Mountain "bare" fikk 11 års grense er skammelig. Hva skal den ha høyere aldersgrense for ? Fordi det er homoseksuelle som er glad i hverandre ? Makan.

6662164[/snapback]

 

 

Nakenhet er jo som kjent nesten en viktigere årsak til høyealdersgrenser. Vises det pupper der? Ja! Prostitusjon med mulige mindreårige? Viser det ikke, men viser det inndirekte. Viser masser av nakne menn. Viser klart og tydelig analsex ved at den ene står bakfra å spytter i hånden for å dra det ned til analen som glidemiddel. For så å jukke på hverandre. I dette klippet vises ikke kjønnsorgan. Men må det til for å være skadelig? Viser også analsex mellom mann og kvinne.I den scenen viser de også pupper. Vi kan vel alle være enige om at 11 åringer ikke er fult utviklet pådet seksuelle plan? Altså er de i en særdeles sårbar tid for nettopp slike innflytelser. Man kan lære de om hva det er, men vise slikt er ikke heldig etter min mening. Rett og slett fordi det er som å vise blodige filmer til mennesker med voldelige tendenser. 11 åringer og seksualitet skal man ikke kødde med!

 

At dette viser omoseksualitet på en posetiv måte for 11 åringer tror jeg de fleste skjønner ikke er tilfellet. For å få budskapen må man nok være eldre. Ergo blir dette bare dårlig seksualitetundervisning for 11 åringer som de fint kunne vært for uten. Filmer somer uten blod, men bruke voksent språk og formuleringer kan fint få 11 års aldersgrense. De er ikke automatisk fritt for alle å se. Aldersgrenser blir ogsåbrukt som veiledning for aldersgrupper filmenpasser for.

 

11 år på en film som viser homofile ha analsex er ikke noe poeng i å ha. Hva får en 11 åring ut av det? Eneste grunnen til at denne filmen fikk 11 års aldersgrense er fordi man er livredd for å være strengere mot homofilesamleier kontra hetrofile. Det man glemmer i sin iver eter å tilfredstille de homofile miljøene er det faktum hvordan dette faktisk kan påvirke barn på 11 år. Kan du vise meg noen forskning som er gjort på det området? Nei, tenkte meg det. Rett og slett fordi det ikke er gjort det. Skal vi derfor ha en genrasjon som prøvekaniner på dette? Hva med å være litt streng til å begynne med? For så å vente på forskningen til å komme lenger. Vi har lange og gode forskninger på vold og påvirking har. Dette eksisterer ikke på homofilisex. Hvordan det påvirker en 11 åring å se dette vet vi rent lite om. Derfor mener jeg at aldersgrensen skulle vært sett til 16. Fordi dette er den seksuelle lavalder. Aller helst til 18. Men det er fordi jeg vil ha den seksuelle lavalder litt høyere! :D Sorry for at dette ble veldig off topic! :cry: Men jeg ble jo spurt..

Endret av Ingenting
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...