Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp domene mot server. Modemproblem.

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå skal det sies at jeg har veelidig liten erfaring med windows server 2003.

Jeg har kjøpt nytt domene : www.officialproserver.biz ... (på GoDaddy.com) Dette har jeg "koblet" opp mot ZoneEdit.com sin DNS-service, Som beskrevet på forumet, ett eller annet sted. Dette gikk nesten smertefritt. Når jeg skriver inn internettadressen min kommer jeg rett inn på modemet mitt.

Jeg antar jeg må forwarde alle forespørsler på port 80 til min pcen som skal fungere som server, altså den med winsrv 2003. Dette har jeg stilt inn på NAPT (har et SpeedTouch 510 modem fra telenor)

Inside ip: 10.0.0.4 Inside port: 80

Outside ip: 0.0.0.0 Outside port: 80

Blir dette rett eller?

Apache har jeg satt i instillingene på httpd på dns til:

ServerName www.officialproserver.biz:80

Hvorfor kommer jeg ikke til hjemmesiden min som er på apache? har testet localhost og det funker bra. får opp "IT WORKS" som det så fint står.

Håper jeg fikk forklart dette på en forståelig måte, og at det ikke ble for mye forklaring. :thumbup:

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forwarder domene riktig til din ip?

6657636[/snapback]

Ja. For sikkerhets skyld prøvde jeg å pinge domenet mitt i cmd.. Jeg får replies fra min ip da ;) Jeg får ikke koblet til serveren på min ip heller :hmm: Hadde jeg bare visst hva jeg skulle gjøre

*EDIT*

Har prøvd å få dette til med IIS (Internet information services) Har fått satt opp en lokal server på 10.0.0.4, i stedet for localhost da dette blir mest "korrekt". Denne kan jeg koble til uansett hvor jeg er på nettverket.

Av en eller annen grunn kommer jeg meg ikke til modemet ved å skrive inn domenenavnet mitt lengre... Har kanskje noe med mitt oppsett av den lokale serveren på 10.0.0.4 port 80, som modemet skal forwarde til.

Da er vel problemet på modemet hvis jeg ikke tar feil? :hmm: Jeg har mistenkt det, men vet ikke hva som er galt.

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...