cmi Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 slike bilder som i linken under sliter jeg litt med og finne ut hvordan man har redigert, det jeg mener er at enkelte steder er det usedvanlig mørkt og andre usedvanlig friske farger. Finnes det en måte i Ps og gjøre dette?? SE HER Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Umulig å si hvilke effekter som er brukt, men prøv litt med levels du (CTRL+L) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Eit tips kan vere å bruke Adjustment layers, i staden for Imaga --> Adjustments, for då kan du endre på det i etterkant. Trykk på den knappen som er ein runding, halvt svart, halvt kvit, nederst i Layers-paletten for å lage det. Innstillingane ein kan gjere (Levels, Curves osb.) er dei same, men ein kan ndre på det i ettertid, utan å gjere alt på ny, ved å dobbeltklikke på adjustment layeret. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 slike bilder som i linken under sliter jeg litt med og finne ut hvordan man har redigert, det jeg mener er at enkelte steder er det usedvanlig mørkt og andre usedvanlig friske farger. Finnes det en måte i Ps og gjøre dette?? Skulle vel kunne få til noe slikt med histogramtilpasning også, altså at man har forsøkt å få fordelingen til intensitetene i bildet til å følge en bestemt fordeling (lettest å forstå i HSI-fargerommet, Hue, Saturation, Intensity/Lumination). Er ingen PS-ekspert, men innbiller meg at det er noe slikt tipsene til erixz og incanus egentlig gjør. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Tja. Tviler på det er særlig PS triksing i det hele tatt (bortsett fra det man 'må' gjøre). Bildet er tatt i motlys slik at sola skinner gjennom bladene som er lyse her. De andre er i skyggen og vil bli nærmest svarte siden det er så mange EV mellom det lyseste (som det er eksponert etter) og skyggene. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Tja. Tviler på det er særlig PS triksing i det hele tatt (bortsett fra det man 'må' gjøre).Bildet er tatt i motlys slik at sola skinner gjennom bladene som er lyse her. De andre er i skyggen og vil bli nærmest svarte siden det er så mange EV mellom det lyseste (som det er eksponert etter) og skyggene. 6653036[/snapback] Du kan så absolutt få fine farger rett ifra kameraet, men det skader ikke å ta en runde i PS med kontrast, farger, etc. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Du kan så absolutt få fine farger rett ifra kameraet, men det skader ikke å ta en runde i PS med kontrast, farger, etc. 6653042[/snapback] Jada, jeg mente ikke rett fra kamera heller. Etterbehandling av typen du nenver er et must, og det tok jeg høyde for i det jeg skrev. Så jeg vil si til cmi, ingenting er gjort med bildet bortsett fra vanlig workflow. Det er hvertfall my guess. (hva med å sende en mail til han som har tatt det?) Endret 11. august 2006 av ragamuffin Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Avhengig av kamera det. Oly "colours" rett fra kameraet er helt fantastiske spør du meg ^^ Lenke til kommentar
la7tma Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 ser ut som dette bilde er tatt med motlys. så tror jeg det er justert med curvers. som du finner image/adj/curvers. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 (endret) ja ok legger ut noen flere linker jeg lurer mer på Er dette et såkalt Hdr bilde?? eller hvordan tror dere dette har fått slike spesielle farger? HER ER BILDET Endret 11. august 2006 av cmi Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Utan eg er nokon ekspert kan det nesten sjå ut som om himmelen har vorte skifta ut. Tenkjer då på den kvite stripa langs fjella og bygningane ved grensa mot himmelen. Veit ikkje om HDR gjev slike striper. Resten av biletet har vel berre vorte justert med Color Balance eller noko slikt. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Tviler sterkt på at det bildet er ubehandlet. Virker for kraftig skygger av byggene i vannet når man ser hvor kraftig skydekket er, trenger vel fortsatt lys for å lage reflekser. Utan eg er nokon ekspert kan det nesten sjå ut som om himmelen har vorte skifta ut. Tenkjer då på den kvite stripa langs fjella og bygningane ved grensa mot himmelen. Veit ikkje om HDR gjev slike striper. Resten av biletet har vel berre vorte justert med Color Balance eller noko slikt. 6653979[/snapback] Lenke til kommentar
cmi Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 er nok behandlet, men hvordan? noen hav husene er krå andre er enda mørere mens andre er nesten helt hvite :S Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Tviler sterkt på at det bildet er ubehandlet. Virker for kraftig skygger av byggene i vannet når man ser hvor kraftig skydekket er, trenger vel fortsatt lys for å lage reflekser. 6654251[/snapback] Sidan du siterte meg, reknar eg med det var mitt innlegg du kommenterte. Kor les du at eg seier det er ubehandla? Det eg sa var at det for meg såg ut som himmelen har vorte skifta ut. Det vil seie at dei har tatt ein himmel frå eit anna bilete og lagt på her. Opprinneleg kan det ha vore blå himmel på dette biletet for alt eg veit. Seier ikkje bestemt at det er det som har vorte gjort, men det var det fyrste som slo meg. er nok behandlet, men hvordan? noen hav husene er krå andre er enda mørere mens andre er nesten helt hvite :SDet treng ikkje nødvendigvis vere eit resultat av redigering. Om det var eit lite hol i skydekket slik at sola traff det området i midten ville ein vel fått noko liknande. Om du vil gjere noko slikt i redigering må du ha to (eller fleire) layers med same bilete, redigere dei ulikt med levels, HSL og kva det måtte vere, og so maskere bort det du ikkje vil ha med av det/dei øvste layeret/layera. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Tviler sterkt på at det bildet er ubehandlet.Sidan du siterte meg, reknar eg med det var mitt innlegg du kommenterte. 6655434[/snapback] Var ikke deg jeg siterte når jeg mente at det var behandlet, jeg syns det ser behandlet ut Endret 11. august 2006 av cmi Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Les kva eg skriv og kven eg siterer. Det sitatet eg refererte til når eg sa "Sidan du siterte meg, reknar eg med det var mitt innlegg du kommenterte." var frå JoonGoii, ikkje frå deg. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 Sorry, mine øyne som ikke henger med her, blanda den øverste og nederste My bad :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå