Gå til innhold

Programmer og lyd problem under linux

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har installert en del spill(demoer)som quake2 og quake3 og når jeg kjører disse får jeg ingen lyd. Absolutt ingenting.

Lyden fungerer til vanlig(KDE), når jeg hører på musikk og spiller andre(småspill) som er en del av RH 7.3 alt fungerer bra. Men ikke i de heftige 3D spillene.

Kan noen hjelpe?

Hilsen Fil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med problemet. Det jeg derimot kan fortelle deg er at du pent blir nødt lenger en 25 minutter før noen kan gi et ordentlig svar. Ihvertfall når det er midt dagen! Noen ganger tar det flere dager før en eller annen pop'er innom og vet hva løsningen på et problem er. Det du gjør nå kalles å bumpe tråden, og er ikke særlig populært her på forumet.

Forøvrig er jeg like nysgjerrig på hva som er problemet som deg :smile: .

Lenke til kommentar

Hmm.. du gir oss ikke så mye å jobbe med da :smile:

Har du sjekket loggene til spillene? du kan jo redirecte stdin/stdout til en fil (les litt om bash-scripting på http://www.tldp.org så finner du fort ut av hvordan) og se etter feilmeldinger som kan gi en pekepinn på problemet.

Noe du må være obs på er at linux ikke tillater at to programmer bruker lyden samtidig uten videre. det må hackes litt for å få dette til. pass på at det ikke er programmer som xmms, mplayer o.l oppe.

Lenke til kommentar

Hei igjen

Takk skal dere ha for all deres tid og krefter.

Det var ikke mening å "bumpe" tråden eller hva det heter.

Men alle svarene kommer storsett bare når meldingen posteres til den forsvinner av de nye.

skal selvfølgelig sjekke adressen.

Er det noen som har flere forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...