Loddebolt Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Støy fra PCen er noe jeg ikke orker og jeg slet lenge med å finne en akseptabel løsning. Har maskinen på soverommet og hadde lite lyst på å slå den av og på i hytt og pine. Prøvde med forskjellige vifteløsninger, men det var alltid en eller annen irriterende summende lyd som svirret i bakgrunnen. Det jeg til slutt besluttet var å kaste pcen ut av rommet og la den heller få løpe løpsk i fri utfoldelse i et annet rom utenfor hørselsfeltet! Det ble anskaffet en 5m PS2-VGA kombinasjonskabel, 5 m USB kabel med USB2.0 hub og 2 stk 5m Minjackkabel for lyd og mic. Hull ble boret igjennom gulvet i 2.etg ned i stua og videre ned til kjelleren hvor pc ble plassert. Kabelføringen igjennom stua gikk i et hjørne og ble kamuflert i en kanal. Snakk om befrielse! Ikke en eneste lyd kan høres mer bortsett fra de jeg velger å la sive ut fra høytalerne. USB huben brukes for DVD-brenner og scanner samt andre ting ved behov. Kunne nok ha strekt flere USB kabler, men begrensningen er 5m og jeg trengte litt mer lengde og måtte således hatt hub i endene på disse kablene også. PS2 tastatur og mus duger for meg, men VGA kabelen må vel vike for DVI etterhvert. Etter dette ser jeg at det mangler et produkt å få kjøpt. Jeg kunne godt tenke meg en multikabel som hadde DVI, 2 stk PS2, 4 stk USB og 6 lydkanaler + evt lavspenning for USB hub. Diameteren på kabelen måtte helst ikke ha oversteget 15-20mm. I PC enden splittes kabelen til de respektive pluggene, mens i "betjeningsenden" var det en plugg som ikke var større enn diameteren på kabelen. Denne pluggen ble så satt inn i en multi I/O boks som kunne monteres på vegg, settes på bord etc. Til denne plugget man så alskens krimskrams som man normalt plugger bak (og foran) på PCen. En slik løsning kunne ha fungert intill 5m pga. USB begrensningen. Jeg vet at det finnes flere typer KVM ekstendere, men jeg anser ikke de som helt fullverdige. Endret 12. august 2006 av oj9900 Lenke til kommentar
Patz Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Jeg tror Leteng produserer spesialkabler selv, prøv å sende dem en mail. http://www.letsshop.no/ Lenke til kommentar
Loddebolt Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Jeg tror Leteng produserer spesialkabler selv, prøv å sende dem en mail.http://www.letsshop.no/ 6653531[/snapback] Har vært i kontakt med dem tidligere og kabelen trur jeg er mulig å få produsert. Blir nok litt værre med I/O boksen, men alt går nok an dersom man punger ut. Har ikke tålmodighet til å prøve loddebolten selv I mitt tilfelle er det ikke noe problem i dag å få trukket igjennom ferdigterminerte kabler da jeg meislet/borret hull på 5-6 cm. Hvis jeg evt. flytter så spørs det om jeg kan gjøre det. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) En slik I/O-boks vil vel bare bestå av 1 hun- og 1 han-kontakt av hver type som er sammenkoblet? Dersom du får Leteng til å sende disse med (helst med loddepunkter), så er det en veldig grei jobb med loddebolten, evnt. kan du jo finne noen som gjør det for en billig penge. Du kan jo også få Leteng til å produsere skjøtestykker (evnt. finne ferdiglagde), istedet for I/O-boks. Endret 12. august 2006 av Patz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå