Gå til innhold

Hjelp til kjøp av spill PC 7,5 K.''Conroe''

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå tenkt å kjøpe meg ny PC. Maskinen skal hovedsakelig brukes til spill. Fra før har jeg en Tastatur, DVD brenner og en MIST 500W PSU. Dvs at jeg trenger CPU, Hovedkort, HDD, GPU, Kabinett & mus. Netshop må helst ha alle delene da jeg har tenkt å handle der.

Her er mitt forslag:

CPU:Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket775-KR 1550,-

Hovedkort:Gigabyte GA-965P-DS3 hovedkort S775-KR 1395,-

HDD:Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2-KR 675,-

GPU: Hadde tenkt å kjøpe et brukt 7600GT til under 1300,- Dette pga at jeg skal oppgradere til et DirectX 10 kort når det kommer.

RAM:OCZ DDR2 2048MB Dual Channel GoldPC2-5400 2x1024MB 667MHz. (4-4-4-8) -KR 1625,-

Kabinett:bZerk Miditower m/25cm vifte, "Storm"-KR 495,-

MusRazer Diamondback Precision Gaming Mouse USB, MAGMA-KR 399,-

TOTALT: KR 7439.-

Duger denne PC'n?

Hadde også tenkt å klokke litt. Hvordan er denne PC'n til det?

Tar gjerne imot forslag på andre komponenter/oppsett.

Mattjin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kassa der vil veldig sannsynlig gi deg en god overklokk. Hovedkortet du har valgt har vist seg å klokke best med E6300 og E6400 (Det jeg har forstått fra xtremesystems.org iallefall). Vil anbefale deg å legge ut et par hundrelapper for bedre kjøling til cpu'en. TT Big Typhoon, Tuniq Tower 120 og Scythe Ninja er gode kjølere. Jeg har ennå ikke bestemt meg for hvilken jeg skal ha :hmm:

TT Big Typhoon er forøvrig den eneste av disse som følger med vifte.

Merk deg også den enorme størrelsen og vekten på disse. Ikke det mest praktiske om du flytter mye på kassa!

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar

Takk for gode svar!

Men hvor langt tror dere jeg kan nå med BOXED kjøleren(stabilt)? er 2,4 ghz realistisk eller må jeg ha en ny kjøler for å nå så langt?

Har også hørt at OCZ ''Gold'¨' brikkene har en del kombitablitets-problemer. Vill det minnet som jeg har valgt ''passe'' til hovedkortet?

Mattjin

Endret av mattjin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...