Bolson Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Min tre år gamle Intel P4 (Northwood) er mer eller mindre moden for oppgradering. Specs finnes i min profil. Bruksområder er kontorbruk, grafisk/web design, og noe spilling når det er behov for avkobling. Spill: Ages of Empire 3, Panzers Phase One/Two, Blitzkrieg 2, Civilisation 4 o.l. Men jeg har ikke allverden krav til fps og eyecandy. Og støy er særdeles viktig, jf dagens oppsett. CPU har jeg alt bestemt meg for, det blir en Intel Core Duo E6400 (kommer til å klokke moderat etterhvert). Men på følgende områder har jeg ikke bestemt meg. Hovedkort Asus P5B DLX/WIFI-AP eller MSI P965 Platinum. Over 400 kr i prisforskjell, kan delvis være verdt det i og med at jeg kan ha behov for WIFI løsningen. Ellers har Gigabyte noen alternativer. Primært ønsker jeg å ha 3 pci slot, grunnet SCSI, TVkort ++. Synspunkter, har selv bare brukt ASUS kort. Minne Corsair TWIN2XP2048-6400C4 eller OCZ Gold Dual Channel DDR2 2048MB (2x1024MB). Heller litt mot det første valget, selv om det er dyrest. Skjermkort Her er alternativet vifteløst, enten Asus Extreme N7600GT Silent eller Asus Extreme N7600 GS TOP Silent. Uansett valg ser det ut som de yter omtrent 100 - 130 % bedre enn dagens (9800 Pro) i spill. Er det andre valg i prisklasse opp mot kr 2 000,- som kan være bedre, f.eks X1900GT. Uten tvil bedre, men husk at her skal det være minimalt med støy. Høyere pris er ikke aktuelt, eventuell oppgradering her kommer senere. Hva vil være det beste valget, levetid 1 til 1 1/2 år. Selv om PSU en min funker bra, og er den ikke helt etter nyeste standarder, dvs 24 + 4 (med mer). Så det kan vel være fornuftig å skifte den også (kanskje helt nødvendig). En Tagan 480W Easycon TG480-U15, eller MIST 500W er de mest aktuelle valgene. Erfaringer? Andre gode valg. Dyreste alternativer blir omtrent kr 8000,- rimeligste ca 7000 kr. Alt annet har jeg nok av. NB! Det haster ikke med kjøp, men tenkte jeg skulle legge inn en forhåndsbestilling i disse tider med leveringsvansker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå