Northcity Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 hei! i de 2 siste dagene har nettet oppført seg merkelig...sjekker hastigheten og får kun 2000 kbit/s istedet for de 2048 jeg skal ha....blir tilogmed disconnected fra norske bf 1942 server selv om jeg har 30 i ping! og jeg spiller også på Amerikansk Realm i GW, lægger som faen selv om jeg aldri har hatt sånne problemer med GW før:( har dere problemer med nettet å? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Ne, det har vi ikke. Dette kan være et lokalt problem med ditt utstyr og eller din linje fra sentralen. Lenke til kommentar
IndR Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Jeg må da si at dette har skjedd med meg også den siste uka. Jeg har selv telenor. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) hei! i de 2 siste dagene har nettet oppført seg merkelig...sjekker hastigheten og får kun 2000 kbit/s istedet for de 2048 jeg skal ha....blir tilogmed disconnected fra norske bf 1942 server selv om jeg har 30 i ping! og jeg spiller også på Amerikansk Realm i GW, lægger som faen selv om jeg aldri har hatt sånne problemer med GW før:( har dere problemer med nettet å? 6651788[/snapback] Litt morsomt at du klager på at du "mangler" 24Kbit/sec hastighet lol! Du er klar over at så og si alle hastighetsmålere har mye større feilmargin enn de 1,2% du refererer til sant? Sjekk hva du får i sync hastighet i ruteren. I uansett tilfelle så er det ganske så normalt ad DSL sync hastighet kan variere opp og ned non få kbit/sec, til og med fra dag til dag, da denne automatisk bestemmes mellom ruteren og sentralen på løpende basis. I forhold til at du blir sparket av servere, så kan det høres ut som ustabilitet på linjen (dersom det skjer med alle spill, og ikek bare battlefield). ustabilitet vil si at du mister kontakt med nettet i korte perioder, som gjør at du timer ut. Dette kan du sjekke med: gå til start, så "kjør". Skriv "cmd" i kjørboksen og enter. Du får opp dos ledetekst Skriv "ping www.telenor.no -t -l 1400 > telenorping.txt" da opprettes textfilen "telenorping.txt" i mine dokumenter. La denne kjøre i bakgrunnen i en god del timer. gjerne mens du spiller (du kan få littegrann tregere ping pga. av den, men ikke veldig mye). Så sjekker du loggen etterpå du har merket fenomenet du beskriver, at du kobles av. Hvis loggen viser områder med mer enn 1-2 linjer som er noe annet enn "svar fra" , så har du ikke hatt kontakt med nettet denne perioden. Jeg annbefaler å teste på denne måten mens du er på kablet nettverk, siden trådløse nett har stor risiko for ustabilitet i seg selv. Hvis du bruker trådløst bør du i såfall måle mot din trådlse ruter på denne måten i mange timer og utelukke at problemet ligger der før du evt. melder det videre til din ISP. FOr å sjekke stabiliteten på nettet fram til din ruter, så bytter du vekk www.telenor.no i kommandoen over med adressen på din ruter. F.eks. 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 osv. IP adressen for den må du sjekke selv -Stigma Endret 11. august 2006 av Stigma Lenke til kommentar
Northcity Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 når jeg pinger www.vg.no får jeg transmit code failed 65...hva betyr det? Lenke til kommentar
Kenneth686 Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Du mangler jo bare noen få kibt? Jeg har 3600 kibt linje. Jeg får bare 3000 av de. Men det kan være noe feil der du bor. Jeg har telenor, men får jeg problemer med den. Så tar jeg ut stikkontakten fra routern. Så venter jeg 5-10 min. Så funker den fint Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 når jeg pinger www.vg.no får jeg transmit code failed 65...hva betyr det? 6653714[/snapback] Sist jeg fikset et slikt problem, var det enten Zone Alarm eller Norton som hadde fucket opp. Tror faktisk det var avinstallasjonen av Zone Alarm som hadde feilet. Lenke til kommentar
Northcity Skrevet 11. august 2006 Forfatter Del Skrevet 11. august 2006 sjekka alle andre pcer i huset og...samma resultat:( 1800 kbit/s uansett sikkert no telenormøkk....kanskje det har noen med været som har vært i det siste eller no ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå