Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

har dere telenor brukere problemer med nettet?

Anbefalte innlegg

hei!

i de 2 siste dagene har nettet oppført seg merkelig...sjekker hastigheten og får kun 2000 kbit/s istedet for de 2048 jeg skal ha....blir tilogmed disconnected fra norske bf 1942 server selv om jeg har 30 i ping!

og jeg spiller også på Amerikansk Realm i GW, lægger som faen selv om jeg aldri har hatt sånne problemer med GW før:(

har dere problemer med nettet å?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei!

i de 2 siste dagene har nettet oppført seg merkelig...sjekker hastigheten og får kun 2000 kbit/s istedet for de 2048 jeg skal ha....blir tilogmed disconnected fra norske bf 1942 server selv om jeg har 30 i ping!

og jeg spiller også på Amerikansk Realm i GW, lægger som faen selv om jeg aldri har hatt sånne problemer med GW før:(

har dere problemer med nettet å?

6651788[/snapback]

Litt morsomt at du klager på at du "mangler" 24Kbit/sec hastighet lol! Du er klar over at så og si alle hastighetsmålere har mye større feilmargin enn de 1,2% du refererer til sant? Sjekk hva du får i sync hastighet i ruteren. I uansett tilfelle så er det ganske så normalt ad DSL sync hastighet kan variere opp og ned non få kbit/sec, til og med fra dag til dag, da denne automatisk bestemmes mellom ruteren og sentralen på løpende basis.

I forhold til at du blir sparket av servere, så kan det høres ut som ustabilitet på linjen (dersom det skjer med alle spill, og ikek bare battlefield). ustabilitet vil si at du mister kontakt med nettet i korte perioder, som gjør at du timer ut. Dette kan du sjekke med:

gå til start, så "kjør". Skriv "cmd" i kjørboksen og enter.

Du får opp dos ledetekst

Skriv "ping www.telenor.no -t -l 1400 > telenorping.txt"

da opprettes textfilen "telenorping.txt" i mine dokumenter.

La denne kjøre i bakgrunnen i en god del timer. gjerne mens du spiller (du kan få littegrann tregere ping pga. av den, men ikke veldig mye). Så sjekker du loggen etterpå du har merket fenomenet du beskriver, at du kobles av. Hvis loggen viser områder med mer enn 1-2 linjer som er noe annet enn "svar fra" , så har du ikke hatt kontakt med nettet denne perioden.

Jeg annbefaler å teste på denne måten mens du er på kablet nettverk, siden trådløse nett har stor risiko for ustabilitet i seg selv. Hvis du bruker trådløst bør du i såfall måle mot din trådlse ruter på denne måten i mange timer og utelukke at problemet ligger der før du evt. melder det videre til din ISP.

FOr å sjekke stabiliteten på nettet fram til din ruter, så bytter du vekk www.telenor.no i kommandoen over med adressen på din ruter. F.eks. 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 osv. IP adressen for den må du sjekke selv :)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...