KnutIvars Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Har en maskin stående med 1GB RAM. må jeg da ha pagefile? noen erfaringer med dette? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Nei. 1GB skulle holde for det meste. Selv ganske heftig bruk av mange programmer samtidig bruker skjelden over halvparten av det. Sjekk taskmanager. Hvis du noen ganger kommer i nærheten av 1GB kan det sikkert lønne seg å slå på sidevekslingsfila. Hvis minneforbruket kommer over 1GB og du ikke har den fila, så får du bare meldingen "Out of memory, turn of some applications to free up memory or increase pagefile". Personlig har jeg disablet det selv om jeg "bare" har 512MB og greier meg finfint til vanlig. En skjelden gang må jeg bruke et ekstremt minnekrevende program og da setter jeg pagingfila/sidevekslingsfila til fast størrelse (1GB i mitt tilfelle). Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Bare å prøve det. Jeg har kjørt win98 uten pagefil og det går bra en stund. Men pga mange memoryleaks så går det etterhvert tom for minne. Winnt krever vel minst 64MB pagefil, vet ikke om dette er endret i win2000 og XP. Jeg har også vært borti programmer som krever pagefil, samme hvor mye minne du har. Men jeg tror det er et fåtall. Oppdatering : WinXP krever ikke pagefil. [ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-10-22 16:11 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå