Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Om du hadde hatt et band..

Jan

Anbefalte innlegg

Nå driter dere i hva dere allerede spiller.. i band eller synger. For her er vrien..

Om du hadde hatt et band og du fikk styre alt selv, og alle dine bandkompiser var steika god og var med på alt, hvilken sjanger hadde du da operert i?

Go sjangerrunking go! :dribble: (Med andre ord litt mer enn bare "rock")

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg også var steike god hadde det sikkert blitt mektig, symfonisk klassisk musikk med innslag av rolige partier hvor mitt varemerke var nydelig samspill mellom cellister, slagverk og kor ...

Et sideprosjekt ville selvsagt vært rølpete punk hvor vi synger om fylla, dumme damer og deilige rumper.

Lenke til kommentar

Det ville nok blitt mye rart. Om vi hadde hatt en base i melodisk death-metal (Gotenburg-style) med roligere partier inspirert av klassiske stykker, så kunne vi ha blandet inn det meste av forskjellige elementer. La ei plate holde seg til ett konsept, men hele tiden eksperimentere med nye ting på forskjellige plater.

Ellers hadde det blitt listepop, så hadde jeg blitt rik =/

Lenke til kommentar
Dansebænd.punktum.

6651890[/snapback]

Hehehehe rofl!1

Prøv igjen.

6651939[/snapback]

Det er jo rett-frem-takter som han liker, og atpåtil hadde det solgt bra så man hadde kunnet leve av det. I dont see why not (om man liker å påføre seg selv smerte er jo dette ypperlig; ørene får jo juling også).

Lenke til kommentar
Dansebænd.punktum.

6651890[/snapback]

Hehehehe rofl!1

Prøv igjen.

6651939[/snapback]

Det er jo rett-frem-takter som han liker, og atpåtil hadde det solgt bra så man hadde kunnet leve av det. I dont see why not (om man liker å påføre seg selv smerte er jo dette ypperlig; ørene får jo juling også).

6651982[/snapback]

Da kan du sjekke ut profilen hans, og postingen hans i backstage. Du vet, den som ble ødelagt.

Lenke til kommentar
Dansebænd.punktum.

6651890[/snapback]

Hehehehe rofl!1

Prøv igjen.

6651939[/snapback]

6651982[/snapback]

Da kan du sjekke ut profilen hans, og postingen hans i backstage. Du vet, den som ble ødelagt.

6652025[/snapback]

Profilen? Hva er det som står der? Og blir det her insinuert at jeg var med å ødelegge backstage? Fysjom.

Men seriøst: Et band som hadde vært veldig eksperimentell med tanke på sjangre, men skulle ei heller vært et flinkis band der hovedpoenget hadde vært å wanke mest med gitaren, spille mest fuckete rytmer og generelt være mongo. Og kun 70 talls rock soloer hadde vært tillatt. Bandet skulle bestått av: en på piano, en på synth, en på fiolin, en på cello, en lead gitarist, en rytme gitarist, en trommis, en bassist og en vokalist.

Sjangre som Rock(Muse, Seigmen, Jeff Buckley, Incubus, U2 og Lynyrd Skynyrd), Svart Metall(Ulver, Burzum, Darkthrone, Urfaust, Venom), Thrash Metal(Slayer, Pantera) Folke Metal(Isengard, Bak De Syv Fjell, Storm), Punk(NOFX,Bad Religion, Sex Pistols, The Clash, Misfits, Ramones), Hardcore(Sick Of It All), Stoner(Witchcraft), Doom Metal (Black Sabbath) og det som værre var skulle vært sterkt representert.

Edit: Dette med danseband var bare for å understreke hva jeg mente, menmen, en spøk dratt for langt :)

Edit2: Nye instrumenter

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...