Gå til innhold

Bios til MSI K9N NEO-F

WeeR

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg ett nytt AM2 hovedkort.

Problemet er at dette er meget ustabilt, og det kommer masse random feilmeldinger når jeg prøver å installere windows.

Har lest om flere som har hatt problemer med dette kortet og at det har hjulpet å oppdatere BIOS. Problemet er at MSI sine sider er meget trege, og jeg kommer ikke inn for å få lastet ned denne. (www.msi.com.tw)

Har noen mulighet for å sende meg denne, eventuellt vet om ett mirror av denne siden?

Takker på forhånd for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

her er link som virker: http://www.msi.com.tw/program/support/bios...?UID=733&kind=1

Jeg er på 3.dagen med å prøve å få windows med alle hardwarekomponenter/drivere oppe.

Fikset windowsinstallering ved å kun ha skjermkort, 1 rambrikke i 1. ramslot, harddisk og cd-rom tilkoblet.

Highpoint rocketraid 133 kontrolleren kan jeg først koble til etter at windows er oppe og går. Den forårsaket mye jævelskap for innstalleringen av windows og oppdatering av BIOS.

Når først windows er oppe, så er det problemer med drivere til lydkort som ikke vil innstaleres skikkelig og windows oppdateringer feiler over en lav sko. BSOD er heller en vane enn et unntak.

Har ikke funnet noen stabilitetsforskjell mellom BIOS v1.0 og v1.3.

Oppdateringen av BIOS var ikke en hyggelig opplevelse, etter BIOS-oppdateringen til v1.3, ble det stille.

Kom endelig til live etter å ha prøvd å resette BIOS vha jumper noen ganger.

Har fremdeles ikke funnet ut hva slags driver "ukjent enhet" trenger.

Lenke til kommentar

Hei!

Takker for svar :)

Det var linken jeg prøvde igår/natt, men idag fungerte den, så det er kjempebra!

Det som ikke er kjempebra, er at BIOS oppgraderingen ikke hjalp noenting. Jeg har ikke klart å installere Windows på dette kortet enda.

Kortet starter heller ikke med bare 1 minnebrikke, må ha 2.

Enden på visen var att jeg kjøpte meg ett nytt Asus M2N-E.

Maskinen gikk opp med en gang uten problemer, virker fjellstøtt så langt..

MSI K9N NEO-F virker som ett kort med høy feilrate..

Lenke til kommentar

Hei,

Etter 1 uke med feilsøking, så har jeg gitt opp MSI K9N Neo, har fått tak i et MSI K9NU Neo, som jeg driver å feilsøker på.

Jeg har endelig fått K9NU oppe å gå vha å kjøre OCZ PC5400 Value PRO rambrikkene på 400MHz og satt opp volten på rambrikkene til 2.0V.

Fikk bort alle feilene i memtest på den måten.

Har kjørt Prime95 i 4-5 timer og maskina er stabil hardwaremessig.

Nå feilsøker jeg etter hvilket program/driver som gir meg en "Fatal system failure" under boot av windows.

Jeg tror jeg har funnet synderen av et program som fører til "Fatal system failure"

Skal installere windows på nytt, så får vi se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...